Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYİN GELİŞİMİ | YÇGL2224980 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan DUMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğum öncesi gelişimin ilk safhalarından başlayarak, yetişkinliğe kadar geçen süreçte sinir sisteminın yapısındaki ve sinir sistemi fonksiyonlarındaki değişimler hakkında genel bir anlayış kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar ,Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri ,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Örüntü Tanıma,Örüntü Tanıma,Bellek,Bellek,Konuşma,Konuşma,Uyku,Bilişsel Psikoloji ve Tarihsel Gelişimi,Nörogelişimsel bozukluklar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi oluşumu ve bu oluşumun zaman çizelgesi hakkında fikir yürütür. | 12, 14, 19, 20, 37, 9 | A |
Sorunlara bilimsel yaklaşma alışkanlığı edinir | 12, 19, 20, 37, 9 | A |
Davranışın ve bilişsel işlevlerin nörobiyolojik temellerine dair temel soruları sorma alışkanlığı kazanır. | 14, 16, 37 | A |
Karşılaştırmalı düşünme becerisi kazanır. | 10, 13, 19, 37 | A |
Gelişimsel nöropsikiyatrik bozuklukların oluşum mekanizmaları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | 10, 12, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir |
2 | Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri | Ön hazırlık gerekmemektedir |
3 | Beyin gelişimini etkileyen faktörler | Ön hazırlık gerekmemektedir |
4 | Beyin gelişimini etkileyen faktörler | Ön hazırlık gerekmemektedir |
5 | Beyin gelişimini etkileyen faktörler | 1. Hafta, 2. Hafta, 3. Hafta ve 4. Haftanın ders notları |
6 | Örüntü Tanıma | Ön hazırlık gerekmemektedir |
7 | Örüntü Tanıma | Ön hazırlık gerekmemektedir |
8 | Bellek | Ön hazırlık gerekmemektedir |
9 | Bellek | Ön hazırlık gerekmemektedir |
10 | Konuşma | 5. Hafta, 6. Hafta, 7. Hafta ve 8. ve 9. Haftanın ders notları |
11 | Konuşma | Ön hazırlık gerekmemektedir |
12 | Uyku | Ön hazırlık gerekmemektedir |
13 | Bilişsel Psikoloji ve Tarihsel Gelişimi | Ön hazırlık gerekmemektedir |
14 | Nörogelişimsel bozukluklar | Ön hazırlık gerekmemektedir |
Kaynak |
David R. Shaffer, Katherine Kipp: Developmental Psychology: Childhood and Adolescence 9th Edition Dale Purves, George J. Augustine David Fitzpatrick, William C. Hall, Anthony-Samuel LaMantia, Leonard E. White Neuroscience, Fifth Edition 5th Edition |
http://www.brainfacts.org/book |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYİN GELİŞİMİ | YÇGL2224980 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hakan DUMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğum öncesi gelişimin ilk safhalarından başlayarak, yetişkinliğe kadar geçen süreçte sinir sisteminın yapısındaki ve sinir sistemi fonksiyonlarındaki değişimler hakkında genel bir anlayış kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar ,Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri ,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Örüntü Tanıma,Örüntü Tanıma,Bellek,Bellek,Konuşma,Konuşma,Uyku,Bilişsel Psikoloji ve Tarihsel Gelişimi,Nörogelişimsel bozukluklar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi oluşumu ve bu oluşumun zaman çizelgesi hakkında fikir yürütür. | 12, 14, 19, 20, 37, 9 | A |
Sorunlara bilimsel yaklaşma alışkanlığı edinir | 12, 19, 20, 37, 9 | A |
Davranışın ve bilişsel işlevlerin nörobiyolojik temellerine dair temel soruları sorma alışkanlığı kazanır. | 14, 16, 37 | A |
Karşılaştırmalı düşünme becerisi kazanır. | 10, 13, 19, 37 | A |
Gelişimsel nöropsikiyatrik bozuklukların oluşum mekanizmaları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | 10, 12, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir |
2 | Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri | Ön hazırlık gerekmemektedir |
3 | Beyin gelişimini etkileyen faktörler | Ön hazırlık gerekmemektedir |
4 | Beyin gelişimini etkileyen faktörler | Ön hazırlık gerekmemektedir |
5 | Beyin gelişimini etkileyen faktörler | 1. Hafta, 2. Hafta, 3. Hafta ve 4. Haftanın ders notları |
6 | Örüntü Tanıma | Ön hazırlık gerekmemektedir |
7 | Örüntü Tanıma | Ön hazırlık gerekmemektedir |
8 | Bellek | Ön hazırlık gerekmemektedir |
9 | Bellek | Ön hazırlık gerekmemektedir |
10 | Konuşma | 5. Hafta, 6. Hafta, 7. Hafta ve 8. ve 9. Haftanın ders notları |
11 | Konuşma | Ön hazırlık gerekmemektedir |
12 | Uyku | Ön hazırlık gerekmemektedir |
13 | Bilişsel Psikoloji ve Tarihsel Gelişimi | Ön hazırlık gerekmemektedir |
14 | Nörogelişimsel bozukluklar | Ön hazırlık gerekmemektedir |
Kaynak |
David R. Shaffer, Katherine Kipp: Developmental Psychology: Childhood and Adolescence 9th Edition Dale Purves, George J. Augustine David Fitzpatrick, William C. Hall, Anthony-Samuel LaMantia, Leonard E. White Neuroscience, Fifth Edition 5th Edition |
http://www.brainfacts.org/book |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |