Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAKIM SPORLARI-FUTBOL | SY2114289 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Muzaffer Gökhan YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere futbolun tarihsel gelişimi, oyun kural bilgisi, temel tekniklerinin genel öğretimi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Futbolun Tanımı, Dünyada ve Türkiye'de Futbolun Tarihsel Gelişimi,Futbol Oyun Kuralları ve Oyun Alanı Ölçüleri Bilgisi,Futbola Özgü Isınma ve Streching,Futbolda Teknik,Futbolda Topa Yatkınlık Çalışmaları,Topsuz Çalışmalar (Koşma, Atlama, Yön Değiştirme, Vücut Çalımı),Ayak İçi, Ayak İç Üstü ile Vuruşlar,Ayak Üstü Ve Ayak Dışı İle Vuruşlar,Ayak İçi, Üstü ile Yapılan Top Kontrolleri,Ayak Dışı, Tabanı ile Yapılan Top Kontrolleri,Diz, Göğüs ve Kafa ile Yapılan Top Kontrolleri,Futbol Öğretim İlke ve Yöntemleri,Günlük- Haftalık Antrenman Planlaması,Aylık Antrenman Planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Futbol ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Futbolun tanımını yapar. | ||
1.2.Dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimini açıklar. | ||
1.3.Futbol oyun kurallarını ve oyun alanı ölçülerini bilir. | ||
1.4.Futbol için ısınma ve stretching yöntemlerini tanır. | ||
1.5.Futbolun teknik yönlerini tanır. | ||
2.Futbolun tarihsel gelişiminin nedenlerini ve etkilerini anlayacaktır. | A | |
2.1.Oyun kurallarının mantığını ve önemini kavrar. | ||
2.2.Teknik becerilerin futboldaki rolünü anlar. | ||
2.3.Antrenman planlamasının önemini ve nasıl yapıldığını kavrar. | ||
3.Futbol branşı uygulamalarını gerçekleştirecektir. | H | |
3.1.Futbol antrenmanlarını uygulamalı olarak yapar. | ||
3.2.Teknik becerileri uygular. | ||
3.3.Antrenman planlaması yapar. | ||
4.Futbol alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayabilecektir. | A, H | |
4.1.Futbolun taktiksel yönlerini analiz eder. | ||
4.2.Oyun sırasında stratejik düşünme yeteneği geliştirir. | ||
4.3.Antrenmanlar ve oyun performansını analiz eder. | ||
4.4.Oyun sırasında taktiksel stratejiler geliştirir ve uygular. | ||
4.5.Kendi ve takım performansını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve geliştirme stratejileri geliştirir. | ||
4.6.Antrenman planlamalarını eleştirir ve iyileştirmeler önerir. | ||
5.Futbol branşının uygulaması ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | A, H | |
5.1.Futbol oyununu ve antrenmanlarını yaratıcı bir şekilde eleştirir ve geliştirir. | ||
5.2.Futbolun gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar. | ||
5.3.Kendi oyun tarzını ve stratejilerini yaratıcı bir şekilde geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Futbolun Tanımı, Dünyada ve Türkiye'de Futbolun Tarihsel Gelişimi | |
2 | Futbol Oyun Kuralları ve Oyun Alanı Ölçüleri Bilgisi | |
3 | Futbola Özgü Isınma ve Streching | |
4 | Futbolda Teknik | |
5 | Futbolda Topa Yatkınlık Çalışmaları | |
6 | Topsuz Çalışmalar (Koşma, Atlama, Yön Değiştirme, Vücut Çalımı) | |
7 | Ayak İçi, Ayak İç Üstü ile Vuruşlar | |
8 | Ayak Üstü Ve Ayak Dışı İle Vuruşlar | |
9 | Ayak İçi, Üstü ile Yapılan Top Kontrolleri | |
10 | Ayak Dışı, Tabanı ile Yapılan Top Kontrolleri | |
11 | Diz, Göğüs ve Kafa ile Yapılan Top Kontrolleri | |
12 | Futbol Öğretim İlke ve Yöntemleri | |
13 | Günlük- Haftalık Antrenman Planlaması | |
14 | Aylık Antrenman Planlaması |
Kaynak |
Durusoy, İ. (2005). Futbol Stratejisi. Boyut Yayın Grubu. Koçak, M. (2021). Futbolda Taktik, Akademisyen Kitabevi. Yüce M. (2019). Osmanlı Melekleri. İletişim yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | X | |||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 4 | 12 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAKIM SPORLARI-FUTBOL | SY2114289 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Muzaffer Gökhan YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere futbolun tarihsel gelişimi, oyun kural bilgisi, temel tekniklerinin genel öğretimi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Futbolun Tanımı, Dünyada ve Türkiye'de Futbolun Tarihsel Gelişimi,Futbol Oyun Kuralları ve Oyun Alanı Ölçüleri Bilgisi,Futbola Özgü Isınma ve Streching,Futbolda Teknik,Futbolda Topa Yatkınlık Çalışmaları,Topsuz Çalışmalar (Koşma, Atlama, Yön Değiştirme, Vücut Çalımı),Ayak İçi, Ayak İç Üstü ile Vuruşlar,Ayak Üstü Ve Ayak Dışı İle Vuruşlar,Ayak İçi, Üstü ile Yapılan Top Kontrolleri,Ayak Dışı, Tabanı ile Yapılan Top Kontrolleri,Diz, Göğüs ve Kafa ile Yapılan Top Kontrolleri,Futbol Öğretim İlke ve Yöntemleri,Günlük- Haftalık Antrenman Planlaması,Aylık Antrenman Planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Futbol ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Futbolun tanımını yapar. | ||
1.2.Dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimini açıklar. | ||
1.3.Futbol oyun kurallarını ve oyun alanı ölçülerini bilir. | ||
1.4.Futbol için ısınma ve stretching yöntemlerini tanır. | ||
1.5.Futbolun teknik yönlerini tanır. | ||
2.Futbolun tarihsel gelişiminin nedenlerini ve etkilerini anlayacaktır. | A | |
2.1.Oyun kurallarının mantığını ve önemini kavrar. | ||
2.2.Teknik becerilerin futboldaki rolünü anlar. | ||
2.3.Antrenman planlamasının önemini ve nasıl yapıldığını kavrar. | ||
3.Futbol branşı uygulamalarını gerçekleştirecektir. | H | |
3.1.Futbol antrenmanlarını uygulamalı olarak yapar. | ||
3.2.Teknik becerileri uygular. | ||
3.3.Antrenman planlaması yapar. | ||
4.Futbol alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayabilecektir. | A, H | |
4.1.Futbolun taktiksel yönlerini analiz eder. | ||
4.2.Oyun sırasında stratejik düşünme yeteneği geliştirir. | ||
4.3.Antrenmanlar ve oyun performansını analiz eder. | ||
4.4.Oyun sırasında taktiksel stratejiler geliştirir ve uygular. | ||
4.5.Kendi ve takım performansını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve geliştirme stratejileri geliştirir. | ||
4.6.Antrenman planlamalarını eleştirir ve iyileştirmeler önerir. | ||
5.Futbol branşının uygulaması ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | A, H | |
5.1.Futbol oyununu ve antrenmanlarını yaratıcı bir şekilde eleştirir ve geliştirir. | ||
5.2.Futbolun gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar. | ||
5.3.Kendi oyun tarzını ve stratejilerini yaratıcı bir şekilde geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Futbolun Tanımı, Dünyada ve Türkiye'de Futbolun Tarihsel Gelişimi | |
2 | Futbol Oyun Kuralları ve Oyun Alanı Ölçüleri Bilgisi | |
3 | Futbola Özgü Isınma ve Streching | |
4 | Futbolda Teknik | |
5 | Futbolda Topa Yatkınlık Çalışmaları | |
6 | Topsuz Çalışmalar (Koşma, Atlama, Yön Değiştirme, Vücut Çalımı) | |
7 | Ayak İçi, Ayak İç Üstü ile Vuruşlar | |
8 | Ayak Üstü Ve Ayak Dışı İle Vuruşlar | |
9 | Ayak İçi, Üstü ile Yapılan Top Kontrolleri | |
10 | Ayak Dışı, Tabanı ile Yapılan Top Kontrolleri | |
11 | Diz, Göğüs ve Kafa ile Yapılan Top Kontrolleri | |
12 | Futbol Öğretim İlke ve Yöntemleri | |
13 | Günlük- Haftalık Antrenman Planlaması | |
14 | Aylık Antrenman Planlaması |
Kaynak |
Durusoy, İ. (2005). Futbol Stratejisi. Boyut Yayın Grubu. Koçak, M. (2021). Futbolda Taktik, Akademisyen Kitabevi. Yüce M. (2019). Osmanlı Melekleri. İletişim yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | X | |||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |