Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Neslihan YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarıdır. Bu derste insan anlaşılmaya ve davranışları yorumlamaya çalışılmakta ve onu pozitif yönlendirmenin yolları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Davranış Bilimlerine Giriş,2. Psikolojide Temel Yaklaşımlar,3. Algı, Tutum, Atıf,4. Duygular,5. Öğrenme,6. İhtiyaçlar ve Motivasyon,7. Yaşam boyu gelişim,8. Kişilik ve Benlik,9. Kültür ve Davranış,10. Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol,11. İletişim,12. Çatışma,13. Stres, Sağlık,14. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir. | 1, 15, 2 | A |
1.1. İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslayabilir. | 1, 2, 3 | A |
1.2. Motivasyon kaynaklarını saptayabilir. | 1, 2, 8 | A |
1.3. Öğrenme ve davranış değişikliği sürecini anlatabilir. | 1, 15, 2 | A |
2. Kültürün insan davranışına etkisini açıklayabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
2.1. Kültürel varsayımları özetleyebilir. | 1, 2, 3 | A |
2.2. Kültürel farklılıkları ayırt edebilir. | 1, 2, 3 | A |
2.3. Kültür ve davranış ilişkisini gösterebilir. | 1, 2, 3 | A |
2.4. Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırabilir. | 1, 3, 8 | A |
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
3.1. Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder. | 1, 15, 2 | A |
3.2. Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri ayırt eder. | 1, 12, 2, 3 | A |
3.3. Kişilerarası farklılıkları açıklar. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Davranış Bilimlerine Giriş | Sunumlar |
2 | 2. Psikolojide Temel Yaklaşımlar | Sunumlar |
3 | 3. Algı, Tutum, Atıf | Sunumlar |
4 | 4. Duygular | Sunumlar |
5 | 5. Öğrenme | Sunumlar |
6 | 6. İhtiyaçlar ve Motivasyon | Sunumlar |
7 | 7. Yaşam boyu gelişim | Sunumlar |
8 | 8. Kişilik ve Benlik | Sunumlar |
9 | 9. Kültür ve Davranış | Sunumlar |
10 | 10. Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol | Sunumlar |
11 | 11. İletişim | Sunumlar |
12 | 12. Çatışma | Sunumlar |
13 | 13. Stres, Sağlık | Sunumlar |
14 | 14. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | Sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Rana Özen Kutanis, Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., 2014, 6. Baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Öğrenciler Fizik, Anatomi, Fizyoloji ve Radyoloji alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon üreten görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak sözlü, yazılı veya işaret dili ile profesyonel bir şekilde iletişim kurar. | ||||||
0 | Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar. | X | |||||
0 | Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |