Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK VERGİ SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilen ve Türk Vergi Sistemi’ni olusturan özel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecek analiz yeteneğine ulaştırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri,Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul,Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri,Katma Değer Vergisi Esasları,Özel Tüketim Vergisi Esasları,Gelir Vergisi Esasları,Kurumlar Vergisi Esasları,Diğer vergiler,Yerel Vergiler,Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı,Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı,Vergide Muafiyet ve İstisna,Vergi İade Mekanizmaları,Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Vergi ile ilgili genel tanım ve ifadeleri bilebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
2.Vergi hukukunun temel yaklaşımlarını, diğer özel hukuk dalları ile ilişkileri boyutuyla ilişkindirebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
3.Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
4.Türk Vergi Sistemi’ni olusturan temel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
5.Vergi sisteminin işleyişini açıklayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
1.1.Vergi ile ilgili genel tanımları bilir. | ||
1.2.Vergi ile ilgili genel ifade biçimlerini bilir. | ||
2.1.Vergi hukuku özel hukuk dalları ilişkisini betimler. | ||
2.2.Vergi hukukunun kamu hukukunun altındaki yerini betimler. | ||
3.1.Vergisel vakalara çözüm getirir. | ||
3.2.Vergisel vakaların çeşitli yönlerini gösterir. | ||
4.1.Vergi türlerini açıklar. | ||
4.2.Eksik vergi tarhiyatının ve vergi cezalarının nedenlerini açıklar. | ||
5.1.Vergi sisteminin ana hatlarını açıklar. | ||
5.2.Vergi sisteminin işleyişinin detaylarını betimler. |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri | |
2 | Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul | |
3 | Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri | |
4 | Katma Değer Vergisi Esasları | |
5 | Özel Tüketim Vergisi Esasları | |
6 | Gelir Vergisi Esasları | |
7 | Kurumlar Vergisi Esasları | |
8 | Diğer vergiler | |
9 | Yerel Vergiler | |
10 | Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı | |
11 | Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı | |
12 | Vergide Muafiyet ve İstisna | |
13 | Vergi İade Mekanizmaları | |
14 | Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci |
Kaynak |
www.gib.gov.tr |
www.mevzuat.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK VERGİ SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilen ve Türk Vergi Sistemi’ni olusturan özel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecek analiz yeteneğine ulaştırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri,Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul,Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri,Katma Değer Vergisi Esasları,Özel Tüketim Vergisi Esasları,Gelir Vergisi Esasları,Kurumlar Vergisi Esasları,Diğer vergiler,Yerel Vergiler,Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı,Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı,Vergide Muafiyet ve İstisna,Vergi İade Mekanizmaları,Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Vergi ile ilgili genel tanım ve ifadeleri bilebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
2.Vergi hukukunun temel yaklaşımlarını, diğer özel hukuk dalları ile ilişkileri boyutuyla ilişkindirebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
3.Türk Vergi Sistemi’ne ait özellikleri farklı boyutlarıyla ele alarak vaka boyutuyla çözüm üretebilecektir. | 12, 13, 9 | A |
4.Türk Vergi Sistemi’ni olusturan temel vergi tiplerini ve bunlara ait uygulama hatalarını yorumlayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
5.Vergi sisteminin işleyişini açıklayabilecektir. | 12, 13, 9 | A |
1.1.Vergi ile ilgili genel tanımları bilir. | ||
1.2.Vergi ile ilgili genel ifade biçimlerini bilir. | ||
2.1.Vergi hukuku özel hukuk dalları ilişkisini betimler. | ||
2.2.Vergi hukukunun kamu hukukunun altındaki yerini betimler. | ||
3.1.Vergisel vakalara çözüm getirir. | ||
3.2.Vergisel vakaların çeşitli yönlerini gösterir. | ||
4.1.Vergi türlerini açıklar. | ||
4.2.Eksik vergi tarhiyatının ve vergi cezalarının nedenlerini açıklar. | ||
5.1.Vergi sisteminin ana hatlarını açıklar. | ||
5.2.Vergi sisteminin işleyişinin detaylarını betimler. |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Verginin Nitelikleri, Amaçları ve İlkeleri | |
2 | Vergilendirmenin Esasları ve Vergide Usul | |
3 | Gelir, Tüketim ve Servet Üzerinden Alınan Vergi Türleri | |
4 | Katma Değer Vergisi Esasları | |
5 | Özel Tüketim Vergisi Esasları | |
6 | Gelir Vergisi Esasları | |
7 | Kurumlar Vergisi Esasları | |
8 | Diğer vergiler | |
9 | Yerel Vergiler | |
10 | Gelir İdaresi Başkanlığı Teşkilat Yapısı | |
11 | Vergi Daireleri, Vergisel İşlemler ve Verginin Tahsilatı | |
12 | Vergide Muafiyet ve İstisna | |
13 | Vergi İade Mekanizmaları | |
14 | Vergi Cezaları ve Vergi Bilinci |
Kaynak |
www.gib.gov.tr |
www.mevzuat.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |