Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR TURİZMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yaşar ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sporun turizmindeki gelişmelerin öğrenilmesi ve günümüzde her yönüyle endüstrileşen spor turizminin geleceğinin anlaşılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgilerin Literatür Tanıtımı,Turizmin Özellikleri, Turistin Tanımı, Çeşitleri ve Özellikleri,Turist Davranışlarının Özellikleri ,Turizmin İşlevleri ve Çeşitleri ,Turizm Yönetimi ve Mevzuat,Spor ve Turizm İlişkisi ,Spor Turistinin Profili ,Spor Turizmi Çeşitleri,Spor Turizminin Ekonomik ve Sosyokültürel Etkileri,Spor Turizminin Çevresel ve Sağlık Alanındaki Etkileri,Ulusal Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi ,Uluslararası Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi ,Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları, Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Spor turizminin tanımını ve ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Spor turizmi kavramını tanır ve sporun turizmdeki gelişimini anlar. | ||
1.2.Turizmin temel özelliklerini ve turist türlerini tanır. | ||
1.3.Turist davranışlarının özelliklerini anlar ve turizmin işlevlerini ve çeşitlerini kavrar. | ||
2.1.Spor turizminin ekonomik ve sosyokültürel etkilerini anlar. | ||
2.2.Spor turizminin çevresel ve sağlık alanındaki etkilerini kavrar. | ||
2.3.Ulusal ve uluslararası spor organizasyonları ile turizm ilişkisini anlar. | ||
3.Spor turizmiyle ilgili konuların sunumlarını yapabilecektir. | H | |
3.1.Spor turistinin profilini oluşturur ve spor turizmi çeşitlerini tanır. | ||
3.2.Turizm sporları ve işletmelerine yönelik öğrenci sunumları hazırlar ve sunar. | ||
4.Spor turizmi alanındaki temel kavramları, etkileri ve organizasyonları değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | A | |
4.1.Turizm sporları ve işletmelerini analiz eder ve bu alanın geleceği hakkında yorumlar yapar. | ||
5.Spor turizmi ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | A | |
5.1.Spor turizminin nasıl geliştiği ve geleceği hakkında derinlemesine yorumlar yapar. | ||
5.2.Turizm sporları ve işletmelerine ilişkin stratejik öneriler geliştirir. | ||
2. Spor turizminin temel prensiplerini, işlevlerini ve ilişkilerini anlayabilecektir. | A |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgilerin Literatür Tanıtımı | |
2 | Turizmin Özellikleri, Turistin Tanımı, Çeşitleri ve Özellikleri | |
3 | Turist Davranışlarının Özellikleri | |
4 | Turizmin İşlevleri ve Çeşitleri | |
5 | Turizm Yönetimi ve Mevzuat | |
6 | Spor ve Turizm İlişkisi | |
7 | Spor Turistinin Profili | |
8 | Spor Turizmi Çeşitleri | |
9 | Spor Turizminin Ekonomik ve Sosyokültürel Etkileri | |
10 | Spor Turizminin Çevresel ve Sağlık Alanındaki Etkileri | |
11 | Ulusal Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi | |
12 | Uluslararası Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi | |
13 | Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları | |
14 | Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları |
Kaynak |
-Akın, A. (2018). Spor ve Turizm. Ekin Yayınları. -Alpullu, A. (2019 ). Spor Turizminin Parametreleri. Beta Yayıncılık. -Korkusuz, T. (2023). Türkiye’de Futbolcu Kampı Turizmi. Fenomen Yayıncılık. - Şebin, K. (2018). Spor ve Turizm İlişkisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | X | |||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR TURİZMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yaşar ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sporun turizmindeki gelişmelerin öğrenilmesi ve günümüzde her yönüyle endüstrileşen spor turizminin geleceğinin anlaşılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgilerin Literatür Tanıtımı,Turizmin Özellikleri, Turistin Tanımı, Çeşitleri ve Özellikleri,Turist Davranışlarının Özellikleri ,Turizmin İşlevleri ve Çeşitleri ,Turizm Yönetimi ve Mevzuat,Spor ve Turizm İlişkisi ,Spor Turistinin Profili ,Spor Turizmi Çeşitleri,Spor Turizminin Ekonomik ve Sosyokültürel Etkileri,Spor Turizminin Çevresel ve Sağlık Alanındaki Etkileri,Ulusal Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi ,Uluslararası Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi ,Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları, Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Spor turizminin tanımını ve ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Spor turizmi kavramını tanır ve sporun turizmdeki gelişimini anlar. | ||
1.2.Turizmin temel özelliklerini ve turist türlerini tanır. | ||
1.3.Turist davranışlarının özelliklerini anlar ve turizmin işlevlerini ve çeşitlerini kavrar. | ||
2.1.Spor turizminin ekonomik ve sosyokültürel etkilerini anlar. | ||
2.2.Spor turizminin çevresel ve sağlık alanındaki etkilerini kavrar. | ||
2.3.Ulusal ve uluslararası spor organizasyonları ile turizm ilişkisini anlar. | ||
3.Spor turizmiyle ilgili konuların sunumlarını yapabilecektir. | H | |
3.1.Spor turistinin profilini oluşturur ve spor turizmi çeşitlerini tanır. | ||
3.2.Turizm sporları ve işletmelerine yönelik öğrenci sunumları hazırlar ve sunar. | ||
4.Spor turizmi alanındaki temel kavramları, etkileri ve organizasyonları değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | A | |
4.1.Turizm sporları ve işletmelerini analiz eder ve bu alanın geleceği hakkında yorumlar yapar. | ||
5.Spor turizmi ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | A | |
5.1.Spor turizminin nasıl geliştiği ve geleceği hakkında derinlemesine yorumlar yapar. | ||
5.2.Turizm sporları ve işletmelerine ilişkin stratejik öneriler geliştirir. | ||
2. Spor turizminin temel prensiplerini, işlevlerini ve ilişkilerini anlayabilecektir. | A |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgilerin Literatür Tanıtımı | |
2 | Turizmin Özellikleri, Turistin Tanımı, Çeşitleri ve Özellikleri | |
3 | Turist Davranışlarının Özellikleri | |
4 | Turizmin İşlevleri ve Çeşitleri | |
5 | Turizm Yönetimi ve Mevzuat | |
6 | Spor ve Turizm İlişkisi | |
7 | Spor Turistinin Profili | |
8 | Spor Turizmi Çeşitleri | |
9 | Spor Turizminin Ekonomik ve Sosyokültürel Etkileri | |
10 | Spor Turizminin Çevresel ve Sağlık Alanındaki Etkileri | |
11 | Ulusal Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi | |
12 | Uluslararası Spor Organizasyonları ve Turizm İlişkisi | |
13 | Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları | |
14 | Turizm Sporları ve İşletmelerine Yönelik Öğrenci Sunumları |
Kaynak |
-Akın, A. (2018). Spor ve Turizm. Ekin Yayınları. -Alpullu, A. (2019 ). Spor Turizminin Parametreleri. Beta Yayıncılık. -Korkusuz, T. (2023). Türkiye’de Futbolcu Kampı Turizmi. Fenomen Yayıncılık. - Şebin, K. (2018). Spor ve Turizm İlişkisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | X | |||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |