Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUKA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hukukun temel kavramlarını ve kaynaklarını tanımak ve yorumlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal Düzen Kuralları,Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı,Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri,Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler,Kişilik ve Hak Kavramları,Kamu Hukukuna Giriş,Kamu Hukukunun Dalları,Kamu Hukukunun Dalları,Özel Hukuka Giriş,Özel Hukukun Dalları,Özel Hukukun Dalları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini saptayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
1.1.Toplumsal düzen kavramını açıklar. | ||
1.2.Toplumsal düzen ve hukuk kuralları ilişkisini açıklar. | ||
2.Pozitif hukukun kaynaklarını açıklayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
2.1.Pozitif hukuk ve doğal hukuk farkını açıklar. | ||
2.2.Pozitif hukukun oluşumunu açıklar. | ||
3.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini ve işlevini sorgulayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
3.1.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini açıklar. | ||
3.2.Hukuk kurallarının işlevini açıklar. | ||
4.Günlük yaşamında karşılaştığı hukuksal sorunlarda teorik hukuk öğretilerini test edebilecektir. | 13, 19, 9 | A |
4.1.Gündelik hukuki meseleleri açıklar. | ||
4.2.Teorik hukuku örnek olaylarla ilişkilendirir. | ||
5.Hukuk teorisini açıklayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
5.1.Hak kavramı ile hukuk kavramı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir. | ||
5.2.Adalet kavramını açıklayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Düzen Kuralları | |
2 | Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri | |
3 | Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları | |
4 | Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları | |
5 | Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı | |
6 | Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri | |
7 | Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler | |
8 | Kişilik ve Hak Kavramları | |
9 | Kamu Hukukuna Giriş | |
10 | Kamu Hukukunun Dalları | |
11 | Kamu Hukukunun Dalları | |
12 | Özel Hukuka Giriş | |
13 | Özel Hukukun Dalları | |
14 | Özel Hukukun Dalları |
Kaynak |
Gözler, Kemal, (2023), Hukukun Temel Kavramları, Ekin Yayınevi. |
www.mevzuat.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUKUKA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hukukun temel kavramlarını ve kaynaklarını tanımak ve yorumlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal Düzen Kuralları,Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları,Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı,Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri,Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler,Kişilik ve Hak Kavramları,Kamu Hukukuna Giriş,Kamu Hukukunun Dalları,Kamu Hukukunun Dalları,Özel Hukuka Giriş,Özel Hukukun Dalları,Özel Hukukun Dalları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini saptayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
1.1.Toplumsal düzen kavramını açıklar. | ||
1.2.Toplumsal düzen ve hukuk kuralları ilişkisini açıklar. | ||
2.Pozitif hukukun kaynaklarını açıklayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
2.1.Pozitif hukuk ve doğal hukuk farkını açıklar. | ||
2.2.Pozitif hukukun oluşumunu açıklar. | ||
3.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini ve işlevini sorgulayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
3.1.Hukuk kurallarının uygulanmasında yargının yerini açıklar. | ||
3.2.Hukuk kurallarının işlevini açıklar. | ||
4.Günlük yaşamında karşılaştığı hukuksal sorunlarda teorik hukuk öğretilerini test edebilecektir. | 13, 19, 9 | A |
4.1.Gündelik hukuki meseleleri açıklar. | ||
4.2.Teorik hukuku örnek olaylarla ilişkilendirir. | ||
5.Hukuk teorisini açıklayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
5.1.Hak kavramı ile hukuk kavramı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecektir. | ||
5.2.Adalet kavramını açıklayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Düzen Kuralları | |
2 | Hukukun Tanımı, Amacı, Fonksiyonları ve Hukuk Kurallarının Özellikleri | |
3 | Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları | |
4 | Hukuk Sistemi ve Hukukun Kaynakları | |
5 | Kamu Hukuku – Özel Hukuk Ayrımı | |
6 | Türk Yargı Sistemi ve Dava Türleri | |
7 | Hukuki Olaylar, İlişkiler, İşlemler ve Müeyyideler | |
8 | Kişilik ve Hak Kavramları | |
9 | Kamu Hukukuna Giriş | |
10 | Kamu Hukukunun Dalları | |
11 | Kamu Hukukunun Dalları | |
12 | Özel Hukuka Giriş | |
13 | Özel Hukukun Dalları | |
14 | Özel Hukukun Dalları |
Kaynak |
Gözler, Kemal, (2023), Hukukun Temel Kavramları, Ekin Yayınevi. |
www.mevzuat.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |