Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ, Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları,Atatürk’ün Dış Politikası,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Zaferin kazanılmasını açıklayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Cumhuriyetin ilanını açıklayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeleyebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Atatürk inkılaplarını tartışabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeleyebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | 1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Atatürk’ün Dış Politikası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. -Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
0 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
0 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
0 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
0 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
0 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
0 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
0 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
0 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
0 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
0 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
0 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
0 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
0 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
0 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
0 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
0 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
0 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
0 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
0 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |