Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE VE TIBBİ TERMİNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersin Yardımcıları | Odt. Emre Can ÜNLÜ |
Dersin Amacı | Sağlık alanında sağlıklı iletişimin sağlanabilmesi için farklı branşlardaki tıbbi terimlerin öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp alanındaki bilim dalları, Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıkları,Pediatri bölümü ile ilgili terimler,Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimler,Farmakoloji ile ilgili terimler,Sindirim sistemi ile ilgili terimler,Kas- iskelet sistemine ait terimler,Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklar,Konuşma mekanizması, Konuşma bozuklukları,Odyoloji bölümü ile ilgili terimler,Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıp alanındaki bilim dallarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Pediatri bölümü ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Nöroloji ve psikiyatri bölümüne ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Sindirim sistemi ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Kas- iskelet sistemine ait terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Solunum sistemi ile yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Konuşma mekanizmasını tanımlayabilir. | 9 | A |
Konuşma bozukluklarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp alanındaki bilim dalları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
2 | Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
3 | Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
4 | Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıkları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
5 | Pediatri bölümü ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
6 | Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
7 | Farmakoloji ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
8 | Sindirim sistemi ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
9 | Kas- iskelet sistemine ait terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
10 | Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklar | Mebise yüklenen ders dosyaları |
11 | Konuşma mekanizması | Mebise yüklenen ders dosyaları |
12 | Konuşma bozuklukları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
13 | Odyoloji bölümü ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
14 | Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Tıbbi Terminoloji. Anadolu Üniversitesi. Arslantaş D., 2012. 2) Dil ve Konuşma Terapisi. Topbaş S., Maviş İ., 2020. 3) Dictionary of Audiology.Mendel L.L., Danhauer J.L., Sıngh S., 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE VE TIBBİ TERMİNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersin Yardımcıları | Odt. Emre Can ÜNLÜ |
Dersin Amacı | Sağlık alanında sağlıklı iletişimin sağlanabilmesi için farklı branşlardaki tıbbi terimlerin öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp alanındaki bilim dalları, Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ,Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıkları,Pediatri bölümü ile ilgili terimler,Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimler,Farmakoloji ile ilgili terimler,Sindirim sistemi ile ilgili terimler,Kas- iskelet sistemine ait terimler,Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklar,Konuşma mekanizması, Konuşma bozuklukları,Odyoloji bölümü ile ilgili terimler,Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıp alanındaki bilim dallarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Pediatri bölümü ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Nöroloji ve psikiyatri bölümüne ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Sindirim sistemi ile ilgili terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Kas- iskelet sistemine ait terimleri tanımlayabilir. | 9 | A |
Solunum sistemi ile yapıları ve hastalıklarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Konuşma mekanizmasını tanımlayabilir. | 9 | A |
Konuşma bozukluklarını tanımlayabilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp alanındaki bilim dalları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
2 | Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
3 | Kulak Burun Boğaz yapıları ve hastalıkları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
4 | Göz ile ilgili anatomik yapıları ve hastalıkları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
5 | Pediatri bölümü ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
6 | Nöroloji ve psikiyatri bölümü ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
7 | Farmakoloji ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
8 | Sindirim sistemi ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
9 | Kas- iskelet sistemine ait terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
10 | Solunum sistemi ile ilgili anatomik yapılar ve hastalıklar | Mebise yüklenen ders dosyaları |
11 | Konuşma mekanizması | Mebise yüklenen ders dosyaları |
12 | Konuşma bozuklukları | Mebise yüklenen ders dosyaları |
13 | Odyoloji bölümü ile ilgili terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
14 | Odyoloji bölümü ile ilgili ingilizce terimler | Mebise yüklenen ders dosyaları |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Tıbbi Terminoloji. Anadolu Üniversitesi. Arslantaş D., 2012. 2) Dil ve Konuşma Terapisi. Topbaş S., Maviş İ., 2020. 3) Dictionary of Audiology.Mendel L.L., Danhauer J.L., Sıngh S., 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |