Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVRE POLİTİKALARI VE SORUNLARI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇevre sorunlarına ilişkin temel kavramları tanımlayabilecek; Dünya'daki çevre sorunlarının gelişimini açıklayabilecek; Türkiye'de çevre sorunlarına ilişkin mevzuatı açıklayabilecek ;Türkiye ve Dünya'daki çevre politikalarını ve çevre sorunlarına çözüm önerilerini tartışılabilecek.
Dersin İçeriğiBu ders; Çevre, ekosistem ve temel kavramlar,Çevre ve toplum etkileşimi,Hava Kirliliği,Toprak Kirliliği,Su Kirliliği,Gürültü Kirliliği,Atıklar,Küresel Çevre Sorunları ,Küresel Isınma ve İklim Değişikliği,Çevre Politikaları ,Uluslararası Çevre Koruma Politikaları,Türkiye'de Çevre Politikası,Çevre Mevzuatı,Çevre Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çevre ve politika ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir.14, 16, 19, 9A
1.1. Ekoloji, doğa ve çevre tanımlamalarını yapar.14, 16, 19, 9A
1.2. Siyasal ekoloji kavramını açıklar.14, 16, 19, 9A
2. Çevre ve toplum etkileşimini açıklayabilecektir.14, 16, 19, 9A
2.1. Enerji, beslenme, nüfus, insan yerleşimleri, doğal kaynaklar ve çevre kirliliği tanımlamalarını ve birbirleri ile etkileşimlerini tanımlar.14, 16, 19, 4, 9A
2.2. Hava, su ve toprak kirliliğini tanımlar, etkilerini açıklar.12, 13, 19, 37, 4, 9A
3. Dünya'da ve Türkiye'de çevre politikası kavramını, yaklaşımlarını açıklayabilecektir.16, 19, 4, 9A
4. Türkiye'de çevre yönetimi ve politikalarını özetleyebilecektir.10, 13, 14, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çevre, ekosistem ve temel kavramlar
2Çevre ve toplum etkileşimi
3Hava Kirliliği
4Toprak Kirliliği
5Su Kirliliği
6Gürültü Kirliliği
7Atıklar
8Küresel Çevre Sorunları
9Küresel Isınma ve İklim Değişikliği
10Çevre Politikaları
11Uluslararası Çevre Koruma Politikaları
12Türkiye'de Çevre Politikası
13Çevre Mevzuatı
14Çevre Yönetimi
Kaynak
Keleş, Ruşen, 100 Soruda Çevre, Çevre Sorunları ve Çevre Politikası, Yakın Kitabevi; Keleş,Ruşen/Hamamcı,Can/Çoban,Aykut,"Çevre Politikası",İmge Kitabevi Yayınları.
www.mevzuat.gov.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme51155
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)103
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(103/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVRE POLİTİKALARI VE SORUNLARI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇevre sorunlarına ilişkin temel kavramları tanımlayabilecek; Dünya'daki çevre sorunlarının gelişimini açıklayabilecek; Türkiye'de çevre sorunlarına ilişkin mevzuatı açıklayabilecek ;Türkiye ve Dünya'daki çevre politikalarını ve çevre sorunlarına çözüm önerilerini tartışılabilecek.
Dersin İçeriğiBu ders; Çevre, ekosistem ve temel kavramlar,Çevre ve toplum etkileşimi,Hava Kirliliği,Toprak Kirliliği,Su Kirliliği,Gürültü Kirliliği,Atıklar,Küresel Çevre Sorunları ,Küresel Isınma ve İklim Değişikliği,Çevre Politikaları ,Uluslararası Çevre Koruma Politikaları,Türkiye'de Çevre Politikası,Çevre Mevzuatı,Çevre Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çevre ve politika ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir.14, 16, 19, 9A
1.1. Ekoloji, doğa ve çevre tanımlamalarını yapar.14, 16, 19, 9A
1.2. Siyasal ekoloji kavramını açıklar.14, 16, 19, 9A
2. Çevre ve toplum etkileşimini açıklayabilecektir.14, 16, 19, 9A
2.1. Enerji, beslenme, nüfus, insan yerleşimleri, doğal kaynaklar ve çevre kirliliği tanımlamalarını ve birbirleri ile etkileşimlerini tanımlar.14, 16, 19, 4, 9A
2.2. Hava, su ve toprak kirliliğini tanımlar, etkilerini açıklar.12, 13, 19, 37, 4, 9A
3. Dünya'da ve Türkiye'de çevre politikası kavramını, yaklaşımlarını açıklayabilecektir.16, 19, 4, 9A
4. Türkiye'de çevre yönetimi ve politikalarını özetleyebilecektir.10, 13, 14, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çevre, ekosistem ve temel kavramlar
2Çevre ve toplum etkileşimi
3Hava Kirliliği
4Toprak Kirliliği
5Su Kirliliği
6Gürültü Kirliliği
7Atıklar
8Küresel Çevre Sorunları
9Küresel Isınma ve İklim Değişikliği
10Çevre Politikaları
11Uluslararası Çevre Koruma Politikaları
12Türkiye'de Çevre Politikası
13Çevre Mevzuatı
14Çevre Yönetimi
Kaynak
Keleş, Ruşen, 100 Soruda Çevre, Çevre Sorunları ve Çevre Politikası, Yakın Kitabevi; Keleş,Ruşen/Hamamcı,Can/Çoban,Aykut,"Çevre Politikası",İmge Kitabevi Yayınları.
www.mevzuat.gov.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:25Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32