Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYSEL SPORLAR-PİLATES | - | Bahar Dönemi | 0+3 | 1,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere Pilates matwork egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmak ve pilates çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pilates tarihi,Pilates temel prensipleri,Nefes egzersizleri,Doğru postür ve hizalanmalar,Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu,Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes,Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları,Level- I mat egzersizleri,Level-I mat egzersizleri,Egzersiz bandı çalışmaları,Pilates topu egzersizleri,Çember egzersizleri,Matwork seri çalışması,Matwork seri çalışması (bant, top,çember) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 5, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pilates tarihi | |
2 | Pilates temel prensipleri | |
3 | Nefes egzersizleri | |
4 | Doğru postür ve hizalanmalar | |
5 | Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu | |
6 | Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes | |
7 | Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları | |
8 | Level- I mat egzersizleri | |
9 | Level-I mat egzersizleri | |
10 | Egzersiz bandı çalışmaları | |
11 | Pilates topu egzersizleri | |
12 | Çember egzersizleri | |
13 | Matwork seri çalışması | |
14 | Matwork seri çalışması (bant, top,çember) |
Kaynak |
Erpulat T, Pilates Eğitim Kitapçığı- I.Kademe, Türkiye Cimnastik Federasyonu, Merdiven Reklam Tanıtım Lamond P, Pilates- Uyumlu Beden Kontrolü, 1. Basım: Mart 2008, Alfa Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYSEL SPORLAR-PİLATES | - | Bahar Dönemi | 0+3 | 1,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere Pilates matwork egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmak ve pilates çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pilates tarihi,Pilates temel prensipleri,Nefes egzersizleri,Doğru postür ve hizalanmalar,Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu,Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes,Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları,Level- I mat egzersizleri,Level-I mat egzersizleri,Egzersiz bandı çalışmaları,Pilates topu egzersizleri,Çember egzersizleri,Matwork seri çalışması,Matwork seri çalışması (bant, top,çember) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 5, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pilates tarihi | |
2 | Pilates temel prensipleri | |
3 | Nefes egzersizleri | |
4 | Doğru postür ve hizalanmalar | |
5 | Omurganın fonksiyonları ve core stabilizasyonu | |
6 | Temel hareketler: Başlangıç pozisyonları ve nefes | |
7 | Temel hareketler: Kontrol noktaları ve modifikasyonları | |
8 | Level- I mat egzersizleri | |
9 | Level-I mat egzersizleri | |
10 | Egzersiz bandı çalışmaları | |
11 | Pilates topu egzersizleri | |
12 | Çember egzersizleri | |
13 | Matwork seri çalışması | |
14 | Matwork seri çalışması (bant, top,çember) |
Kaynak |
Erpulat T, Pilates Eğitim Kitapçığı- I.Kademe, Türkiye Cimnastik Federasyonu, Merdiven Reklam Tanıtım Lamond P, Pilates- Uyumlu Beden Kontrolü, 1. Basım: Mart 2008, Alfa Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |