Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Girişimcilik kavramını, özelliklerini ve girişimcilikte etik konusunu öğrenebilecektir. | 1 | A |
2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini ve önemini açıklayabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
3. İş modeli, girişimcilik süreçleri ve iş fikrini analiz edebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
4. Girişimcilik ile tasarım arasında ilişki kurabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
5. Girişimcilik iklimi, kültürü ve bunları etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
6. Franchising ve işletme satın alma konusunu analiz edebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
7. İşletmelerin yasal kurulma süreçlerini gösterebilecektir. | 1, 10, 12, 2 | A |
8. İşletme başarısızlıkları, iflas mekanizması, kapanma konularını değerlendirebilecektir. | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
2 | Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar | |
3 | Girişimcilerde bulunması gereken özellikler | |
4 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |
5 | Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları | |
6 | Girişimcilik türleri | |
7 | Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri | |
8 | Girişimcilik ve yaratıcılık | |
9 | Girişimcilik ve yenlilikçilik | |
10 | Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri | |
11 | Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma | |
12 | İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma | |
13 | Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik | |
14 | Girişimcilikte iş planı süreçleri |
Kaynak |
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel |
Özkara, Belkıs ve Sakallı, Sibel. Girişimcilik: Temel ve Yeni Yaklaşımlar. Nobel / Durak, İbrahim vd. Girişimcilik: Anadolu Kent Girişimciliğinden Örnekler. Ekin / Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
0 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
0 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
0 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
0 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |