Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPTİSYENLİK I | 2+3 | 3,5 | 8 |
Ders Programı | ( ) Çarşamba 09:00-09:45 ( ) Çarşamba 10:00-10:45 ( ) Çarşamba 11:00-11:45 ( ) Çarşamba 13:30-14:15 ( ) Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gözlük camları ve gözlük çerçevelerinin özelliklerine göre sınıflandırılması ve lens diyoptrilerinin tespitinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Gözlük camlarının özellikleri ve sınıflandırılması,2. Diyoptri tanımı ve formülasyonu,3. Refraksiyon kusurları,4. Aks kavramı ve astigmatizmanın düzeltilmesi,5. Transpoze,6. Gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi,7. Fokometre kullanım tekniği,8. Gözlük çerçevelerinin tanıtılması,9. Lenslerde diyoptrik güç ve aks tespiti,10. Çerçeve seçimi ve ayarlama,11. PD mesafesi ve Montaj yüksekliği tesbiti,12. Gözlük camlarının markürlenmesi, çizimi ve tıraşlanması,,13. Gözlük camlarının değişik meridyenlerindeki diyoptrik güçleri,14. Optisyenlikte kullanılan optik aletler, el aletleri, malzemeler ve bakımı.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sferometre İle Lens Ölçme Prosedürünü ve lenslerin tanınması ve nötralizasyonunu açıklayabileceklerdir. | 1, 10, 2, 3 | A |
2. Fokometreyi ve prizmaları tanıyabilecektir. | 1, 10, 3 | A |
3. Kimyasal yapılarına göre lensleri tanımlayabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
4. Polaroid lensleri tanıyabilecektir. | 1, 10, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Gözlük camlarının özellikleri ve sınıflandırılması | |
2 | 2. Diyoptri tanımı ve formülasyonu | |
3 | 3. Refraksiyon kusurları | |
4 | 4. Aks kavramı ve astigmatizmanın düzeltilmesi | |
5 | 5. Transpoze | |
6 | 6. Gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi | |
7 | 7. Fokometre kullanım tekniği | |
8 | 8. Gözlük çerçevelerinin tanıtılması | |
9 | 9. Lenslerde diyoptrik güç ve aks tespiti | |
10 | 10. Çerçeve seçimi ve ayarlama | |
11 | 11. PD mesafesi ve Montaj yüksekliği tesbiti | |
12 | 12. Gözlük camlarının markürlenmesi, çizimi ve tıraşlanması, | |
13 | 13. Gözlük camlarının değişik meridyenlerindeki diyoptrik güçleri | |
14 | 14. Optisyenlikte kullanılan optik aletler, el aletleri, malzemeler ve bakımı. |
Kaynak |
PowerPoint sunum dosyaları. |
Ders kitabı, yardımcı kitaplar ve diğer kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |