Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI IIYODJ3175780Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıBu dersin amacı, işitme cihazları, implantlar ve işitme kayıpları için yardımcı teknolojilerin ayrıntıları ile incelenmesi ve kulak kalıbı modellerini öğrenmesi işitme cihazında kalıp uygulamalarının etkinliği konusunda bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybı ve santral etkiler,İşitme cihazlarında kullanılan teknolojiler,Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 1,Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 2,Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1,Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1,Geriatrik işitme cihazı uygulaması 1,Geriatrik işitme cihazı uygulaması 2,Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 1,Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 2,Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik faydaları,Pre-fitting değerlendirmede konuşma testlerinin kullanımı,Pre-fitting değerlendirmede hasta anketlerinin kullanımı,İdeal klinik süreçler : İç uygulama süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini kullanır.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A, E
Hastalara göre uygun fitting programı hazırlar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme cihazında güncel yaklaşımları kullanır.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Cihazlı ya da cihazsız serbest alan ve konuşma testlerini yapar.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Özel vakalarda amplifikasyon yapabilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme kaybının santral sisteme etkileri ve amplifikasyonun önemini bilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının zor vakalarda adaptasyonunun yapılması konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kaybı konfigürasyonu tam belirlenemeyen zor vakalarda uygun işitme cihazı seçim ve uygulama becerileri kazanır.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümleri yapabilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kullanıcılarının uygun takibini planlayabilir ve gerekli kontrol testlerini kullanabilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Kulak izi alabilir ve akustik modifikasyona uygun kalıp isteyebilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Odyogramdaki işitme kaybına göre uygun işitme cihazını seçebilir.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının adaptasyonunun yapılması konusunda ileri düzey bilgi ve becerileri edinir.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının uygulanması konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinir.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının seçimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri uygular.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybı ve santral etkilerÖn hazırlık yok
2İşitme cihazlarında kullanılan teknolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Geriatrik işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Geriatrik işitme cihazı uygulaması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik faydalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Pre-fitting değerlendirmede konuşma testlerinin kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Pre-fitting değerlendirmede hasta anketlerinin kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İdeal klinik süreçler : İç uygulama süreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI IIYODJ3175780Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıBu dersin amacı, işitme cihazları, implantlar ve işitme kayıpları için yardımcı teknolojilerin ayrıntıları ile incelenmesi ve kulak kalıbı modellerini öğrenmesi işitme cihazında kalıp uygulamalarının etkinliği konusunda bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybı ve santral etkiler,İşitme cihazlarında kullanılan teknolojiler,Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 1,Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 2,Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1,Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1,Geriatrik işitme cihazı uygulaması 1,Geriatrik işitme cihazı uygulaması 2,Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 1,Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 2,Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik faydaları,Pre-fitting değerlendirmede konuşma testlerinin kullanımı,Pre-fitting değerlendirmede hasta anketlerinin kullanımı,İdeal klinik süreçler : İç uygulama süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini kullanır.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A, E
Hastalara göre uygun fitting programı hazırlar.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme cihazında güncel yaklaşımları kullanır.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Cihazlı ya da cihazsız serbest alan ve konuşma testlerini yapar.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Özel vakalarda amplifikasyon yapabilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme kaybının santral sisteme etkileri ve amplifikasyonun önemini bilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının zor vakalarda adaptasyonunun yapılması konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır.10, 12, 16, 4, 9A
İşitme kaybı konfigürasyonu tam belirlenemeyen zor vakalarda uygun işitme cihazı seçim ve uygulama becerileri kazanır.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümleri yapabilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kullanıcılarının uygun takibini planlayabilir ve gerekli kontrol testlerini kullanabilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Kulak izi alabilir ve akustik modifikasyona uygun kalıp isteyebilir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Odyogramdaki işitme kaybına göre uygun işitme cihazını seçebilir.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının adaptasyonunun yapılması konusunda ileri düzey bilgi ve becerileri edinir.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının uygulanması konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinir.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının seçimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri uygular.10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybı ve santral etkilerÖn hazırlık yok
2İşitme cihazlarında kullanılan teknolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Pediatrik işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Geriatrik işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Geriatrik işitme cihazı uygulaması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Asimetrik işitme kaybında işitme cihazı uygulaması 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik faydalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Pre-fitting değerlendirmede konuşma testlerinin kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Pre-fitting değerlendirmede hasta anketlerinin kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İdeal klinik süreçler : İç uygulama süreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07