Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MATEMATİK | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Serkan ETİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Programın bilmesi gereken matematik hesaplamalarını anlatmak ve öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sayılar (tek, çift, ardışık, ondalık, rasyonel),Cebirsel İfadeler 1,Cebirsel İfadeler 2,Kümeler,Üslü ifadeler, Köklü Sayılar ve Mutlak Değer,Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler,Basit denklem kurma, birinci dereceden denklemler ,İkinci Dereceden Denklemler ,Oran orantı problemleri,Problemler 1,Problemler 2,Fonksiyonlar 1 ,Fonksiyonlar 2,Basit yüzde hesaplamaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayılarla ilgili belirli hesaplamaları yapabilecektir. | 1, 15 | A |
2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli ve iki bilinmeyenli denklem çözümlemelerini gerçekleştirebilecektir. | 1, 15 | A |
3. Oran orantı kavramlarını örneklendirebilecek ve hesaplamalarda ters orantı doğru orantı durumlarını yorumlayabilecektir. | 1, 15 | A |
4. Basit yüzde hesaplamalarını yapabilecek ve bir değişkenin ölçüm sonucu aldığı iki farklı değerde meydana gelen yüzde değişimi göstererek sonucu yorumlayabilecektir. | 1, 15 | A |
5. Cebirsel işlemler yapabilecektir. | 1, 15 | A |
6. Fonksiyonları kullanarak gerekli hesaplamaları yapabilecektir. | 1, 15 | A |
7. Matematik problemlerin denklemlerini kurar ve çözer. | 1, 15 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sayılar (tek, çift, ardışık, ondalık, rasyonel) | Okuma |
2 | Cebirsel İfadeler 1 | Okuma |
3 | Cebirsel İfadeler 2 | Okuma |
4 | Kümeler | Okuma |
5 | Üslü ifadeler, Köklü Sayılar ve Mutlak Değer | Okuma |
6 | Çarpanlara ayırma ve özdeşlikler | Okuma |
7 | Basit denklem kurma, birinci dereceden denklemler | Okuma |
8 | İkinci Dereceden Denklemler | Okuma |
9 | Oran orantı problemleri | Okuma |
10 | Problemler 1 | Okuma |
11 | Problemler 2 | Okuma |
12 | Fonksiyonlar 1 | Okuma |
13 | Fonksiyonlar 2 | Okuma |
14 | Basit yüzde hesaplamaları | Okuma |
Kaynak |
Quick Business Math, Steve Slavin, Matematik Yrd.Doç.Dr. Ali Erdoğan, Nobel Yayıncılık. |
Temel Matematik, Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
0 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
0 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
0 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
0 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |