Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OTOLOJİK HASTALIKLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Ör. Gör. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel otorinolaringolojiye giriş,Santral sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi,İşitme ve denge işlevlerinin anatomi ve fizyolojisi ,Dış ve orta kulak patolojileri ,İç kulak patolojileri ,Sekizinci sinir patolojileri,Nöro-otolojik hastalıklar,Meniere ve vestibuler nöritis,Otoskleroz ve kronik otitis media,Odyolojik acil olgular (idiopatik ani işitme kaybı gibi) ,Sistemik seyirli otolojik hastalıklar,Otolojik hastalıklarda tıbbi ve cerrahi tedavi,Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış,Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Metabolik hastalıklara bağlı ortaya çıkan temel vestibüler bozuklukları tarif eder. | 10, 13, 14, 16, 21, 4, 9 | A |
Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlar, periferik patolojilerle karşılaştırır | 10, 13, 14, 16, 21, 4, 9 | A |
Migrenöz vertigo, BPPV, vestibüler nörinit, Meniere hastalığı gibi hastalıklarda belirti ve bulguları yorumlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Santral vestibüler hastalıklar ve oluşum mekanizmalarını değerlendirir. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Vestibüler nörinit hastalığı klinik özelliklerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
BPPV ve klinik özelliklerini tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Meniere hastalığı ve klinik özelliklerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Periferik vestibüler hastalıkları ve oluşum mekanizmalarını tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Migrenöz vertigo, BPPV, vestibüler nörinit, Meniere hastalığı gibi hastalıklarda belirti ve bulguları yorumlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
İşitmeyi etkileyen otolojik ve sistemik nitelikteki hastalıkların birbirinden ayrılmasını analiz eder. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel otorinolaringolojiye giriş | Ön hazırlık yok |
2 | Santral sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme ve denge işlevlerinin anatomi ve fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Dış ve orta kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İç kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Sekizinci sinir patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Nöro-otolojik hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Meniere ve vestibuler nöritis | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Otoskleroz ve kronik otitis media | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Odyolojik acil olgular (idiopatik ani işitme kaybı gibi) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sistemik seyirli otolojik hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Otolojik hastalıklarda tıbbi ve cerrahi tedavi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OTOLOJİK HASTALIKLAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Ör. Gör. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel otorinolaringolojiye giriş,Santral sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi,İşitme ve denge işlevlerinin anatomi ve fizyolojisi ,Dış ve orta kulak patolojileri ,İç kulak patolojileri ,Sekizinci sinir patolojileri,Nöro-otolojik hastalıklar,Meniere ve vestibuler nöritis,Otoskleroz ve kronik otitis media,Odyolojik acil olgular (idiopatik ani işitme kaybı gibi) ,Sistemik seyirli otolojik hastalıklar,Otolojik hastalıklarda tıbbi ve cerrahi tedavi,Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış,Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Metabolik hastalıklara bağlı ortaya çıkan temel vestibüler bozuklukları tarif eder. | 10, 13, 14, 16, 21, 4, 9 | A |
Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlar, periferik patolojilerle karşılaştırır | 10, 13, 14, 16, 21, 4, 9 | A |
Migrenöz vertigo, BPPV, vestibüler nörinit, Meniere hastalığı gibi hastalıklarda belirti ve bulguları yorumlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Santral vestibüler hastalıklar ve oluşum mekanizmalarını değerlendirir. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Vestibüler nörinit hastalığı klinik özelliklerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
BPPV ve klinik özelliklerini tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Meniere hastalığı ve klinik özelliklerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Periferik vestibüler hastalıkları ve oluşum mekanizmalarını tanımlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Migrenöz vertigo, BPPV, vestibüler nörinit, Meniere hastalığı gibi hastalıklarda belirti ve bulguları yorumlar. | 10, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
İşitmeyi etkileyen otolojik ve sistemik nitelikteki hastalıkların birbirinden ayrılmasını analiz eder. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel otorinolaringolojiye giriş | Ön hazırlık yok |
2 | Santral sinir sistemi anatomi ve fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme ve denge işlevlerinin anatomi ve fizyolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Dış ve orta kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İç kulak patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Sekizinci sinir patolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Nöro-otolojik hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Meniere ve vestibuler nöritis | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Otoskleroz ve kronik otitis media | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Odyolojik acil olgular (idiopatik ani işitme kaybı gibi) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sistemik seyirli otolojik hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Otolojik hastalıklarda tıbbi ve cerrahi tedavi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Odyolog açısından otolojik hastalıklara bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |