Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kadın sağlığı sorunlarını kavrayabilmeleri, bu sorunların çözümüne yönelik kanıta dayalı hemşirelik bakımını planlayıp uygulayabilmeleri ve sonuçlarını değerlendirebilmelerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; • Tanışma, ders tanıtımı, programın amaç ve hedefleri • Kadın üreme sağlığına ilişkin temel kavramlar ve göstergeler • Kadın sağlığı hemşireliğine giriş • Üreme Organ Anatomisi,• Kadın Üreme Organ Fizyolojisi • Gebeliğin Fizyolojisi, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi ,• Gebelikte Annenin Fizyolojisi • Doğum Öncesi Bakım Gebelikte beslenme ,• Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım ve Etik • Gebelik Komplikasyonları ve Bakım - Obstetrik aciller ve bakım • Riskli Gebelikler,• Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi • Normal Doğum Fizyolojisi ,• Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, Doğum Ağrısı ile Başetme Yöntemleri, İzlem ve Bakım ,• Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü evresinde Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, İzlem ve Bakım ,• Yenidoğan Dönemi • Doğum Sonu Dönem ve Hemşirelik Yaklaşımı * *Ara sınavın değerlendirilmesi ,Laktasyon ve Emzirme Emzirme döneminde beslenme,• Doğum Sonu Döneme İlişkin Sorunlar- Obstetrik Aciller ve Bakım,• İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri • Kadın Hayatının Dönemleri ,• Üreme Yolu Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ,• Kadın Üreme Organları İyi ve Kötü Huylu oluşumlardan Korunma ve Bakım • Jinekolojik Hastalıklar ( Jinekolojik Kanamalar, Üreme Organ Yer Değişiklikleri, Fistüller, Endometriosis, Polikistikover vb. Sorunlar) Jinekolojik cerrahilerde peri/post operatif bakım ,• Jinekolojide Tanı, Tedavi ve Bakım • Ders Konularına İlişkin Soru- cevap Oturumu • Dersin Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ülkemizde ve dünyada kadın sağlığı ile ilgili tanımları bilir. Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramların, ulusal ve uluslararası göstergeleri yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimleri saptar ve gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular ve eğitim planlar. | 10, 16, 9 | A |
Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/ riskli gebe ve ailesinin bakımını gerçekleştirir. | 10, 16, 9 | A |
Doğum sonu dönemde normal / riskli loğusa, yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini sınıflandırır ve bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturur. | 10, 13, 16, 19, 38, 9 | A |
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları saptar ve sorunlara yönelik bakımı yönetir | 10, 13, 16, 9 | A |
Topluma, üreme sağlığı konusunda özgün bir sağlık eğitim planı oluşturur. | 10, 16, 5, 9 | A, E, H |
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar. | 10, 15, 16, 19, 23, 5 | A, E |
Doğurganlığın düzenlenmesi ve kontrasepsiyonu anlatır ve eğitim modülü geliştirir. | 10, 15, 16, 19, 23, 5 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • Tanışma, ders tanıtımı, programın amaç ve hedefleri • Kadın üreme sağlığına ilişkin temel kavramlar ve göstergeler • Kadın sağlığı hemşireliğine giriş • Üreme Organ Anatomisi | 1. kaynak |
2 | • Kadın Üreme Organ Fizyolojisi • Gebeliğin Fizyolojisi, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi | 1. kaynak |
3 | • Gebelikte Annenin Fizyolojisi • Doğum Öncesi Bakım Gebelikte beslenme | 1. kaynak |
4 | • Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım ve Etik • Gebelik Komplikasyonları ve Bakım - Obstetrik aciller ve bakım • Riskli Gebelikler | 1. kaynak |
5 | • Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi • Normal Doğum Fizyolojisi | 1. kaynak |
6 | • Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, Doğum Ağrısı ile Başetme Yöntemleri, İzlem ve Bakım | 1. ve 2. kaynak |
7 | • Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü evresinde Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, İzlem ve Bakım | 1. kaynak |
8 | • Yenidoğan Dönemi • Doğum Sonu Dönem ve Hemşirelik Yaklaşımı * *Ara sınavın değerlendirilmesi | 3. ve 8. kaynak |
9 | Laktasyon ve Emzirme Emzirme döneminde beslenme | 9. kaynak |
10 | • Doğum Sonu Döneme İlişkin Sorunlar- Obstetrik Aciller ve Bakım | 3. ve 8. kaynak |
11 | • İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri • Kadın Hayatının Dönemleri | 7. kaynak |
12 | • Üreme Yolu Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | 6.kaynak |
13 | • Kadın Üreme Organları İyi ve Kötü Huylu oluşumlardan Korunma ve Bakım • Jinekolojik Hastalıklar ( Jinekolojik Kanamalar, Üreme Organ Yer Değişiklikleri, Fistüller, Endometriosis, Polikistikover vb. Sorunlar) Jinekolojik cerrahilerde peri/post operatif bakım | 10. kaynak |
14 | • Jinekolojide Tanı, Tedavi ve Bakım • Ders Konularına İlişkin Soru- cevap Oturumu • Dersin Değerlendirmesi | 4. kaynak |
Kaynak |
1.Taşkın L. (2021). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.17.Basım. 2.Aktepe, T., & Duman, N. B. (2020). Preterm Doğum Riski Olan Gebeliklerin Yönetiminde Kanıta Dayalı Yaklaşımlar. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 17(1), 309-314. 3.Durmaz, A., & Kömürcü, N. (2018). Postpartum Kanamada Risk Belirleme, Önleme ve Yönetim: Kanıta Dayalı Uygulamalar. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(3), 494-502. 4.Bilgiç, D., Yağcan, H., Güler, B., & Aypar, N. N. (2019). Jinekolojik cerrahide ameliyat öncesi ve sonrası kanıta dayalı bakım uygulamaları. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 6(2), 114-121. 5.Kokonalı, D., & Üstün, Y. E. (2019). Yaşlı Kadınlarda Üreme Sağlığı. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 16(2), 97-100. 6.Çelik, H. K., Şule, Ö. Z. E. L., & Üstün, Y. E. (2018). Adolesanlarda cinsel sağlık ve üreme sağlığı. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 15(4), 184-188. 7.GÜLPINAR, N., BAŞKAYA, S., YEŞİLBUDAK, Z., & BOZ, İ. (2019). İnfertilite Tedavisi Sırasında Kadınların Algıladıkları Bakım Davranışları ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 16(1), 21-26. 8.Gutzeit, O., Levy, G., & Lowenstein, L. (2020). Postpartum female sexual function: risk factors for postpartum sexual dysfunction. Sexual medicine, 8(1), 8-13. 9.Karaçam, Z., & Sağlık, M. (2018). Emzirme sorunları ve sorunlara ilişkin yapılan girişimler: Türkiye'de yapılan çalışmalara dayalı bir sistematik derleme. Turkish Archives of Pediatrics, 53(3). 10.YILMAZ, M., ÇEVİKER, S. A., DEMİRAY, E. K. D., & Cemile, U. Y. A. R. (2021). Türkiye’de cinsel yolla bulaşan hastalıklar ile ilgili yapılan lisansüstü tez çalışmalarının bibliyografik incelenmesi. Aksaray Üniversitesi Tıp Bilimleri Dergisi, 2(1), 8-11. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kadın sağlığı sorunlarını kavrayabilmeleri, bu sorunların çözümüne yönelik kanıta dayalı hemşirelik bakımını planlayıp uygulayabilmeleri ve sonuçlarını değerlendirebilmelerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; • Tanışma, ders tanıtımı, programın amaç ve hedefleri • Kadın üreme sağlığına ilişkin temel kavramlar ve göstergeler • Kadın sağlığı hemşireliğine giriş • Üreme Organ Anatomisi,• Kadın Üreme Organ Fizyolojisi • Gebeliğin Fizyolojisi, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi ,• Gebelikte Annenin Fizyolojisi • Doğum Öncesi Bakım Gebelikte beslenme ,• Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım ve Etik • Gebelik Komplikasyonları ve Bakım - Obstetrik aciller ve bakım • Riskli Gebelikler,• Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi • Normal Doğum Fizyolojisi ,• Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, Doğum Ağrısı ile Başetme Yöntemleri, İzlem ve Bakım ,• Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü evresinde Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, İzlem ve Bakım ,• Yenidoğan Dönemi • Doğum Sonu Dönem ve Hemşirelik Yaklaşımı * *Ara sınavın değerlendirilmesi ,Laktasyon ve Emzirme Emzirme döneminde beslenme,• Doğum Sonu Döneme İlişkin Sorunlar- Obstetrik Aciller ve Bakım,• İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri • Kadın Hayatının Dönemleri ,• Üreme Yolu Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ,• Kadın Üreme Organları İyi ve Kötü Huylu oluşumlardan Korunma ve Bakım • Jinekolojik Hastalıklar ( Jinekolojik Kanamalar, Üreme Organ Yer Değişiklikleri, Fistüller, Endometriosis, Polikistikover vb. Sorunlar) Jinekolojik cerrahilerde peri/post operatif bakım ,• Jinekolojide Tanı, Tedavi ve Bakım • Ders Konularına İlişkin Soru- cevap Oturumu • Dersin Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ülkemizde ve dünyada kadın sağlığı ile ilgili tanımları bilir. Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramların, ulusal ve uluslararası göstergeleri yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimleri saptar ve gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular ve eğitim planlar. | 10, 16, 9 | A |
Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/ riskli gebe ve ailesinin bakımını gerçekleştirir. | 10, 16, 9 | A |
Doğum sonu dönemde normal / riskli loğusa, yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini sınıflandırır ve bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturur. | 10, 13, 16, 19, 38, 9 | A |
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları saptar ve sorunlara yönelik bakımı yönetir | 10, 13, 16, 9 | A |
Topluma, üreme sağlığı konusunda özgün bir sağlık eğitim planı oluşturur. | 10, 16, 5, 9 | A, E, H |
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar. | 10, 15, 16, 19, 23, 5 | A, E |
Doğurganlığın düzenlenmesi ve kontrasepsiyonu anlatır ve eğitim modülü geliştirir. | 10, 15, 16, 19, 23, 5 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • Tanışma, ders tanıtımı, programın amaç ve hedefleri • Kadın üreme sağlığına ilişkin temel kavramlar ve göstergeler • Kadın sağlığı hemşireliğine giriş • Üreme Organ Anatomisi | 1. kaynak |
2 | • Kadın Üreme Organ Fizyolojisi • Gebeliğin Fizyolojisi, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi | 1. kaynak |
3 | • Gebelikte Annenin Fizyolojisi • Doğum Öncesi Bakım Gebelikte beslenme | 1. kaynak |
4 | • Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım ve Etik • Gebelik Komplikasyonları ve Bakım - Obstetrik aciller ve bakım • Riskli Gebelikler | 1. kaynak |
5 | • Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi • Normal Doğum Fizyolojisi | 1. kaynak |
6 | • Doğum Eyleminin Birinci Evresinin Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, Doğum Ağrısı ile Başetme Yöntemleri, İzlem ve Bakım | 1. ve 2. kaynak |
7 | • Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü evresinde Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar, İzlem ve Bakım | 1. kaynak |
8 | • Yenidoğan Dönemi • Doğum Sonu Dönem ve Hemşirelik Yaklaşımı * *Ara sınavın değerlendirilmesi | 3. ve 8. kaynak |
9 | Laktasyon ve Emzirme Emzirme döneminde beslenme | 9. kaynak |
10 | • Doğum Sonu Döneme İlişkin Sorunlar- Obstetrik Aciller ve Bakım | 3. ve 8. kaynak |
11 | • İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri • Kadın Hayatının Dönemleri | 7. kaynak |
12 | • Üreme Yolu Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar | 6.kaynak |
13 | • Kadın Üreme Organları İyi ve Kötü Huylu oluşumlardan Korunma ve Bakım • Jinekolojik Hastalıklar ( Jinekolojik Kanamalar, Üreme Organ Yer Değişiklikleri, Fistüller, Endometriosis, Polikistikover vb. Sorunlar) Jinekolojik cerrahilerde peri/post operatif bakım | 10. kaynak |
14 | • Jinekolojide Tanı, Tedavi ve Bakım • Ders Konularına İlişkin Soru- cevap Oturumu • Dersin Değerlendirmesi | 4. kaynak |
Kaynak |
1.Taşkın L. (2021). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.17.Basım. 2.Aktepe, T., & Duman, N. B. (2020). Preterm Doğum Riski Olan Gebeliklerin Yönetiminde Kanıta Dayalı Yaklaşımlar. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 17(1), 309-314. 3.Durmaz, A., & Kömürcü, N. (2018). Postpartum Kanamada Risk Belirleme, Önleme ve Yönetim: Kanıta Dayalı Uygulamalar. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(3), 494-502. 4.Bilgiç, D., Yağcan, H., Güler, B., & Aypar, N. N. (2019). Jinekolojik cerrahide ameliyat öncesi ve sonrası kanıta dayalı bakım uygulamaları. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 6(2), 114-121. 5.Kokonalı, D., & Üstün, Y. E. (2019). Yaşlı Kadınlarda Üreme Sağlığı. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 16(2), 97-100. 6.Çelik, H. K., Şule, Ö. Z. E. L., & Üstün, Y. E. (2018). Adolesanlarda cinsel sağlık ve üreme sağlığı. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 15(4), 184-188. 7.GÜLPINAR, N., BAŞKAYA, S., YEŞİLBUDAK, Z., & BOZ, İ. (2019). İnfertilite Tedavisi Sırasında Kadınların Algıladıkları Bakım Davranışları ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 16(1), 21-26. 8.Gutzeit, O., Levy, G., & Lowenstein, L. (2020). Postpartum female sexual function: risk factors for postpartum sexual dysfunction. Sexual medicine, 8(1), 8-13. 9.Karaçam, Z., & Sağlık, M. (2018). Emzirme sorunları ve sorunlara ilişkin yapılan girişimler: Türkiye'de yapılan çalışmalara dayalı bir sistematik derleme. Turkish Archives of Pediatrics, 53(3). 10.YILMAZ, M., ÇEVİKER, S. A., DEMİRAY, E. K. D., & Cemile, U. Y. A. R. (2021). Türkiye’de cinsel yolla bulaşan hastalıklar ile ilgili yapılan lisansüstü tez çalışmalarının bibliyografik incelenmesi. Aksaray Üniversitesi Tıp Bilimleri Dergisi, 2(1), 8-11. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |