Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Berkay Saldırım |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi ,Davranış yaklaşımları ,Algı, Tutum ve Atıf , Öğrenme , Yaşam Boyu Gelişim ,Kişilik, Benlik ve Duygular ,Sağlık Psikolojisi ,İhtiyaçlar ve Motivasyon ,Gruplar ,Kültür, İnanç ve Değerler , İletişim ,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. | 10, 16, 9 | A |
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Davranış yaklaşımları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Algı, Tutum ve Atıf | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Öğrenme | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Yaşam Boyu Gelişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Kişilik, Benlik ve Duygular | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Sağlık Psikolojisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Gruplar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Kültür, İnanç ve Değerler | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | İletişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Çatışma | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Stres | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Berkay Saldırım |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi ,Davranış yaklaşımları ,Algı, Tutum ve Atıf , Öğrenme , Yaşam Boyu Gelişim ,Kişilik, Benlik ve Duygular ,Sağlık Psikolojisi ,İhtiyaçlar ve Motivasyon ,Gruplar ,Kültür, İnanç ve Değerler , İletişim ,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. | 16, 9 | A |
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. | 10, 16, 9 | A |
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. | 10, 16, 9 | A |
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
2 | Davranış yaklaşımları | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
3 | Algı, Tutum ve Atıf | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
4 | Öğrenme | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
5 | Yaşam Boyu Gelişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
6 | Kişilik, Benlik ve Duygular | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
7 | Sağlık Psikolojisi | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
8 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
9 | Gruplar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
10 | Kültür, İnanç ve Değerler | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
11 | İletişim | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
12 | Çatışma | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
13 | Stres | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
14 | Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
4 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |