Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYSEL SPORLAR-PİLATES | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pilates matwork egzersizlerini temel düzeyde uygulama ve uygulatma becerisini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pilates Tarihi,Pilates Temel Prensipleri,Nefes Egzersizleri,Doğru Postür ve Hizalanmalar,Omurganın Fonksiyonları ve Core Stabilizasyonu,Temel Hareketler: Başlangıç Pozisyonları ve Nefes,Temel Hareketler: Kontrol Noktaları ve Modifikasyonları,Level- I Mat Egzersizleri,Level-I Mat Egzersizleri,Egzersiz Bandı Çalışmaları,Pilates Topu Egzersizleri,Çember Egzersizleri,Matwork Seri Çalışması,Matwork Seri Çalışması (bant, top,çember) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Pilatesin tanımını ve ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 5, 6, 9 | D |
1.1.Pilates tarihi ve temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||
1.2.Pilates matwork egzersizlerinin temel düzeyde nasıl uygulandığını anlar. | ||
1.3.Pilates çalışma prensipleri ve yardımcı materyallerin tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi edinir. | ||
2.Pilatesin temel prensiplerini, süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | 6, 8 | D |
2.1.Pilates matwork egzersizlerinin temel prensiplerini anlar. | ||
2.2.Nefes egzersizlerinin ve doğru postürün önemini kavrar. | ||
2.3.Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu konularını anlama düzeyine ulaşır. | ||
3.Pilates uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | 6, 8 | H |
3.1.Temel Pilates hareketlerini başlangıç pozisyonları, kontrol noktaları ve modifikasyonları ile birlikte uygular. | ||
3.2.Level-I Mat egzersizlerini yapar ve egzersiz bandı, Pilates topu ve çember gibi yardımcı materyallerle çalışır. | ||
3.3.Matwork serisi çalışmalarını gerçekleştirir. | ||
4.Pilates alanındaki temel kavramları, teknikleri ve formları değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | ||
4.1.Egzersizlerin doğru form ve teknikle nasıl yapılacağını analiz eder. | ||
4.2.Egzersizlerin zorluk seviyelerini değerlendirir ve uygun modifikasyonları seçer. | ||
5.Pilates ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | D | |
5.1.Pilates matwork egzersizlerini başkalarına öğretme yeteneği kazanır, form ve performans değerlendirmesi yapar. | ||
5.2.Pilates pratiği ile ilgili stratejik öneriler geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pilates Tarihi | |
2 | Pilates Temel Prensipleri | |
3 | Nefes Egzersizleri | |
4 | Doğru Postür ve Hizalanmalar | |
5 | Omurganın Fonksiyonları ve Core Stabilizasyonu | |
6 | Temel Hareketler: Başlangıç Pozisyonları ve Nefes | |
7 | Temel Hareketler: Kontrol Noktaları ve Modifikasyonları | |
8 | Level- I Mat Egzersizleri | |
9 | Level-I Mat Egzersizleri | |
10 | Egzersiz Bandı Çalışmaları | |
11 | Pilates Topu Egzersizleri | |
12 | Çember Egzersizleri | |
13 | Matwork Seri Çalışması | |
14 | Matwork Seri Çalışması (bant, top,çember) |
Kaynak |
-Erpulat T, Pilates Eğitim Kitapçığı- I.Kademe, Türkiye Cimnastik Federasyonu, Merdiven Reklam Tanıtım -Lamond P, Pilates- Uyumlu Beden Kontrolü, 1. Basım: Mart 2008, Alfa Yayınları. |
tcf.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | X | |||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | X | |||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 16 | 32 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYSEL SPORLAR-PİLATES | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pilates matwork egzersizlerini temel düzeyde uygulama ve uygulatma becerisini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pilates Tarihi,Pilates Temel Prensipleri,Nefes Egzersizleri,Doğru Postür ve Hizalanmalar,Omurganın Fonksiyonları ve Core Stabilizasyonu,Temel Hareketler: Başlangıç Pozisyonları ve Nefes,Temel Hareketler: Kontrol Noktaları ve Modifikasyonları,Level- I Mat Egzersizleri,Level-I Mat Egzersizleri,Egzersiz Bandı Çalışmaları,Pilates Topu Egzersizleri,Çember Egzersizleri,Matwork Seri Çalışması,Matwork Seri Çalışması (bant, top,çember) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Pilatesin tanımını ve ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 5, 6, 9 | D |
1.1.Pilates tarihi ve temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||
1.2.Pilates matwork egzersizlerinin temel düzeyde nasıl uygulandığını anlar. | ||
1.3.Pilates çalışma prensipleri ve yardımcı materyallerin tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi edinir. | ||
2.Pilatesin temel prensiplerini, süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | 6, 8 | D |
2.1.Pilates matwork egzersizlerinin temel prensiplerini anlar. | ||
2.2.Nefes egzersizlerinin ve doğru postürün önemini kavrar. | ||
2.3.Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu konularını anlama düzeyine ulaşır. | ||
3.Pilates uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | 6, 8 | H |
3.1.Temel Pilates hareketlerini başlangıç pozisyonları, kontrol noktaları ve modifikasyonları ile birlikte uygular. | ||
3.2.Level-I Mat egzersizlerini yapar ve egzersiz bandı, Pilates topu ve çember gibi yardımcı materyallerle çalışır. | ||
3.3.Matwork serisi çalışmalarını gerçekleştirir. | ||
4.Pilates alanındaki temel kavramları, teknikleri ve formları değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | ||
4.1.Egzersizlerin doğru form ve teknikle nasıl yapılacağını analiz eder. | ||
4.2.Egzersizlerin zorluk seviyelerini değerlendirir ve uygun modifikasyonları seçer. | ||
5.Pilates ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | D | |
5.1.Pilates matwork egzersizlerini başkalarına öğretme yeteneği kazanır, form ve performans değerlendirmesi yapar. | ||
5.2.Pilates pratiği ile ilgili stratejik öneriler geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pilates Tarihi | |
2 | Pilates Temel Prensipleri | |
3 | Nefes Egzersizleri | |
4 | Doğru Postür ve Hizalanmalar | |
5 | Omurganın Fonksiyonları ve Core Stabilizasyonu | |
6 | Temel Hareketler: Başlangıç Pozisyonları ve Nefes | |
7 | Temel Hareketler: Kontrol Noktaları ve Modifikasyonları | |
8 | Level- I Mat Egzersizleri | |
9 | Level-I Mat Egzersizleri | |
10 | Egzersiz Bandı Çalışmaları | |
11 | Pilates Topu Egzersizleri | |
12 | Çember Egzersizleri | |
13 | Matwork Seri Çalışması | |
14 | Matwork Seri Çalışması (bant, top,çember) |
Kaynak |
-Erpulat T, Pilates Eğitim Kitapçığı- I.Kademe, Türkiye Cimnastik Federasyonu, Merdiven Reklam Tanıtım -Lamond P, Pilates- Uyumlu Beden Kontrolü, 1. Basım: Mart 2008, Alfa Yayınları. |
tcf.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | X | |||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | X | |||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |