Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ HAYATINA GİRİŞ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Oktay DALKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon ,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri ,Mülakat Teknikleri, Beden Dili ,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar ,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı ,İş monotonluğu ,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları ,Liderlik Yetkinlikleri ,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim ,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması ,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları ,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi ,Psikolojik sözleşme ,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramları açıklar. | 1, 19, 3 | A |
1.1. Etkili İletişim ve Nezaket Kurallarını uygulayabilecektir. | 1, 2, 3, 7 | A |
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri açıklayabilecektir. | 1, 10, 2, 3 | A |
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini kavrar. | 1, 19, 3 | A |
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini kavrar. | 1, 10, 2, 3 | A |
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını açıklayabilecektir. | 1, 10, 2, 3, 8 | A |
3.1 Liderlik Yetkinliklerini uygulayabilecektir | 1, 8 | A |
3.2. Beden Dilini kavrar. | 1, 2, 3 | A |
4. Mobbing’i kavrar. | 1, 2, 3 | A |
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını açıklar. | 1, 2, 3 | A |
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını tanımlar. | 1, 2, 3 | A |
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları açıklar. | 1, 3, 8 | A |
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği tanımlar. | 1, 2, 7 | A |
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını açıklar. | 1, 12, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon | |
2 | Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri | |
3 | Mülakat Teknikleri, Beden Dili | |
4 | Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar | |
5 | Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı | |
6 | İş monotonluğu | |
7 | Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları | |
8 | Liderlik Yetkinlikleri | |
9 | Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim | |
10 | Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması | |
11 | İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları | |
12 | Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi | |
13 | Psikolojik sözleşme | |
14 | Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik |
Kaynak |
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
0 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
0 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
0 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |