Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTSEL İMPLANTLAR II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Odt. Emre Can ÜNLÜ |
Dersin Amacı | Orta kulak, Koklear implant(CI) ve Beyinsapı implantı (ABI) seçim kriterleri, implantlar, preop değerlendirme, implantlar, intraop değerlendirme, mplantlar, postop değerlendirme ve takip hakkında bilgi edinmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Koklear İmplant Uygulamaları İçin Uygun Aday Seçimi,Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler I,Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler II,Koklear İmplant Üreticileri Ürün Portföyü ve Fittingi,Koklear İmplant Fitting Yöntemleri I,Koklear İmplant Fitting Yöntemleri II,Hibrit İmplantlar ve Fittingi,Fitting Uygulama I,Fitting Uygulama II,Koklear İmplant Olası Sorunlar ve Çözümleri,Beyin Sapı implantı ve Fittingi I,Beyin Sapı İmplantı ve Fittingi II,Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi I,Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel implant için uygun hasta seçimi yapar | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara gerekli bilgi verir | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implant operasyonu öncesinde ölçümleri yapar. | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implantlı hastaların odyolojik takibini yapar. | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implant operasyonu esnasında ölçümleri uygular | 10, 11, 14, 16, 5, 6, 8, 9 | A |
İşitsel implant operasyonu sonrasında ölçümleri doğru bir şekilde uygular. | 10, 11, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
İşitsel implantlı hastaların rehabilitasyonunu planlar | 10, 13, 16, 4, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koklear İmplant Uygulamaları İçin Uygun Aday Seçimi | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
2 | Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
3 | Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
4 | Koklear İmplant Üreticileri Ürün Portföyü ve Fittingi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Koklear İmplant Fitting Yöntemleri I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Koklear İmplant Fitting Yöntemleri II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
7 | Hibrit İmplantlar ve Fittingi | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
8 | Fitting Uygulama I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
9 | Fitting Uygulama II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Koklear İmplant Olası Sorunlar ve Çözümleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Beyin Sapı implantı ve Fittingi I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
12 | Beyin Sapı İmplantı ve Fittingi II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
13 | Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
14 | Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
Kaynak |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTSEL İMPLANTLAR II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersin Yardımcıları | Odt. Emre Can ÜNLÜ |
Dersin Amacı | Orta kulak, Koklear implant(CI) ve Beyinsapı implantı (ABI) seçim kriterleri, implantlar, preop değerlendirme, implantlar, intraop değerlendirme, mplantlar, postop değerlendirme ve takip hakkında bilgi edinmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Koklear İmplant Uygulamaları İçin Uygun Aday Seçimi,Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler I,Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler II,Koklear İmplant Üreticileri Ürün Portföyü ve Fittingi,Koklear İmplant Fitting Yöntemleri I,Koklear İmplant Fitting Yöntemleri II,Hibrit İmplantlar ve Fittingi,Fitting Uygulama I,Fitting Uygulama II,Koklear İmplant Olası Sorunlar ve Çözümleri,Beyin Sapı implantı ve Fittingi I,Beyin Sapı İmplantı ve Fittingi II,Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi I,Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel implant için uygun hasta seçimi yapar | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara gerekli bilgi verir | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implant operasyonu öncesinde ölçümleri yapar. | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implantlı hastaların odyolojik takibini yapar. | 10, 16, 8, 9 | A |
İşitsel implant operasyonu esnasında ölçümleri uygular | 10, 11, 14, 16, 5, 6, 8, 9 | A |
İşitsel implant operasyonu sonrasında ölçümleri doğru bir şekilde uygular. | 10, 11, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
İşitsel implantlı hastaların rehabilitasyonunu planlar | 10, 13, 16, 4, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koklear İmplant Uygulamaları İçin Uygun Aday Seçimi | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
2 | Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
3 | Koklear İmplantta intro/post Operatif Ölçümler II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
4 | Koklear İmplant Üreticileri Ürün Portföyü ve Fittingi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Koklear İmplant Fitting Yöntemleri I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Koklear İmplant Fitting Yöntemleri II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
7 | Hibrit İmplantlar ve Fittingi | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
8 | Fitting Uygulama I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
9 | Fitting Uygulama II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Koklear İmplant Olası Sorunlar ve Çözümleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Beyin Sapı implantı ve Fittingi I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
12 | Beyin Sapı İmplantı ve Fittingi II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
13 | Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi I | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
14 | Kemiğe İmplante Sistem ve Fittingi II | Mebis platformunda ilgili ders notun paylaşılması |
Kaynak |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |