Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ | YHEM4275030 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yenidoğan hemşireliği ile ilgili kavramlar konusunda öğrenciyi ibilgilendirmek, öğrencide yenidoğan sağlığını etkileyen faktörlere ve sağlıktan sapma durumlarına yönelik aile merkezli, holistik, atravmatik yenidoğan bakım tasarımı anlayışını geliştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yenidoğana Giriş - Yenidoğan Döneminin Özelliği ve Önemi - Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu - YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumlulukları - Yenidoğanda Bakım Düzeyleri - Yenidoğan Ünitesi Ortamı,Yenidoğan Transportu,Sağlıklı Yenidoğanın Değerlendirilmesi ,Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı,Sağlıklı Yenidoğanın Beslenmesi,Sağlıklı Yenidoğanın İzlemi ve Tarama Testleri,Riskli Yenidoğanlar - Sınıflandırılması - Sorunları ve Bakımı - Isı Düzenlemesi - Transport - Solunum Sistemi (Apne, Ventilatördeki Bebek) - Kalp-Dolaşım (PDA) - GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama),Riskli Yenidoğanlar (Devam) -GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama),ARA SINAV ,Riskli Yenidoğanlar (Devam) _ Nörolojik Sistem (Konvülsiyon, IVH) _ Hematolojik Sistem _ Endokrin – Metabolizma (Hipoglisemi, Hipokalsemi) _ Genitoüriner Sistem _ Cilt Bakımı,Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakım,Yenidoğan İlaç Uygulamaları ,Yenidoğanın Taburculuğa Hazırlanması ve Aile Eğitimi,Yenidoğanın Evde Bakımı ve Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Yenidoğan Transportu hakkında bilgiye sahiptir, kurallara uygun transportu sağlar | 10, 11, 16, 19, 5, 9 | A, E |
11 Yenidoğan İlaç Uygulamalarını bilir ve uygular . | 10, 14, 16, 19, 5, 9 | A, E |
1. Yenidoğanın tanımını, Yenidoğan Döneminin Özelliklerini ve Önemini bilir, Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumunu - YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumluluklarını - Yenidoğan Bakım Düzeylerini - Yenidoğan Ünitesi Ortamınının özelliklerini bilir ve tartışır. | 10, 13, 14, 19, 5 | A, E |
2. Yenidoğanın sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. Uygulamalarını mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Sağlıklı yenidoğanın hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütmesi gerektiğini bilir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
5. Sağlıklı Yenidoğanı Değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | 10, 13, 16, 19, 38, 5, 6, 9 | A, E |
5. Sağlıklı Yenidoğanın İzlemini yapar ve yenidoğan tarama testleri için yenidoğandan örnek alır. Aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 10, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
6. Sağlıklı Yenidoğanı Besleyebilir. Anneye emzirme eğitimi verebilir. | 10, 12, 14, 16, 19, 5, 9 | A, E |
6. Riskli Yenidoğanları Sınıflandırır, Sorunlarını tanır ve bakımını - Isı Düzenlemesini -Transportunu-eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanarak gerçekleştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 9 | A, E |
9. Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde yenidoğan bakımı ile ilgili araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 10, 13, 16, 19, 5, 9 | A, E |
11 Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakımı tartışır ve uygular | 10, 13, 16, 5, 9 | A, E |
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A, E |
13. Yenidoğanı Taburculuğa ve Aileleri evde bakıma hazırlar. | 10, 12, 16, 19, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yenidoğana Giriş - Yenidoğan Döneminin Özelliği ve Önemi - Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu - YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumlulukları - Yenidoğanda Bakım Düzeyleri - Yenidoğan Ünitesi Ortamı | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
2 | Yenidoğan Transportu | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
3 | Sağlıklı Yenidoğanın Değerlendirilmesi | KaynakMebis Ders Notları ların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
4 | Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
5 | Sağlıklı Yenidoğanın Beslenmesi | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
6 | Sağlıklı Yenidoğanın İzlemi ve Tarama Testleri | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
7 | Riskli Yenidoğanlar - Sınıflandırılması - Sorunları ve Bakımı - Isı Düzenlemesi - Transport - Solunum Sistemi (Apne, Ventilatördeki Bebek) - Kalp-Dolaşım (PDA) - GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama) | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
8 | Riskli Yenidoğanlar (Devam) -GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama) | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
9 | ARA SINAV | Ders içeriğinin, sunumların ve kaynakların ilgili bölümlerinin çalışılması |
10 | Riskli Yenidoğanlar (Devam) _ Nörolojik Sistem (Konvülsiyon, IVH) _ Hematolojik Sistem _ Endokrin – Metabolizma (Hipoglisemi, Hipokalsemi) _ Genitoüriner Sistem _ Cilt Bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
11 | Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakım | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
12 | Yenidoğan İlaç Uygulamaları | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
13 | Yenidoğanın Taburculuğa Hazırlanması ve Aile Eğitimi | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
14 | Yenidoğanın Evde Bakımı ve Dersin Değerlendirilmesi | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
Kaynak |
1.Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) 2. Ovalı F, Dağoğlu T. Neonatoloji, 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2008) 3. Lissauer T, Fanaroff AA. Bir Bakışta Neonatoloji, Akademisyen Tıp Kitabevi (2013) 4. Lomax A. Yenidoğan Muayenesi, Akademisyen Tıp Kİtabevi (2014) 5. Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp (2012) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 2 | 2 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ | YHEM4275030 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yenidoğan hemşireliği ile ilgili kavramlar konusunda öğrenciyi ibilgilendirmek, öğrencide yenidoğan sağlığını etkileyen faktörlere ve sağlıktan sapma durumlarına yönelik aile merkezli, holistik, atravmatik yenidoğan bakım tasarımı anlayışını geliştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yenidoğana Giriş - Yenidoğan Döneminin Özelliği ve Önemi - Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu - YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumlulukları - Yenidoğanda Bakım Düzeyleri - Yenidoğan Ünitesi Ortamı,Yenidoğan Transportu,Sağlıklı Yenidoğanın Değerlendirilmesi ,Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı,Sağlıklı Yenidoğanın Beslenmesi,Sağlıklı Yenidoğanın İzlemi ve Tarama Testleri,Riskli Yenidoğanlar - Sınıflandırılması - Sorunları ve Bakımı - Isı Düzenlemesi - Transport - Solunum Sistemi (Apne, Ventilatördeki Bebek) - Kalp-Dolaşım (PDA) - GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama),Riskli Yenidoğanlar (Devam) -GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama),ARA SINAV ,Riskli Yenidoğanlar (Devam) _ Nörolojik Sistem (Konvülsiyon, IVH) _ Hematolojik Sistem _ Endokrin – Metabolizma (Hipoglisemi, Hipokalsemi) _ Genitoüriner Sistem _ Cilt Bakımı,Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakım,Yenidoğan İlaç Uygulamaları ,Yenidoğanın Taburculuğa Hazırlanması ve Aile Eğitimi,Yenidoğanın Evde Bakımı ve Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Yenidoğan Transportu hakkında bilgiye sahiptir, kurallara uygun transportu sağlar | 10, 11, 16, 19, 5, 9 | A, E |
11 Yenidoğan İlaç Uygulamalarını bilir ve uygular . | 10, 14, 16, 19, 5, 9 | A, E |
1. Yenidoğanın tanımını, Yenidoğan Döneminin Özelliklerini ve Önemini bilir, Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumunu - YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumluluklarını - Yenidoğan Bakım Düzeylerini - Yenidoğan Ünitesi Ortamınının özelliklerini bilir ve tartışır. | 10, 13, 14, 19, 5 | A, E |
2. Yenidoğanın sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. Uygulamalarını mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Sağlıklı yenidoğanın hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütmesi gerektiğini bilir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
5. Sağlıklı Yenidoğanı Değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | 10, 13, 16, 19, 38, 5, 6, 9 | A, E |
5. Sağlıklı Yenidoğanın İzlemini yapar ve yenidoğan tarama testleri için yenidoğandan örnek alır. Aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 10, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
6. Sağlıklı Yenidoğanı Besleyebilir. Anneye emzirme eğitimi verebilir. | 10, 12, 14, 16, 19, 5, 9 | A, E |
6. Riskli Yenidoğanları Sınıflandırır, Sorunlarını tanır ve bakımını - Isı Düzenlemesini -Transportunu-eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanarak gerçekleştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 9 | A, E |
9. Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde yenidoğan bakımı ile ilgili araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 10, 13, 16, 19, 5, 9 | A, E |
11 Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakımı tartışır ve uygular | 10, 13, 16, 5, 9 | A, E |
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A, E |
13. Yenidoğanı Taburculuğa ve Aileleri evde bakıma hazırlar. | 10, 12, 16, 19, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yenidoğana Giriş - Yenidoğan Döneminin Özelliği ve Önemi - Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu - YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumlulukları - Yenidoğanda Bakım Düzeyleri - Yenidoğan Ünitesi Ortamı | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
2 | Yenidoğan Transportu | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
3 | Sağlıklı Yenidoğanın Değerlendirilmesi | KaynakMebis Ders Notları ların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
4 | Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
5 | Sağlıklı Yenidoğanın Beslenmesi | Mebis Ders Notları Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
6 | Sağlıklı Yenidoğanın İzlemi ve Tarama Testleri | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
7 | Riskli Yenidoğanlar - Sınıflandırılması - Sorunları ve Bakımı - Isı Düzenlemesi - Transport - Solunum Sistemi (Apne, Ventilatördeki Bebek) - Kalp-Dolaşım (PDA) - GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama) | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
8 | Riskli Yenidoğanlar (Devam) -GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (Sepsis, NEC, Bağışıklama) | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
9 | ARA SINAV | Ders içeriğinin, sunumların ve kaynakların ilgili bölümlerinin çalışılması |
10 | Riskli Yenidoğanlar (Devam) _ Nörolojik Sistem (Konvülsiyon, IVH) _ Hematolojik Sistem _ Endokrin – Metabolizma (Hipoglisemi, Hipokalsemi) _ Genitoüriner Sistem _ Cilt Bakımı | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
11 | Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakım | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
12 | Yenidoğan İlaç Uygulamaları | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
13 | Yenidoğanın Taburculuğa Hazırlanması ve Aile Eğitimi | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
14 | Yenidoğanın Evde Bakımı ve Dersin Değerlendirilmesi | Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması |
Kaynak |
1.Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) 2. Ovalı F, Dağoğlu T. Neonatoloji, 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2008) 3. Lissauer T, Fanaroff AA. Bir Bakışta Neonatoloji, Akademisyen Tıp Kitabevi (2013) 4. Lomax A. Yenidoğan Muayenesi, Akademisyen Tıp Kİtabevi (2014) 5. Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp (2012) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |