Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK ODYOLOJİK TESTLERYODJ2225220Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıPediatrik grupta, işitme kaybının nedenlerini ve etkilerini anlayarak, hastalara uygun test bataryalarının seçimini sağlamak ve işitsel testleri yapma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, uygun olanları belirleyerek aileleri bilgilendirme becerisini kazandırmak. Bu test sonuçlarına göre tedavi yaklaşımları.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkeler,Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test Hazırlığı,Gözlemsel Odyometri,Şartlandırma Odyometrisi,Oyun Odyometrisi,Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar I, Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar II,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Değerlendirmesi,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Uygulaması,İşitme Kayıplarında Aile ile İletişim,İşitme Taramalarında Amaçlar,Yenidoğan İşitme Taramaları,Genetik İşitme Kayıpları I,Genetik İşitme Kayıpları II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğan işitme tarama programını bilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
İnfant ve çocuklarda işitme testi protokollerini bilir ve uygulayabilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini başlatabilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik grupta işitme teknolojilerini bilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Aile eğitimi ve danışmanlığını kullanarak doğru yönlendirmeleri yapabilir10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik grupta kullanılan yardımcı cihaz ve aksesuarlar hakkında bilgi sahibi olur.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini bilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test HazırlığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gözlemsel OdyometriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Şartlandırma OdyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Oyun OdyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7 Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocukluk Çağında İşitme Cihazı DeğerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocukluk Çağında İşitme Cihazı UygulamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme Kayıplarında Aile ile İletişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşitme Taramalarında AmaçlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Yenidoğan İşitme TaramalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Genetik İşitme Kayıpları IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genetik İşitme Kayıpları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve word dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2816
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2816
Performans Görevi, Bakım Planı414
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK ODYOLOJİK TESTLERYODJ2225220Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıPediatrik grupta, işitme kaybının nedenlerini ve etkilerini anlayarak, hastalara uygun test bataryalarının seçimini sağlamak ve işitsel testleri yapma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, uygun olanları belirleyerek aileleri bilgilendirme becerisini kazandırmak. Bu test sonuçlarına göre tedavi yaklaşımları.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkeler,Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test Hazırlığı,Gözlemsel Odyometri,Şartlandırma Odyometrisi,Oyun Odyometrisi,Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar I, Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar II,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Değerlendirmesi,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Uygulaması,İşitme Kayıplarında Aile ile İletişim,İşitme Taramalarında Amaçlar,Yenidoğan İşitme Taramaları,Genetik İşitme Kayıpları I,Genetik İşitme Kayıpları II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğan işitme tarama programını bilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
İnfant ve çocuklarda işitme testi protokollerini bilir ve uygulayabilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini başlatabilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik grupta işitme teknolojilerini bilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Aile eğitimi ve danışmanlığını kullanarak doğru yönlendirmeleri yapabilir10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik grupta kullanılan yardımcı cihaz ve aksesuarlar hakkında bilgi sahibi olur.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini bilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklayabilir.10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test HazırlığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gözlemsel OdyometriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Şartlandırma OdyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Oyun OdyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7 Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocukluk Çağında İşitme Cihazı DeğerlendirmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocukluk Çağında İşitme Cihazı UygulamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme Kayıplarında Aile ile İletişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşitme Taramalarında AmaçlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Yenidoğan İşitme TaramalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Genetik İşitme Kayıpları IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genetik İşitme Kayıpları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve word dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07