Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE MÜZİK | YÇGL3135340 | Güz Dönemi | 1+4 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi; Çocukluk döneminde müzik gelişimi, eğitimde kullanılan müzik teknikleri,Ses Dinleme ve ayırt etme,Şarkı söyleme,Yaratıcı hareket ve dans,Ritim,Müzikli öyküler,Eğitimcini rolü ve önemi,Ortam ve çalgılar,Müziğin diğer gelişim alanları ile ilişkisi,Müzikle ilgili yaklaşımlar,Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) ile müzik çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi Çocukluk döneminde müzik gelişimi,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri,Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri,Teknikler ? Öğrenci Sunumları,Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimliler ve müzik Müzik Terapi,Uygulama Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı çocuk gruplarının gelişimlerini destekleyebilecek müzik programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 10, 15, 6, 9 | A |
Çocuklukta yaşam boyu işitsel algının önemini açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Müziğin çocuk gelişimindeki önemi ve müziğin gelişim alanları ile ilişkisini açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Kullanılan teknikleri, benzerlik ve farklılıkları açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Öğrenilen teknikleri çocuklar ile uygulayarak kendini değerlendirir. | 10, 15, 6, 9 | F |
Gelişimci/eğitimci/aile ile ortam ve materyalin özelliklerini tanımlar ve örneklerle açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Müzikle ilgili yaklaşımları belirtir ve analiz eder. | 10, 15, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi Çocukluk döneminde müzik gelişimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Teknikler ? Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Özel Gereksinimliler ve müzik Müzik Terapi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Uygulama Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Proje Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Proje Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Artan, İsmihan., (1994),?Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri?,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. 2. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A. 3. McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE MÜZİK | YÇGL3135340 | Güz Dönemi | 1+4 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi; Çocukluk döneminde müzik gelişimi, eğitimde kullanılan müzik teknikleri,Ses Dinleme ve ayırt etme,Şarkı söyleme,Yaratıcı hareket ve dans,Ritim,Müzikli öyküler,Eğitimcini rolü ve önemi,Ortam ve çalgılar,Müziğin diğer gelişim alanları ile ilişkisi,Müzikle ilgili yaklaşımlar,Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) ile müzik çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi Çocukluk döneminde müzik gelişimi,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri,Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri,Teknikler ? Öğrenci Sunumları,Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimliler ve müzik Müzik Terapi,Uygulama Örnekleri,Proje Sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı çocuk gruplarının gelişimlerini destekleyebilecek müzik programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 10, 15, 6, 9 | A |
Çocuklukta yaşam boyu işitsel algının önemini açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Müziğin çocuk gelişimindeki önemi ve müziğin gelişim alanları ile ilişkisini açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Kullanılan teknikleri, benzerlik ve farklılıkları açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Öğrenilen teknikleri çocuklar ile uygulayarak kendini değerlendirir. | 10, 15, 6, 9 | F |
Gelişimci/eğitimci/aile ile ortam ve materyalin özelliklerini tanımlar ve örneklerle açıklar. | 10, 15, 6, 9 | A |
Müzikle ilgili yaklaşımları belirtir ve analiz eder. | 10, 15, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi Çocukluk döneminde müzik gelişimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Teknikler ? Öğrenci Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Özel Gereksinimliler ve müzik Müzik Terapi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Uygulama Örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Proje Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Proje Sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Artan, İsmihan., (1994),?Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri?,Okulöncesi Eğitimciler İçin El kitabı, YA-PA Yayınları, İstanbul. 2. Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A. 3. McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | 2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | 4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | 5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | 7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | 8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | 9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | 11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | 12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | 13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | 14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | 15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |