Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME ENG. BEBEK VE ÇOCUK. EĞİTSEL YAKLAŞIM-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin Amacıİşitme engelli bebek ve çocukların, gelişim alanlarına uygun eğitim prensipleri, temel eğitsel danışmanlık hizmeti ve eğitsel danışmanlık ilkeleri tanımlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Temel Kavramlar,İşitsel rehabilitasyonda maksimum amplifikasyon olanakları ve odyogram inceleme,İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-biliş değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-konuşma değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda işitsel algı değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda duyusal işlemleme değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda iletişim stratejileri ve becerileri değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda sosyal-duygusal gelişim değerlendirilmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda ailenin değerlendirilmes,İşitme engelli bebek ve çocuklarda müdahale teknikleri,Ek engeli olan işitme engelli bebek ve çocuklarda değerlendirme ve müdahale,Vaka-video analiz,Vaka-video analiz ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil değerlendirmesini yapar11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda işitsel algı değerlendirmesini uygular11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil biliş değerlendirmesini yapar11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil konuşma değerlendirmesini bilir11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda duyusal işlmelemeyi bilir.11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda iletişim stratejilerini analiz eder ve müdahaleyi planlar10, 13, 16, 19, 4C
Ek engel varlığında değerlendirme ve eğitsel müdahalede fikir sahibi olu10, 16, 19, 3C, N
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Temel KavramlarÖn hazırlık yok.
2İşitsel rehabilitasyonda maksimum amplifikasyon olanakları ve odyogram incelemeÖn hazırlık yok.
3İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
4İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-biliş değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
5İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-konuşma değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
6İşitme engelli bebek ve çocuklarda işitsel algı değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
7İşitme engelli bebek ve çocuklarda duyusal işlemleme değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
8İşitme engelli bebek ve çocuklarda iletişim stratejileri ve becerileri değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
9İşitme engelli bebek ve çocuklarda sosyal-duygusal gelişim değerlendirilmesiÖn hazırlık yok.
10İşitme engelli bebek ve çocuklarda ailenin değerlendirilmesÖn hazırlık yok.
11İşitme engelli bebek ve çocuklarda müdahale teknikleriÖn hazırlık yok.
12Ek engeli olan işitme engelli bebek ve çocuklarda değerlendirme ve müdahaleÖn hazırlık yok.
13Vaka-video analizÖn hazırlık yok.
14Vaka-video analiz Ön hazırlık yok.
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı133
Toplam İş Yükü (Saat)95
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME ENG. BEBEK VE ÇOCUK. EĞİTSEL YAKLAŞIM-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin Amacıİşitme engelli bebek ve çocukların, gelişim alanlarına uygun eğitim prensipleri, temel eğitsel danışmanlık hizmeti ve eğitsel danışmanlık ilkeleri tanımlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Temel Kavramlar,İşitsel rehabilitasyonda maksimum amplifikasyon olanakları ve odyogram inceleme,İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-biliş değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-konuşma değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda işitsel algı değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda duyusal işlemleme değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda iletişim stratejileri ve becerileri değerlendirmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda sosyal-duygusal gelişim değerlendirilmesi,İşitme engelli bebek ve çocuklarda ailenin değerlendirilmes,İşitme engelli bebek ve çocuklarda müdahale teknikleri,Ek engeli olan işitme engelli bebek ve çocuklarda değerlendirme ve müdahale,Vaka-video analiz,Vaka-video analiz ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil değerlendirmesini yapar11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda işitsel algı değerlendirmesini uygular11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil biliş değerlendirmesini yapar11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil konuşma değerlendirmesini bilir11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda duyusal işlmelemeyi bilir.11, 12, 2, 20, 21, 4A, E
İşitme engelli bebek ve çocuklarda iletişim stratejilerini analiz eder ve müdahaleyi planlar10, 13, 16, 19, 4C
Ek engel varlığında değerlendirme ve eğitsel müdahalede fikir sahibi olu10, 16, 19, 3C, N
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Temel KavramlarÖn hazırlık yok.
2İşitsel rehabilitasyonda maksimum amplifikasyon olanakları ve odyogram incelemeÖn hazırlık yok.
3İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
4İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-biliş değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
5İşitme engelli bebek ve çocuklarda dil-konuşma değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
6İşitme engelli bebek ve çocuklarda işitsel algı değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
7İşitme engelli bebek ve çocuklarda duyusal işlemleme değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
8İşitme engelli bebek ve çocuklarda iletişim stratejileri ve becerileri değerlendirmesiÖn hazırlık yok.
9İşitme engelli bebek ve çocuklarda sosyal-duygusal gelişim değerlendirilmesiÖn hazırlık yok.
10İşitme engelli bebek ve çocuklarda ailenin değerlendirilmesÖn hazırlık yok.
11İşitme engelli bebek ve çocuklarda müdahale teknikleriÖn hazırlık yok.
12Ek engeli olan işitme engelli bebek ve çocuklarda değerlendirme ve müdahaleÖn hazırlık yok.
13Vaka-video analizÖn hazırlık yok.
14Vaka-video analiz Ön hazırlık yok.
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07