Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU, Öğr.Gör. Süleyman UZUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ve sosyal güvenlik hukukunun temel amaç ve ilkeleri, iş hukuku ile ilgili kanunların incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş hukukunun tarihsel gelişimi ,İş hukukun temel kavramları ,İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih,İş hukukunun kaynakları ,İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar,İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri ,Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği,İş sözleşmesinin sona ermesi ,Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar,Çalışma süreleri ,İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı ,Sosyal Güvenlik Mevzuatı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş hukukunun temel niteliklerini ve kavramlarını anlatabilecektir. | 1, 12, 15, 2 | A |
1.1. İş hukukunu tanımlar ve temel niteliklerini anlatır. | 1, 12, 14, 15, 2, 3 | A |
2. Bireysel ve toplu iş hukukundan doğan hakları ve işleyişini anlatabilecektir. | 1, 14, 15, 2 | A |
2.1. Bireysel ve Toplu iş hukukunu tanımlar. | 1, 14, 15, 2 | A |
2.2. Bireysel ve Toplu iş hukukundan kaynaklı sorunları yorumlar. | 1, 14, 15, 2 | A |
3. İş hayatında ihtiyaç duyacakları temel sosyal güvenlik kavram ve ilkelerini kullanabilecektir. | 1, 14, 15, 2 | A |
3.1. Sosyal Güvenlik alanında en temel bilgileri anlatır. | 1, 14, 15, 2 | A |
4. İş hayatında karşılaşabilecekleri sosyal güvenlik iş ve işlemlerine ilişkin sorunları çözebileceklerdir. | 1, 14, 15, 2 | A |
4.1. İş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözme yeteneğine sahip olur. | 1, 14, 15, 2 | A |
5. İş hayatlarında, bilinçli sigortalı veya işveren olarak faaliyet gösterebilecekler. | 1, 14, 15, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İş hukukunun tarihsel gelişimi | |
2 | İş hukukun temel kavramları | |
3 | İş sözleşmesi tanımı çeşitleri, fesih | |
4 | İş hukukunun kaynakları | |
5 | İş hukukunun uygulama alanları ve uygulayan kurumlar | |
6 | İş yasasına göre işveren ve işçinin yükümlülükleri | |
7 | Geniş anlamada iş sözleşmeleri ve hukuki niteliği | |
8 | İş sözleşmesinin sona ermesi | |
9 | Kıdem ve ihbar tazminatı tanım ve koşullar | |
10 | Çalışma süreleri | |
11 | İş kanunda fazla çalışma, günlük çalışma | |
12 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
13 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı | |
14 | Sosyal Güvenlik Mevzuatı |
Kaynak |
Müjdat ŞAKAR, İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku- Beta Yayınları, 13.Baskı |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
0 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
0 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
0 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
0 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |