Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR SPONSORLUĞU | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış Emrah KAYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spor endüstrisi organizasyonlarında ki sponsorluk faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesine yönelik bilgilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sponsorluk Kavramı ve Gelişimi ,Sponsor Aramak,Sponsorluk ve İletişim,Spor Sponsorluğu ve Halkla İlişkiler,Spor Sponsorluğu ve Reklam,Spor Sponsorluğu ve Doğrudan Pazarlama,Spor Sponsorluğu ve Satış Tutundurma,Sponsor Gereksinimlerini Belirlemek,Sponsorluk Anlaşması,Olimpik Sponsorluk Fırsatları,Bireysel Sporcu Sponsorluğu,Sponsorluk Etkiliğinin Değerlendirilmesi,Profesyonel Sponsorluk Örnekleri,Spor Sponsorluk Örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Spor sponsorluğunun tanımını ve genel kavramlarını açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Sponsorluk kavramını tanımlar. | ||
1.2.Sponsorluk gelişimi hakkında temel bilgilere sahip olur. | ||
1.3.Spor sponsorluğunun spor endüstrisi organizasyonlarındaki rolünü anlar. | ||
2.Spor sponsorluğunun temel prensiplerini, süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | A | |
2.1.Sponsor arama süreçlerini anlar. | ||
2.2.Sponsorluk ile iletişim, halkla ilişkiler, reklam, doğrudan pazarlama ve satış tutundurmanın nasıl ilişkilendirildiğini kavrar. | ||
2.3.Olimpik sponsorluk fırsatlarını anlayarak bu alandaki önemini kavrar. | ||
3.Spor sponsorluğunun uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | H | |
3.1.Sponsor gereksinimlerini belirleme konusunda pratiğe dönük örneklerle çalışır. | ||
3.2.Sponsorluk anlaşmalarını nasıl oluşturulduğunu öğrenir ve uygular. | ||
3.3.Profesyonel ve spor sponsorluk örnekleri üzerinden gerçek dünya uygulamalarını analiz eder. | ||
4.Spor sponsorluğu alanındaki temel kavramları ve süreçlerini değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | A | |
4.1.Sponsorluk etkililiğinin değerlendirilmesi konusunda analitik bir yaklaşım geliştirir. | ||
4.2.Spor sponsorluğunun organizasyonlar ve sporcular üzerindeki etkilerini inceleyerek analiz eder. | ||
5.Spor sponsorluğu ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | A | |
5.1.Sponsorluk stratejilerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | ||
5.2.Spor sponsorluğunun gelecekteki trendleri hakkında yorum yapar ve bu alandaki gelişmeleri öngörür. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sponsorluk Kavramı ve Gelişimi | |
2 | Sponsor Aramak | |
3 | Sponsorluk ve İletişim | |
4 | Spor Sponsorluğu ve Halkla İlişkiler | |
5 | Spor Sponsorluğu ve Reklam | |
6 | Spor Sponsorluğu ve Doğrudan Pazarlama | |
7 | Spor Sponsorluğu ve Satış Tutundurma | |
8 | Sponsor Gereksinimlerini Belirlemek | |
9 | Sponsorluk Anlaşması | |
10 | Olimpik Sponsorluk Fırsatları | |
11 | Bireysel Sporcu Sponsorluğu | |
12 | Sponsorluk Etkiliğinin Değerlendirilmesi | |
13 | Profesyonel Sponsorluk Örnekleri | |
14 | Spor Sponsorluk Örnekleri |
Kaynak |
-Argan, M. (2003). Spor Sponsorluğu Yönetimi. Detay Yayıncılık. -Avunduk, Y.( 2021). Sponsorluk Yönetimi. Gazi Kitabevi. -Ekizoğlu, E. (2023).360° Spor Pazarlaması ve Sponsorluk. Gazi Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | X | |||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 6 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 3 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR SPONSORLUĞU | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış Emrah KAYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spor endüstrisi organizasyonlarında ki sponsorluk faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesine yönelik bilgilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sponsorluk Kavramı ve Gelişimi ,Sponsor Aramak,Sponsorluk ve İletişim,Spor Sponsorluğu ve Halkla İlişkiler,Spor Sponsorluğu ve Reklam,Spor Sponsorluğu ve Doğrudan Pazarlama,Spor Sponsorluğu ve Satış Tutundurma,Sponsor Gereksinimlerini Belirlemek,Sponsorluk Anlaşması,Olimpik Sponsorluk Fırsatları,Bireysel Sporcu Sponsorluğu,Sponsorluk Etkiliğinin Değerlendirilmesi,Profesyonel Sponsorluk Örnekleri,Spor Sponsorluk Örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Spor sponsorluğunun tanımını ve genel kavramlarını açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Sponsorluk kavramını tanımlar. | ||
1.2.Sponsorluk gelişimi hakkında temel bilgilere sahip olur. | ||
1.3.Spor sponsorluğunun spor endüstrisi organizasyonlarındaki rolünü anlar. | ||
2.Spor sponsorluğunun temel prensiplerini, süreçlerini ve işlevlerini anlayabilecektir. | A | |
2.1.Sponsor arama süreçlerini anlar. | ||
2.2.Sponsorluk ile iletişim, halkla ilişkiler, reklam, doğrudan pazarlama ve satış tutundurmanın nasıl ilişkilendirildiğini kavrar. | ||
2.3.Olimpik sponsorluk fırsatlarını anlayarak bu alandaki önemini kavrar. | ||
3.Spor sponsorluğunun uygulamalarını pratik olarak yapabilecektir. | H | |
3.1.Sponsor gereksinimlerini belirleme konusunda pratiğe dönük örneklerle çalışır. | ||
3.2.Sponsorluk anlaşmalarını nasıl oluşturulduğunu öğrenir ve uygular. | ||
3.3.Profesyonel ve spor sponsorluk örnekleri üzerinden gerçek dünya uygulamalarını analiz eder. | ||
4.Spor sponsorluğu alanındaki temel kavramları ve süreçlerini değerlendirebilecek ve açıklayabilecektir. | A | |
4.1.Sponsorluk etkililiğinin değerlendirilmesi konusunda analitik bir yaklaşım geliştirir. | ||
4.2.Spor sponsorluğunun organizasyonlar ve sporcular üzerindeki etkilerini inceleyerek analiz eder. | ||
5.Spor sponsorluğu ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirebilecektir. | A | |
5.1.Sponsorluk stratejilerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | ||
5.2.Spor sponsorluğunun gelecekteki trendleri hakkında yorum yapar ve bu alandaki gelişmeleri öngörür. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sponsorluk Kavramı ve Gelişimi | |
2 | Sponsor Aramak | |
3 | Sponsorluk ve İletişim | |
4 | Spor Sponsorluğu ve Halkla İlişkiler | |
5 | Spor Sponsorluğu ve Reklam | |
6 | Spor Sponsorluğu ve Doğrudan Pazarlama | |
7 | Spor Sponsorluğu ve Satış Tutundurma | |
8 | Sponsor Gereksinimlerini Belirlemek | |
9 | Sponsorluk Anlaşması | |
10 | Olimpik Sponsorluk Fırsatları | |
11 | Bireysel Sporcu Sponsorluğu | |
12 | Sponsorluk Etkiliğinin Değerlendirilmesi | |
13 | Profesyonel Sponsorluk Örnekleri | |
14 | Spor Sponsorluk Örnekleri |
Kaynak |
-Argan, M. (2003). Spor Sponsorluğu Yönetimi. Detay Yayıncılık. -Avunduk, Y.( 2021). Sponsorluk Yönetimi. Gazi Kitabevi. -Ekizoğlu, E. (2023).360° Spor Pazarlaması ve Sponsorluk. Gazi Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | X | |||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | X | |||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | X | |||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |