Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Gelişim, doğum aşamasında başlayan ve yaşam boyunca devam eden ileriye doğru, düzenli ve öngörülebilir değişiklikleri içeren bir örüntüdür. Bu derste, yaşam boyu farklı alanlarda insanlarda gözlenen değişiklikleri, temel gelişim süreçlerini ve önemli zamanlarda yaşanan değişimleri öğretmek hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşamboyu Gelişim,Temel Kavramlar,Gelişim Kuramları 1,Gelişim Kuramları 2,Kalıtım, Doğum Öncesi ve Doğum,Yenidoğan ve Bebeklik Dönemi,İlk Çocukluk Dönemi,Orta ve Son Çocukluk Dönemi,Ergenlik Dönemi,Genç Yetişkinlik Dönemi,Orta Yetişkinlik Dönemi,Son Yetişkinlik Dönemi,Ölüm ve Kayıp,Bireysel Gelişimi Farklı Olan Çocuklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Oyunla ilgili kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Oyun sınıflamalarını tarif eder. | 10, 16, 9 | A |
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Oyuncak ve oyun materyallerinin farkını gösterir. | 10, 16, 9 | A |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşamboyu Gelişim | Ön hazırlık yok |
2 | Temel Kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gelişim Kuramları 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Gelişim Kuramları 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Kalıtım, Doğum Öncesi ve Doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Yenidoğan ve Bebeklik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İlk Çocukluk Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Orta ve Son Çocukluk Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Ergenlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Genç Yetişkinlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Orta Yetişkinlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Son Yetişkinlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Ölüm ve Kayıp | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Bireysel Gelişimi Farklı Olan Çocuklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Gelişim, doğum aşamasında başlayan ve yaşam boyunca devam eden ileriye doğru, düzenli ve öngörülebilir değişiklikleri içeren bir örüntüdür. Bu derste, yaşam boyu farklı alanlarda insanlarda gözlenen değişiklikleri, temel gelişim süreçlerini ve önemli zamanlarda yaşanan değişimleri öğretmek hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşamboyu Gelişim,Temel Kavramlar,Gelişim Kuramları 1,Gelişim Kuramları 2,Kalıtım, Doğum Öncesi ve Doğum,Yenidoğan ve Bebeklik Dönemi,İlk Çocukluk Dönemi,Orta ve Son Çocukluk Dönemi,Ergenlik Dönemi,Genç Yetişkinlik Dönemi,Orta Yetişkinlik Dönemi,Son Yetişkinlik Dönemi,Ölüm ve Kayıp,Bireysel Gelişimi Farklı Olan Çocuklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Oyunla ilgili kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Oyun sınıflamalarını tarif eder. | 10, 16, 9 | A |
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Oyuncak ve oyun materyallerinin farkını gösterir. | 10, 16, 9 | A |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşamboyu Gelişim | Ön hazırlık yok |
2 | Temel Kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gelişim Kuramları 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Gelişim Kuramları 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Kalıtım, Doğum Öncesi ve Doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Yenidoğan ve Bebeklik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İlk Çocukluk Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Orta ve Son Çocukluk Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Ergenlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Genç Yetişkinlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Orta Yetişkinlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Son Yetişkinlik Dönemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Ölüm ve Kayıp | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Bireysel Gelişimi Farklı Olan Çocuklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |