Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME BİYOKİMYASI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Indrani KALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, biyomoleküllerin metabolik reaksiyonları, su ve elektrolit dengesi, enzimlerin metabolik önemi, hormonlar, açlık ve tokluktaki metabolik değişimler konularını beslenme ve insan sağlığı açısından yorumlayabilecek bilgi ve donanımı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sindirim sistemine biyokimyasal bakış,Karbonhidratlarin sindirimi ve emilimi,Karbonhidratlarin metabolik yolları,Lipidlerin sindirimi ve emilimi,Lipidlerin metabolik yolları,Proteinlerin sindirimi ve emilimi,Proteinlerin metabolik yolları,Nukleik asitlerin sindirimi ve emilimi,Nukleik asitlerin metabolik yollaı,Suyun ve minerallerin beslenme biyokimyasındaki önemi,Vitaminler ve hormonların metabolizmadaki fonksiyonları,Sindirim enzimleri,Tokluk ve açlık durumunda metabolizma,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Beslenme biyokimyası temel konularını güncel bilgilere dayalı değerlendirir. | 10, 14, 19, 9 | A, E |
2.Biyomoleküllerin yapılarını dikkate alarak metabolik reaksiyonlardaki rollerini çözümleyebilecek ve metabolizmayı insan beslenmesi ile ilişkilendirir. | 10 | |
3.Metabolizma ve beslenme arasındaki ilişkiyi son teknolojileri kullanarak bilgisayar destekli yapılandırır. | 14, 9 | A, E |
4.Beslenme biyokimyasında edindiği bilgiler ile insan sağlığı arasındaki ilişkiyi kurar. | 14, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sindirim sistemine biyokimyasal bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Karbonhidratlarin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Karbonhidratlarin metabolik yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Lipidlerin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Lipidlerin metabolik yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Proteinlerin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Proteinlerin metabolik yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Nukleik asitlerin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Nukleik asitlerin metabolik yollaı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Suyun ve minerallerin beslenme biyokimyasındaki önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Vitaminler ve hormonların metabolizmadaki fonksiyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sindirim enzimleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Tokluk ve açlık durumunda metabolizma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Proje sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
•Ders notları |
1.Beslenme Biyokimyası - Meral Aksoy, Hatipoğlu Yayıncılık, İkinci baskı 2008 2.Kolay Biyokimya - Editör Paul C. Engel, Çeviri Editörü Aysel Özpınar İstanbul Tıp Kitabevi,2011 3.Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME BİYOKİMYASI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Indrani KALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, biyomoleküllerin metabolik reaksiyonları, su ve elektrolit dengesi, enzimlerin metabolik önemi, hormonlar, açlık ve tokluktaki metabolik değişimler konularını beslenme ve insan sağlığı açısından yorumlayabilecek bilgi ve donanımı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sindirim sistemine biyokimyasal bakış,Karbonhidratlarin sindirimi ve emilimi,Karbonhidratlarin metabolik yolları,Lipidlerin sindirimi ve emilimi,Lipidlerin metabolik yolları,Proteinlerin sindirimi ve emilimi,Proteinlerin metabolik yolları,Nukleik asitlerin sindirimi ve emilimi,Nukleik asitlerin metabolik yollaı,Suyun ve minerallerin beslenme biyokimyasındaki önemi,Vitaminler ve hormonların metabolizmadaki fonksiyonları,Sindirim enzimleri,Tokluk ve açlık durumunda metabolizma,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Beslenme biyokimyası temel konularını güncel bilgilere dayalı değerlendirir. | 10, 14, 19, 9 | A, E |
2.Biyomoleküllerin yapılarını dikkate alarak metabolik reaksiyonlardaki rollerini çözümleyebilecek ve metabolizmayı insan beslenmesi ile ilişkilendirir. | 10 | |
3.Metabolizma ve beslenme arasındaki ilişkiyi son teknolojileri kullanarak bilgisayar destekli yapılandırır. | 14, 9 | A, E |
4.Beslenme biyokimyasında edindiği bilgiler ile insan sağlığı arasındaki ilişkiyi kurar. | 14, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sindirim sistemine biyokimyasal bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Karbonhidratlarin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Karbonhidratlarin metabolik yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Lipidlerin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Lipidlerin metabolik yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Proteinlerin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Proteinlerin metabolik yolları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Nukleik asitlerin sindirimi ve emilimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Nukleik asitlerin metabolik yollaı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Suyun ve minerallerin beslenme biyokimyasındaki önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Vitaminler ve hormonların metabolizmadaki fonksiyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sindirim enzimleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Tokluk ve açlık durumunda metabolizma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Proje sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
•Ders notları |
1.Beslenme Biyokimyası - Meral Aksoy, Hatipoğlu Yayıncılık, İkinci baskı 2008 2.Kolay Biyokimya - Editör Paul C. Engel, Çeviri Editörü Aysel Özpınar İstanbul Tıp Kitabevi,2011 3.Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |