Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAKIM SPORLARI-FUTBOL | - | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi | |
2 | Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi | |
3 | Futbola özgü ısınma ve streching | |
4 | Futbolda teknik | |
5 | Futbolda topa yatkınlık çalışmaları | |
6 | Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı) | |
7 | Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar | |
8 | Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar | |
9 | Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri | |
10 | Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri | |
11 | Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri | |
12 | Futbol öğretim ilke ve yöntemleri | |
13 | Günlük- haftalık antrenman planlaması | |
14 | Aylık antrenman planlaması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAKIM SPORLARI-FUTBOL | - | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi | |
2 | Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi | |
3 | Futbola özgü ısınma ve streching | |
4 | Futbolda teknik | |
5 | Futbolda topa yatkınlık çalışmaları | |
6 | Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı) | |
7 | Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar | |
8 | Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar | |
9 | Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri | |
10 | Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri | |
11 | Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri | |
12 | Futbol öğretim ilke ve yöntemleri | |
13 | Günlük- haftalık antrenman planlaması | |
14 | Aylık antrenman planlaması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |