Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları, poster ve sözel sunum olarak etkili bir şekilde tasarlama ve sunma becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı ,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı,Grupların sözel sunum performansları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar. | 10, 16, 5, 9 | H |
3. Etkili ve etkisiz akademik sunumları birbirinden ayırt eder. | 10, 13, 14, 16 | A, H |
4. Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir. | 10, 13, 14 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik sunum nedir, ne değildir? | ''Akademik sunum nedir, ne değildir?'' tartışma sorusunun yanıtlanması |
2 | Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri | Birinci kaynağın 281-305. sayfalarının okunması |
3 | Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları | İkinci kaynağın okunması |
4 | Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi | Üçüncü kaynağın okunması |
5 | Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar | Üçüncü kaynağın okunması |
6 | Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı | Temel PowerPoint uygulamaları ile ilgili bilgilendirici videoların izlenmesi |
7 | Poster sunumlarının yapısı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
8 | Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
9 | Poster sunumu performansı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
10 | Poster sunumlarının değerlendirilmesi | Poster sunumu ile ilgili değerlendirme kriterlerinin oluşturulması |
11 | Sözel sunumların yapısı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
12 | Sözel sunumların tasarımı ve düzeni | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
13 | Sözel sunum performansı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
14 | Grupların sözel sunum performansları | Akademik Sunum Teknikleri Formunu çıktısının alınması |
Kaynak |
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (ed). (2014). Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve kritik. İstanbul: Nobel Kitabevi. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Katil slaytlar. İstanbul: Artıfarma Yayınları. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract 25(1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). Bilimsel bir posterin hazırlanmasında ve sunulmasında bilinmesi gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi. 31(3): 282-290 6. Bulucu B. (2007). Etkili bir sunum nasıl hazırlanmalıdır?. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 8(1): 75-80 7. TÜBİTAK Etkili Sunumlar için El Kitabı 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Etkili sunum teknikleri. Ankara: Detay yayıncılık |
Ders notları ve akademik sunum teknikleri ile ilgili bilimsel diğer kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları, poster ve sözel sunum olarak etkili bir şekilde tasarlama ve sunma becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik sunum nedir, ne değildir?,Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri,Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları,Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi,Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar,Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı ,Poster sunumlarının yapısı,Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni,Poster sunumu performansı,Poster sunumlarının değerlendirilmesi,Sözel sunumların yapısı,Sözel sunumların tasarımı ve düzeni,Sözel sunum performansı,Grupların sözel sunum performansları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkili akademik sunumlar için içerik, tasarım ve performans ilkelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Bir bilimsel araştırmayı poster ve sözlü sunum şeklinde tasarlar. | 10, 16, 5, 9 | H |
3. Etkili ve etkisiz akademik sunumları birbirinden ayırt eder. | 10, 13, 14, 16 | A, H |
4. Akademik sunumları, etkili içerik, tasarım ve performans ilkelerine göre değerlendirir. | 10, 13, 14 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik sunum nedir, ne değildir? | ''Akademik sunum nedir, ne değildir?'' tartışma sorusunun yanıtlanması |
2 | Bilimsel araştırma makalesinin bileşenleri | Birinci kaynağın 281-305. sayfalarının okunması |
3 | Etkili tasarımcılar ve sunucular olarak bilim insanları | İkinci kaynağın okunması |
4 | Akademik sunumlarda görsel elementler: renkler ve tipografi | Üçüncü kaynağın okunması |
5 | Akademik sunumlarda görsel elementler: tablolar, grafikler, fotoğraflar | Üçüncü kaynağın okunması |
6 | Microsoft Office PowerPoint ile sunum tasarımı | Temel PowerPoint uygulamaları ile ilgili bilgilendirici videoların izlenmesi |
7 | Poster sunumlarının yapısı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
8 | Poster sunumlarının tasarımı ve düzeni | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
9 | Poster sunumu performansı | Dördüncü, beşinci ve altıncı kaynağın okunması |
10 | Poster sunumlarının değerlendirilmesi | Poster sunumu ile ilgili değerlendirme kriterlerinin oluşturulması |
11 | Sözel sunumların yapısı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
12 | Sözel sunumların tasarımı ve düzeni | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
13 | Sözel sunum performansı | Yedinci ve sekizinci kaynağın okunması |
14 | Grupların sözel sunum performansları | Akademik Sunum Teknikleri Formunu çıktısının alınması |
Kaynak |
1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. (ed). (2014). Hemşirelikte araştırma: süreç, uygulama ve kritik. İstanbul: Nobel Kitabevi. 2. Chatterjee, D., Yaster, M., Lockman, J.L., Glass, N. L., Schreiner, M.S., Sinskey, J.L., & Fiadjoe, J.E. (2020). Challenging the status quo of scientific presentations. Pediatric Anesthesia, 31: 116-122. https://doi.org/10.1111/pan.14064 3. Dalyan, V. (2015). Katil slaytlar. İstanbul: Artıfarma Yayınları. 4. Christenbery TL, Latham TG. (2013). Creating effective scholarly posters: a guide for DNP students. J Am Assoc Nurse Pract 25(1): 16-23. 5. Üstdal KM. (2009). Bilimsel bir posterin hazırlanmasında ve sunulmasında bilinmesi gerekenler. Erciyes Tıp Dergisi. 31(3): 282-290 6. Bulucu B. (2007). Etkili bir sunum nasıl hazırlanmalıdır?. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi. 8(1): 75-80 7. TÜBİTAK Etkili Sunumlar için El Kitabı 8. Gürüz, D., ET, Ayşen. (2016). Etkili sunum teknikleri. Ankara: Detay yayıncılık |
Ders notları ve akademik sunum teknikleri ile ilgili bilimsel diğer kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |