Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 1, 21, 4 | A, E |
1.1. çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 1, 21, 4, 6 | A, C |
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 1, 2, 21, 9 | A, C |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 1, 21, 3, 9 | A, C |
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 1, 21, 4, 5 | A, B, C |
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 1, 2, 21, 5 | A, B |
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. | 1, 2, 21 | A, D |
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 1, 2, 21, 6 | A, C |
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir. | 1, 2, 21 | A, C |
5.1 dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 1, 2, 21, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
2 | "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
YokSpeakout Elementary coursebook, 2nd Edition, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
0 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
0 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
0 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
0 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |