Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTROPOLOJİYE GİRİŞ | YÇGL1271060 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Sanem KULAK GÖKÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Antropoloji bilimi ve onun temel iki alt alanı hakkında genel bilgileri öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Antropolojinin konusu, yöntemi ve Antropolojinin alt disiplinleri,Evrim Teorisinin tarihsel gelişimi,Biyolojik çeşitlenmeye yol açan süreçler,İnsanın Biyo-kültürel Evrimi,İnsan biyolojik çeşitliliği,İnsan biyolojik çeşitliliği,İnsanda büyüme ve gelişme,Kültür kavramı ve kültürel süreçler,Sosyal/Kültürel Antropoloji kuramları,Akrabalık Sistemleri ve Toplumsal cinsiyet,Ekonomik antropoloji,Siyasal Antropoloji,Uygulamalı Antropoloji,Uygulamalı Antropoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Antropolojinin ve temel alt disiplinlerinin tanıtımı, insan evrimi ve biyolojik çeşitliliği ile kültür kavramı ve başlıca kültürel öğelerin değerlendirir. | 10, 9 | A, E |
Antropoloji ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | 10, 9 | A, E |
Evrim Teorisinin çağdaş formuna gelmesini sağlayan düşünceleri kavrar. | 10, 9 | A, E |
Biyolojik çeşitlenmeye neden olan biyolojik süreçler hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A, E |
İnsanın biyo-kültürel evrimini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Kültür kavramını tartışır. | 10, 9 | A, E |
Aile, akrabalık, toplumsal cinsiyet ve evlilik kavramlarının kültüre göre çeşitlilik gösterdiğini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Toplulukların ekonomik yapısını tartışır. | 10, 9 | A, E |
İnsanın büyüme ve gelişmesini anlayabilecek ve antropolojinin uygulama alanlarını açıklar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antropolojinin konusu, yöntemi ve Antropolojinin alt disiplinleri | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
2 | Evrim Teorisinin tarihsel gelişimi | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
3 | Biyolojik çeşitlenmeye yol açan süreçler | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
4 | İnsanın Biyo-kültürel Evrimi | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
5 | İnsan biyolojik çeşitliliği | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
6 | İnsan biyolojik çeşitliliği | Ön hazırlığı bulunmamaktadır. |
7 | İnsanda büyüme ve gelişme | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
8 | Kültür kavramı ve kültürel süreçler | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
9 | Sosyal/Kültürel Antropoloji kuramları | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
10 | Akrabalık Sistemleri ve Toplumsal cinsiyet | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
11 | Ekonomik antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
12 | Siyasal Antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
13 | Uygulamalı Antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
14 | Uygulamalı Antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | ||||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | ||||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTROPOLOJİYE GİRİŞ | YÇGL1271060 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Sanem KULAK GÖKÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Antropoloji bilimi ve onun temel iki alt alanı hakkında genel bilgileri öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Antropolojinin konusu, yöntemi ve Antropolojinin alt disiplinleri,Evrim Teorisinin tarihsel gelişimi,Biyolojik çeşitlenmeye yol açan süreçler,İnsanın Biyo-kültürel Evrimi,İnsan biyolojik çeşitliliği,İnsan biyolojik çeşitliliği,İnsanda büyüme ve gelişme,Kültür kavramı ve kültürel süreçler,Sosyal/Kültürel Antropoloji kuramları,Akrabalık Sistemleri ve Toplumsal cinsiyet,Ekonomik antropoloji,Siyasal Antropoloji,Uygulamalı Antropoloji,Uygulamalı Antropoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Antropolojinin ve temel alt disiplinlerinin tanıtımı, insan evrimi ve biyolojik çeşitliliği ile kültür kavramı ve başlıca kültürel öğelerin değerlendirir. | 10, 9 | A, E |
Antropoloji ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | 10, 9 | A, E |
Evrim Teorisinin çağdaş formuna gelmesini sağlayan düşünceleri kavrar. | 10, 9 | A, E |
Biyolojik çeşitlenmeye neden olan biyolojik süreçler hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A, E |
İnsanın biyo-kültürel evrimini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Kültür kavramını tartışır. | 10, 9 | A, E |
Aile, akrabalık, toplumsal cinsiyet ve evlilik kavramlarının kültüre göre çeşitlilik gösterdiğini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Toplulukların ekonomik yapısını tartışır. | 10, 9 | A, E |
İnsanın büyüme ve gelişmesini anlayabilecek ve antropolojinin uygulama alanlarını açıklar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antropolojinin konusu, yöntemi ve Antropolojinin alt disiplinleri | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
2 | Evrim Teorisinin tarihsel gelişimi | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
3 | Biyolojik çeşitlenmeye yol açan süreçler | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
4 | İnsanın Biyo-kültürel Evrimi | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
5 | İnsan biyolojik çeşitliliği | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
6 | İnsan biyolojik çeşitliliği | Ön hazırlığı bulunmamaktadır. |
7 | İnsanda büyüme ve gelişme | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
8 | Kültür kavramı ve kültürel süreçler | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
9 | Sosyal/Kültürel Antropoloji kuramları | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
10 | Akrabalık Sistemleri ve Toplumsal cinsiyet | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
11 | Ekonomik antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
12 | Siyasal Antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
13 | Uygulamalı Antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır |
14 | Uygulamalı Antropoloji | Ön hazırlığı bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Kottak, C P. (2001). Antropoloji, Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri, Ankara, Ütopya yayınları Aydın, S. ve Erdal, YS. (2007). Antropoloji, Anadolu Üniversitesi yayınları Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi Özbudun, S. ve Uysal, G. (2012). 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı Güvenç, B. (2010). İnsan ve Kültür. Boyut Yayın Grubu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | ||||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | ||||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |