Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI I | YÇGL4153530 | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişim özelliklerine uygun destekleyici eğitim programları hazırlama, uygulama ve programları değerlendirmeye yönelik alan çalışması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem,Gözlem,Gelişim Değerlendirme,Gelişim Değerlendirme,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Uygulamaları Değerlendirme,Dosya Teslimi - Final sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel gereksinimli çocukları gözlemleyerek öğrendiklerini tanımlar. | 4, 6 | F |
Gelişimsel değerlendirme yapar. | 4, 6 | F |
Özel gereksinimli çocuklara yönelik uygun eğitim programı hazırlar. | 4, 6 | |
Eğitim programını uygular. | 4, 6 | |
Eğitim programını değerlendirir. | 4, 6 | |
Bireysel değerlendirme yapar. | 4, 6 | F |
Lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgileri uygular. | 4, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Gözlem | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gelişim Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Gelişim Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Uygulamaları Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
15 | Dosya Teslimi - Final sınavı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI I | YÇGL4153530 | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişim özelliklerine uygun destekleyici eğitim programları hazırlama, uygulama ve programları değerlendirmeye yönelik alan çalışması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem,Gözlem,Gelişim Değerlendirme,Gelişim Değerlendirme,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Uygulamaları Değerlendirme,Dosya Teslimi - Final sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel gereksinimli çocukları gözlemleyerek öğrendiklerini tanımlar. | 4, 6 | F |
Gelişimsel değerlendirme yapar. | 4, 6 | F |
Özel gereksinimli çocuklara yönelik uygun eğitim programı hazırlar. | 4, 6 | |
Eğitim programını uygular. | 4, 6 | |
Eğitim programını değerlendirir. | 4, 6 | |
Bireysel değerlendirme yapar. | 4, 6 | F |
Lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgileri uygular. | 4, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Gözlem | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gelişim Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Gelişim Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Program Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Uygulamaları Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
15 | Dosya Teslimi - Final sınavı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |