Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÜKLEER TIP I | TGT2113776 | Güz Dönemi | 2+8 | 6 | 15 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Tamer ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Tamer ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nükleer tıpta kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi edinme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nükleer Tıp’a Giriş,Nükleer Tıp Yönünden Radyasyon İle İlgili Temel Kavramlar,Radyasyonun Deteksiyonu Ve Radyasyon Dedektörleri,Gama Kamera (SPECT, SPECT/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri,Pozitron Emisyon Tomografi (PET, PET/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri,Radyofarmasötik Kavramı Ve Radyofarmasötikler,Nükleer Tıp'ta Radyasyondan Korunmanın Temel Prensipleri,Endokrin Sistemde Görüntüleme Ve Tedavi İle İlgili Temel Bilgiler ,Dolaşım ve Solunum Sistemlerinde Görüntüleme İle İlgili Temel Bilgiler,Gastrointestinal Ve Üriner Sistemlerde Görüntüleme İlgili Temel Bilgiler,Beyin Perfüzyon Singtigrafisi İle İlgili Temel Bilgiler, PET/BT Uygulamaları I,PET/CT Uygulamaları II,Nükleer Tıp'ta Uygulanan Tedavilere Genel Bakış; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Radyasyonun temel özelliklerini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Radyasyondan korunma hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A |
3. Temel görüntüleme cihazlarını çalışma prensiplerini bilir. | 10, 13, 9 | A |
4. Cihazların kullanımını ve bakımını bilir. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nükleer Tıp’a Giriş | Sunumlar |
2 | Nükleer Tıp Yönünden Radyasyon İle İlgili Temel Kavramlar | Sunumlar |
3 | Radyasyonun Deteksiyonu Ve Radyasyon Dedektörleri | Sunumlar |
4 | Gama Kamera (SPECT, SPECT/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri | Sunumlar |
5 | Pozitron Emisyon Tomografi (PET, PET/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri | Sunumlar |
6 | Radyofarmasötik Kavramı Ve Radyofarmasötikler | Sunumlar |
7 | Nükleer Tıp'ta Radyasyondan Korunmanın Temel Prensipleri | Sunumlar |
8 | Endokrin Sistemde Görüntüleme Ve Tedavi İle İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
9 | Dolaşım ve Solunum Sistemlerinde Görüntüleme İle İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
10 | Gastrointestinal Ve Üriner Sistemlerde Görüntüleme İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
11 | Beyin Perfüzyon Singtigrafisi İle İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
12 | PET/BT Uygulamaları I | Sunumlar |
13 | PET/CT Uygulamaları II | Sunumlar |
14 | Nükleer Tıp'ta Uygulanan Tedavilere Genel Bakış | Sunumlar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Nükleer Tıp fiziği ve klinik uygulamaları: (Mustafa Demir) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | X | |||||
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÜKLEER TIP I | TGT2113776 | Güz Dönemi | 2+8 | 6 | 15 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Tamer ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Tamer ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nükleer tıpta kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi edinme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nükleer Tıp’a Giriş,Nükleer Tıp Yönünden Radyasyon İle İlgili Temel Kavramlar,Radyasyonun Deteksiyonu Ve Radyasyon Dedektörleri,Gama Kamera (SPECT, SPECT/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri,Pozitron Emisyon Tomografi (PET, PET/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri,Radyofarmasötik Kavramı Ve Radyofarmasötikler,Nükleer Tıp'ta Radyasyondan Korunmanın Temel Prensipleri,Endokrin Sistemde Görüntüleme Ve Tedavi İle İlgili Temel Bilgiler ,Dolaşım ve Solunum Sistemlerinde Görüntüleme İle İlgili Temel Bilgiler,Gastrointestinal Ve Üriner Sistemlerde Görüntüleme İlgili Temel Bilgiler,Beyin Perfüzyon Singtigrafisi İle İlgili Temel Bilgiler, PET/BT Uygulamaları I,PET/CT Uygulamaları II,Nükleer Tıp'ta Uygulanan Tedavilere Genel Bakış; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Radyasyonun temel özelliklerini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Radyasyondan korunma hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A |
3. Temel görüntüleme cihazlarını çalışma prensiplerini bilir. | 10, 13, 9 | A |
4. Cihazların kullanımını ve bakımını bilir. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nükleer Tıp’a Giriş | Sunumlar |
2 | Nükleer Tıp Yönünden Radyasyon İle İlgili Temel Kavramlar | Sunumlar |
3 | Radyasyonun Deteksiyonu Ve Radyasyon Dedektörleri | Sunumlar |
4 | Gama Kamera (SPECT, SPECT/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri | Sunumlar |
5 | Pozitron Emisyon Tomografi (PET, PET/BT) İle Görüntülemenin Temel Prensipleri | Sunumlar |
6 | Radyofarmasötik Kavramı Ve Radyofarmasötikler | Sunumlar |
7 | Nükleer Tıp'ta Radyasyondan Korunmanın Temel Prensipleri | Sunumlar |
8 | Endokrin Sistemde Görüntüleme Ve Tedavi İle İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
9 | Dolaşım ve Solunum Sistemlerinde Görüntüleme İle İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
10 | Gastrointestinal Ve Üriner Sistemlerde Görüntüleme İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
11 | Beyin Perfüzyon Singtigrafisi İle İlgili Temel Bilgiler | Sunumlar |
12 | PET/BT Uygulamaları I | Sunumlar |
13 | PET/CT Uygulamaları II | Sunumlar |
14 | Nükleer Tıp'ta Uygulanan Tedavilere Genel Bakış | Sunumlar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Nükleer Tıp fiziği ve klinik uygulamaları: (Mustafa Demir) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | X | |||||
8 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |