Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU SPORLARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Osman ALİM, Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere; su sporları branşları hakkında teorik bilgilerin verilmesi, temel teknik ve uygulama becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kano Branşı Tanıtımı ,Durgun Su Kano ve Akar Su Kano Tanıtımı ,Deniz Kanosu ve Dragon Boat Tanıtımı,Durgun Su ve Akar Su Kano Uygulama Alanları, Yarışma Kuralları ,Deniz Kanosu ve Dragon Boat Uygulama Alanları ve Yarışma Kuralları,Acil Durum Kano Uygulamaları ve Teknik Müdahale Yöntemleri ,Deniz Kanosu Kullanımı ve Teknik Detayların Anlatılması,Ekipman Tanıtımı ve Kullanım Becerisi,Kürek Tekniği ve Kanoya İniş Uygulaması ,Denge ve Kürek Tekniğinin Doğru Uygulanması,Dönüş ve Teknenin Su Üzerindeki Hareketinin Öğrenilmesi,Zorlu Şartlarda Kanoya İniş ve Kanodan Çıkış Becerilerinin Öğrenilmesi,Kanodan Düşme ve Tekrar Kanoya Binme Becerilerinin Öğrenilmesi,Genel Değerlendirme ve Öğrenme Yeterliliğinin Tespit Edilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Su sporlarının farklı branşlarını açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Kano branşını tanımlar. | ||
1.2.Durgun su kano ve akar su kano kavramlarını açıklar. | ||
1.3.Deniz kanosu ve Dragon Boat konseptlerini tanır. | ||
1.4.Su sporları yarışma kurallarını açıklar. | ||
1.5.Acil durum kano uygulamalarını ve teknik müdahale yöntemlerini tanır. | ||
1.6.Ekipmanların tanıtımını yapar. | ||
1.7.Kürek tekniği ve kanoya iniş uygulamasını açıklar. | ||
2.Su sporları branşlarının amaçlarını ve farklılıklarını anlayacaktır. | A | |
2.1.Kano branşı uygulamalarını ve kullanım alanlarını kavrar. | ||
2.2.Su sporları yarışma kurallarının mantığını kavrar. | ||
2.3.Su sporları ekipmanlarının kullanım amaçlarını ve önemini anlar. | ||
3.Kano ve kürek branşı uygulamalarını gerçekleştirecektir. | H | |
3.1.Su sporları ekipmanlarını kullanma becerisi geliştirir. | ||
3.2.Kürek tekniğini ve kanoya iniş uygulamasını uygular. | ||
3.3.Temel teknikleri uygular. | ||
4.Su sporları alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayacaktır. | A, D | |
4.1.Su sporları branşlarını eleştirir ve avantajlarını değerlendirir. | ||
4.2.Farklı su sporları branşlarını karşılaştırır ve hangi branşın kendisi için daha uygun olduğuna karar verir. | ||
4.3.Su sporları uygulamalarını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve geliştirme stratejileri geliştirir. | ||
4.4.Su sporlarını değerlendirir ve öğrenme yeterliliğini tespit eder. | ||
5.1.Su sporlarını inovatif bir şekilde uygular veya geliştirir. | ||
5.2.Su sporlarının gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar. | ||
5. Su sporları ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | H |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kano Branşı Tanıtımı | |
2 | Durgun Su Kano ve Akar Su Kano Tanıtımı | |
3 | Deniz Kanosu ve Dragon Boat Tanıtımı | |
4 | Durgun Su ve Akar Su Kano Uygulama Alanları, Yarışma Kuralları | |
5 | Deniz Kanosu ve Dragon Boat Uygulama Alanları ve Yarışma Kuralları | |
6 | Acil Durum Kano Uygulamaları ve Teknik Müdahale Yöntemleri | |
7 | Deniz Kanosu Kullanımı ve Teknik Detayların Anlatılması | |
8 | Ekipman Tanıtımı ve Kullanım Becerisi | |
9 | Kürek Tekniği ve Kanoya İniş Uygulaması | |
10 | Denge ve Kürek Tekniğinin Doğru Uygulanması | |
11 | Dönüş ve Teknenin Su Üzerindeki Hareketinin Öğrenilmesi | |
12 | Zorlu Şartlarda Kanoya İniş ve Kanodan Çıkış Becerilerinin Öğrenilmesi | |
13 | Kanodan Düşme ve Tekrar Kanoya Binme Becerilerinin Öğrenilmesi | |
14 | Genel Değerlendirme ve Öğrenme Yeterliliğinin Tespit Edilmesi |
Kaynak |
- 1. Kademe Antrenör Kurs Ders Notları. - 2. Kademe Antrenör El Kitabı – Csaba Szanto. - ICF (Uluslararası Kano Federasyonu). - Racing Canoeing, 1980. - Csaba Szanto, 2005. - TKF ( Türkiye Kano Federasyonu). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | X | |||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | X | |||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | X | |||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | X | |||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | X | |||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 56 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU SPORLARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Osman ALİM, Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere; su sporları branşları hakkında teorik bilgilerin verilmesi, temel teknik ve uygulama becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kano Branşı Tanıtımı ,Durgun Su Kano ve Akar Su Kano Tanıtımı ,Deniz Kanosu ve Dragon Boat Tanıtımı,Durgun Su ve Akar Su Kano Uygulama Alanları, Yarışma Kuralları ,Deniz Kanosu ve Dragon Boat Uygulama Alanları ve Yarışma Kuralları,Acil Durum Kano Uygulamaları ve Teknik Müdahale Yöntemleri ,Deniz Kanosu Kullanımı ve Teknik Detayların Anlatılması,Ekipman Tanıtımı ve Kullanım Becerisi,Kürek Tekniği ve Kanoya İniş Uygulaması ,Denge ve Kürek Tekniğinin Doğru Uygulanması,Dönüş ve Teknenin Su Üzerindeki Hareketinin Öğrenilmesi,Zorlu Şartlarda Kanoya İniş ve Kanodan Çıkış Becerilerinin Öğrenilmesi,Kanodan Düşme ve Tekrar Kanoya Binme Becerilerinin Öğrenilmesi,Genel Değerlendirme ve Öğrenme Yeterliliğinin Tespit Edilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Su sporlarının farklı branşlarını açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Kano branşını tanımlar. | ||
1.2.Durgun su kano ve akar su kano kavramlarını açıklar. | ||
1.3.Deniz kanosu ve Dragon Boat konseptlerini tanır. | ||
1.4.Su sporları yarışma kurallarını açıklar. | ||
1.5.Acil durum kano uygulamalarını ve teknik müdahale yöntemlerini tanır. | ||
1.6.Ekipmanların tanıtımını yapar. | ||
1.7.Kürek tekniği ve kanoya iniş uygulamasını açıklar. | ||
2.Su sporları branşlarının amaçlarını ve farklılıklarını anlayacaktır. | A | |
2.1.Kano branşı uygulamalarını ve kullanım alanlarını kavrar. | ||
2.2.Su sporları yarışma kurallarının mantığını kavrar. | ||
2.3.Su sporları ekipmanlarının kullanım amaçlarını ve önemini anlar. | ||
3.Kano ve kürek branşı uygulamalarını gerçekleştirecektir. | H | |
3.1.Su sporları ekipmanlarını kullanma becerisi geliştirir. | ||
3.2.Kürek tekniğini ve kanoya iniş uygulamasını uygular. | ||
3.3.Temel teknikleri uygular. | ||
4.Su sporları alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayacaktır. | A, D | |
4.1.Su sporları branşlarını eleştirir ve avantajlarını değerlendirir. | ||
4.2.Farklı su sporları branşlarını karşılaştırır ve hangi branşın kendisi için daha uygun olduğuna karar verir. | ||
4.3.Su sporları uygulamalarını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve geliştirme stratejileri geliştirir. | ||
4.4.Su sporlarını değerlendirir ve öğrenme yeterliliğini tespit eder. | ||
5.1.Su sporlarını inovatif bir şekilde uygular veya geliştirir. | ||
5.2.Su sporlarının gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar. | ||
5. Su sporları ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | H |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kano Branşı Tanıtımı | |
2 | Durgun Su Kano ve Akar Su Kano Tanıtımı | |
3 | Deniz Kanosu ve Dragon Boat Tanıtımı | |
4 | Durgun Su ve Akar Su Kano Uygulama Alanları, Yarışma Kuralları | |
5 | Deniz Kanosu ve Dragon Boat Uygulama Alanları ve Yarışma Kuralları | |
6 | Acil Durum Kano Uygulamaları ve Teknik Müdahale Yöntemleri | |
7 | Deniz Kanosu Kullanımı ve Teknik Detayların Anlatılması | |
8 | Ekipman Tanıtımı ve Kullanım Becerisi | |
9 | Kürek Tekniği ve Kanoya İniş Uygulaması | |
10 | Denge ve Kürek Tekniğinin Doğru Uygulanması | |
11 | Dönüş ve Teknenin Su Üzerindeki Hareketinin Öğrenilmesi | |
12 | Zorlu Şartlarda Kanoya İniş ve Kanodan Çıkış Becerilerinin Öğrenilmesi | |
13 | Kanodan Düşme ve Tekrar Kanoya Binme Becerilerinin Öğrenilmesi | |
14 | Genel Değerlendirme ve Öğrenme Yeterliliğinin Tespit Edilmesi |
Kaynak |
- 1. Kademe Antrenör Kurs Ders Notları. - 2. Kademe Antrenör El Kitabı – Csaba Szanto. - ICF (Uluslararası Kano Federasyonu). - Racing Canoeing, 1980. - Csaba Szanto, 2005. - TKF ( Türkiye Kano Federasyonu). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | X | |||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | X | |||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | X | |||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | X | |||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | X | |||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |