Çevre sorunlarına ilişkin temel kavramları tanımlayabilecek; Dünya'daki çevre sorunlarının gelişimini açıklayabilecek; Türkiye'de çevre sorunlarına ilişkin mevzuatı açıklayabilecek ;Türkiye ve Dünya'daki çevre politikalarını ve çevre sorunlarına çözüm önerilerini tartışılabilecek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çevre, ekosistem ve temel kavramlar,Çevre ve toplum etkileşimi,Hava Kirliliği,Toprak Kirliliği,Su Kirliliği,Gürültü Kirliliği,Atıklar,Küresel Çevre Sorunları ,Küresel Isınma ve İklim Değişikliği,Çevre Politikaları ,Uluslararası Çevre Koruma Politikaları,Türkiye'de Çevre Politikası,Çevre Mevzuatı,Çevre Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Çevre ve politika ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
1.1. Ekoloji, doğa ve çevre tanımlamalarını yapar.
14, 16, 19, 9
A
1.2. Siyasal ekoloji kavramını açıklar.
14, 16, 19, 9
A
2. Çevre ve toplum etkileşimini açıklayabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
2.1. Enerji, beslenme, nüfus, insan yerleşimleri, doğal kaynaklar ve çevre kirliliği tanımlamalarını ve birbirleri ile etkileşimlerini tanımlar.
14, 16, 19, 4, 9
A
2.2. Hava, su ve toprak kirliliğini tanımlar, etkilerini açıklar.
12, 13, 19, 37, 4, 9
A
3. Dünya'da ve Türkiye'de çevre politikası kavramını, yaklaşımlarını açıklayabilecektir.
16, 19, 4, 9
A
4. Türkiye'de çevre yönetimi ve politikalarını özetleyebilecektir.
10, 13, 14, 16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çevre, ekosistem ve temel kavramlar
2
Çevre ve toplum etkileşimi
3
Hava Kirliliği
4
Toprak Kirliliği
5
Su Kirliliği
6
Gürültü Kirliliği
7
Atıklar
8
Küresel Çevre Sorunları
9
Küresel Isınma ve İklim Değişikliği
10
Çevre Politikaları
11
Uluslararası Çevre Koruma Politikaları
12
Türkiye'de Çevre Politikası
13
Çevre Mevzuatı
14
Çevre Yönetimi
Kaynak
Keleş, Ruşen, 100 Soruda Çevre, Çevre Sorunları ve Çevre Politikası, Yakın Kitabevi;
Keleş,Ruşen/Hamamcı,Can/Çoban,Aykut,"Çevre Politikası",İmge Kitabevi Yayınları.
www.mevzuat.gov.tr
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
5
11
55
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
5
5
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
103
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(103/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇEVRE POLİTİKALARI VE SORUNLARI
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çevre sorunlarına ilişkin temel kavramları tanımlayabilecek; Dünya'daki çevre sorunlarının gelişimini açıklayabilecek; Türkiye'de çevre sorunlarına ilişkin mevzuatı açıklayabilecek ;Türkiye ve Dünya'daki çevre politikalarını ve çevre sorunlarına çözüm önerilerini tartışılabilecek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çevre, ekosistem ve temel kavramlar,Çevre ve toplum etkileşimi,Hava Kirliliği,Toprak Kirliliği,Su Kirliliği,Gürültü Kirliliği,Atıklar,Küresel Çevre Sorunları ,Küresel Isınma ve İklim Değişikliği,Çevre Politikaları ,Uluslararası Çevre Koruma Politikaları,Türkiye'de Çevre Politikası,Çevre Mevzuatı,Çevre Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Çevre ve politika ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
1.1. Ekoloji, doğa ve çevre tanımlamalarını yapar.
14, 16, 19, 9
A
1.2. Siyasal ekoloji kavramını açıklar.
14, 16, 19, 9
A
2. Çevre ve toplum etkileşimini açıklayabilecektir.
14, 16, 19, 9
A
2.1. Enerji, beslenme, nüfus, insan yerleşimleri, doğal kaynaklar ve çevre kirliliği tanımlamalarını ve birbirleri ile etkileşimlerini tanımlar.
14, 16, 19, 4, 9
A
2.2. Hava, su ve toprak kirliliğini tanımlar, etkilerini açıklar.
12, 13, 19, 37, 4, 9
A
3. Dünya'da ve Türkiye'de çevre politikası kavramını, yaklaşımlarını açıklayabilecektir.
16, 19, 4, 9
A
4. Türkiye'de çevre yönetimi ve politikalarını özetleyebilecektir.
10, 13, 14, 16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çevre, ekosistem ve temel kavramlar
2
Çevre ve toplum etkileşimi
3
Hava Kirliliği
4
Toprak Kirliliği
5
Su Kirliliği
6
Gürültü Kirliliği
7
Atıklar
8
Küresel Çevre Sorunları
9
Küresel Isınma ve İklim Değişikliği
10
Çevre Politikaları
11
Uluslararası Çevre Koruma Politikaları
12
Türkiye'de Çevre Politikası
13
Çevre Mevzuatı
14
Çevre Yönetimi
Kaynak
Keleş, Ruşen, 100 Soruda Çevre, Çevre Sorunları ve Çevre Politikası, Yakın Kitabevi;
Keleş,Ruşen/Hamamcı,Can/Çoban,Aykut,"Çevre Politikası",İmge Kitabevi Yayınları.
www.mevzuat.gov.tr
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.