Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. 10, 16, 37, 6, 9A
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır.10, 16, 37, 6, 8, 9A
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur.10, 16, 21, 37, 6, 9A
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır10, 11, 16, 21, 37, 6, 9A
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır.10, 11, 16, 37, 6, 9A
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur.10, 11, 16, 37, 6, 8, 9A
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler.10, 11, 16, 6, 9A
5. Günlük rutinini özetler.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler.37A
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı1.ünite S.4-5
21. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtmaBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
32. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her"Ünite 2 tekrarı
43. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are"
Ünite 3 giriş açıklaması
54. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
65.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got
s. 34-37
75. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımıs. 40
85. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
95. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜNİTE 5- 50-54
106. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
116. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle KullanımıUnite 6, s. 62-63
126. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımıs. 67-71
137. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırmasıs.80-86
14Genel TekrarBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
X
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
X
4
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
X
5
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
X
7
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
X
8
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
X
9
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
X
10
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
X
12
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar.
13
Finansal tabloları düzenler ve analiz eder.
14
Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir
15
Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. 10, 16, 37, 6, 9A
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır.10, 16, 37, 6, 8, 9A
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur.10, 16, 21, 37, 6, 9A
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır10, 11, 16, 21, 37, 6, 9A
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır.10, 11, 16, 37, 6, 9A
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur.10, 11, 16, 37, 6, 8, 9A
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler.10, 11, 16, 6, 9A
5. Günlük rutinini özetler.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler.37A
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı1.ünite S.4-5
21. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtmaBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
32. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her"Ünite 2 tekrarı
43. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are"
Ünite 3 giriş açıklaması
54. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
65.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got
s. 34-37
75. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımıs. 40
85. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
95. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜNİTE 5- 50-54
106. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
116. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle KullanımıUnite 6, s. 62-63
126. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımıs. 67-71
137. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırmasıs.80-86
14Genel TekrarBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
X
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
X
4
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
X
5
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
X
7
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
X
8
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
X
9
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
X
10
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder
11
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
X
12
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar.
13
Finansal tabloları düzenler ve analiz eder.
14
Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir
15
Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:56