Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR PAZARLAMASI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spor yoluyla yapılan pazarlama faaliyetlerinin yönetimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Kavramı ile Pazar Türleri ve Temel İşlevleri ,Pazarlama Anlayışındaki Değişim ve Gelişmeler,Pazarlama Karması, Pazar Bölümlendirme, Pazar Konumlandırma,Spor Pazarlaması Kavramı ,Sporda Pazar Araştırması ve Cazip Pazar Fırsatlarının Analizi, Spor Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme,Spor Hizmetlerinde Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma,Spor İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Yöntemleri Uygulamaları,Spor İşletmelerinde Pazarlama Yöntemlerinin Uygulama Örnekleri,Sporda Sponsorluk ve Markalaşma Yöntemleri , Sporcu yoluyla Pazarlama ve Özellikleri , Spor Pazarlamasına Yönelik Tasarım Çalışmaları ,Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Planlama ,Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Yürütme Stratejisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Pazarlama ve spor pazarlamasının tanımını ve ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Pazarlama kavramını ve temel işlevlerini tanımlar. | ||
1.2.Pazar bölümlendirme ve pazar konumlandırma konularını açıklar. | ||
1.3.Spor pazarlamasının ne olduğunu ve temel kavramlarını açıklar. | ||
2.Pazarlama ve spor pazarlama anlayışının tarihsel gelişimini, uygulama süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | A | |
2.1.Pazarlama anlayışındaki değişim ve gelişmeleri kavrar. | ||
2.2.Pazarlama karması kavramını anlar. | ||
2.3.Spor pazarlamasının nasıl farklılaştığını anlar. | ||
3.Spor pazarlamasının temel uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | F, H | |
3.1.Pazar araştırması ve cazip pazar fırsatlarının analizi yapar. | ||
3.2.Spor hizmetlerinde pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi yapar. | ||
3.3.Spor işletmelerinde hizmet pazarlaması ve pazarlama yöntemlerini uygular. | ||
3.4.Sponsorluk ve markalaşma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak inceleyerek öğrenci projeleri sunar. | ||
4.Spor pazarlaması alanındaki stratejileri ve örnek uygulamaları değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | 19 | |
4.1.Sporcu yoluyla pazarlama stratejilerini analiz eder. | ||
4.2.Spor pazarlamasına yönelik tasarım çalışmalarını inceler. | ||
4.3.Kampanya planlama ve yürütme stratejilerini değerlendirir. | ||
5.Spor pazarlaması ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecek ve stratejiler geliştirebilecektir. | 10, 19 | |
5.1.Spor sektöründe kampanya planlaması ve yürütme stratejilerini projeleri üzerinden değerlendirir. | ||
5.2.Spor pazarlaması alanında kendi stratejilerini oluşturur ve yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Kavramı ile Pazar Türleri ve Temel İşlevleri | |
2 | Pazarlama Anlayışındaki Değişim ve Gelişmeler | |
3 | Pazarlama Karması, Pazar Bölümlendirme, Pazar Konumlandırma | |
4 | Spor Pazarlaması Kavramı | |
5 | Sporda Pazar Araştırması ve Cazip Pazar Fırsatlarının Analizi | |
6 | Spor Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme | |
7 | Spor Hizmetlerinde Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma | |
8 | Spor İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Yöntemleri Uygulamaları | |
9 | Spor İşletmelerinde Pazarlama Yöntemlerinin Uygulama Örnekleri | |
10 | Sporda Sponsorluk ve Markalaşma Yöntemleri | |
11 | Sporcu yoluyla Pazarlama ve Özellikleri | |
12 | Spor Pazarlamasına Yönelik Tasarım Çalışmaları | |
13 | Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Planlama | |
14 | Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Yürütme Stratejisi |
Kaynak |
-Argan, M. & Katırcı, H. (2008).Spor Pazarlaması. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. -Bridgewater, S. (2012). Futbol Markaları. (Çeviren: Aydeniz L.) Brandaga Yayınları. -Rein, I., Kotler, P., Shıelds, B. (2007). İşte Taraftar İşte Marketing. MediaCat. İstanbul. -Serarslan, M. Z. (2009). Futbol Pazarlaması. TFF FGM Futbol Eğitim Yayınları. İstanbul. -Varinli, İ. (2008). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | X | |||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | X | |||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | X | |||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | X | |||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | X | |||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 5 | 20 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR PAZARLAMASI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spor yoluyla yapılan pazarlama faaliyetlerinin yönetimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama Kavramı ile Pazar Türleri ve Temel İşlevleri ,Pazarlama Anlayışındaki Değişim ve Gelişmeler,Pazarlama Karması, Pazar Bölümlendirme, Pazar Konumlandırma,Spor Pazarlaması Kavramı ,Sporda Pazar Araştırması ve Cazip Pazar Fırsatlarının Analizi, Spor Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme,Spor Hizmetlerinde Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma,Spor İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Yöntemleri Uygulamaları,Spor İşletmelerinde Pazarlama Yöntemlerinin Uygulama Örnekleri,Sporda Sponsorluk ve Markalaşma Yöntemleri , Sporcu yoluyla Pazarlama ve Özellikleri , Spor Pazarlamasına Yönelik Tasarım Çalışmaları ,Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Planlama ,Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Yürütme Stratejisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Pazarlama ve spor pazarlamasının tanımını ve ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Pazarlama kavramını ve temel işlevlerini tanımlar. | ||
1.2.Pazar bölümlendirme ve pazar konumlandırma konularını açıklar. | ||
1.3.Spor pazarlamasının ne olduğunu ve temel kavramlarını açıklar. | ||
2.Pazarlama ve spor pazarlama anlayışının tarihsel gelişimini, uygulama süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | A | |
2.1.Pazarlama anlayışındaki değişim ve gelişmeleri kavrar. | ||
2.2.Pazarlama karması kavramını anlar. | ||
2.3.Spor pazarlamasının nasıl farklılaştığını anlar. | ||
3.Spor pazarlamasının temel uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | F, H | |
3.1.Pazar araştırması ve cazip pazar fırsatlarının analizi yapar. | ||
3.2.Spor hizmetlerinde pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi yapar. | ||
3.3.Spor işletmelerinde hizmet pazarlaması ve pazarlama yöntemlerini uygular. | ||
3.4.Sponsorluk ve markalaşma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak inceleyerek öğrenci projeleri sunar. | ||
4.Spor pazarlaması alanındaki stratejileri ve örnek uygulamaları değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | 19 | |
4.1.Sporcu yoluyla pazarlama stratejilerini analiz eder. | ||
4.2.Spor pazarlamasına yönelik tasarım çalışmalarını inceler. | ||
4.3.Kampanya planlama ve yürütme stratejilerini değerlendirir. | ||
5.Spor pazarlaması ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecek ve stratejiler geliştirebilecektir. | 10, 19 | |
5.1.Spor sektöründe kampanya planlaması ve yürütme stratejilerini projeleri üzerinden değerlendirir. | ||
5.2.Spor pazarlaması alanında kendi stratejilerini oluşturur ve yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama Kavramı ile Pazar Türleri ve Temel İşlevleri | |
2 | Pazarlama Anlayışındaki Değişim ve Gelişmeler | |
3 | Pazarlama Karması, Pazar Bölümlendirme, Pazar Konumlandırma | |
4 | Spor Pazarlaması Kavramı | |
5 | Sporda Pazar Araştırması ve Cazip Pazar Fırsatlarının Analizi | |
6 | Spor Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme | |
7 | Spor Hizmetlerinde Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma | |
8 | Spor İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Yöntemleri Uygulamaları | |
9 | Spor İşletmelerinde Pazarlama Yöntemlerinin Uygulama Örnekleri | |
10 | Sporda Sponsorluk ve Markalaşma Yöntemleri | |
11 | Sporcu yoluyla Pazarlama ve Özellikleri | |
12 | Spor Pazarlamasına Yönelik Tasarım Çalışmaları | |
13 | Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Planlama | |
14 | Öğrenci Proje Sunumu Spor Sektöründe Kampanya Yürütme Stratejisi |
Kaynak |
-Argan, M. & Katırcı, H. (2008).Spor Pazarlaması. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. -Bridgewater, S. (2012). Futbol Markaları. (Çeviren: Aydeniz L.) Brandaga Yayınları. -Rein, I., Kotler, P., Shıelds, B. (2007). İşte Taraftar İşte Marketing. MediaCat. İstanbul. -Serarslan, M. Z. (2009). Futbol Pazarlaması. TFF FGM Futbol Eğitim Yayınları. İstanbul. -Varinli, İ. (2008). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık. Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | X | |||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | X | |||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | X | |||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | X | |||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | X | |||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |