Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SATIŞ TEKNİKLERİ VE PAZARLAMA2+022
Ders Programı Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta- Satış yönetimi ve pazarlama yönetiminin gelişimi,2.Hafta- Satış süreci ve temel öğeleri,3.Hafta- Satış yönetiminde kişisel ve kurumsal satış,4.Hafta- Pazarlamada temel kavramlar,5.Hafta- Pazarlama Bileşenleri Olarak Ürün, Fiyatlandırma, Tutundurma, Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,6.Hafta- Tüketici davranışları ve satın alma süreci,7. Hafta- Müşteriyi tanıma teknikleri,8. Hafta- Satış teknikleri,9. Hafta- Satış süreci; alıcı ve satıcı etkileşimi,10. Hafta- Tüketici tatmini ve müşteri odaklılık,11. Hafta- İkna yöntemleri,12. Hafta- Satış ve pazarlamada çevresel unsurlar,13.Hafta- Mikro ve makro çevre,14.Hafta- Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Satış ve pazarlamada temel kavramları açıklar.1, 2, 3A
2.Etkili satış tekniklerini yorumlar.1, 2, 3A
3.Satış ve pazarlamada iknanın önemini kavrar.1, 2, 3A
4.Satış ve pazarlamada çevresel unsurları açıklar.1, 3A
5.Tüketici davranışları ve satın alma sürecini yorumlar.1, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta- Satış yönetimi ve pazarlama yönetiminin gelişimi
22.Hafta- Satış süreci ve temel öğeleri
33.Hafta- Satış yönetiminde kişisel ve kurumsal satış
44.Hafta- Pazarlamada temel kavramlar
55.Hafta- Pazarlama Bileşenleri Olarak Ürün, Fiyatlandırma, Tutundurma, Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
66.Hafta- Tüketici davranışları ve satın alma süreci
77. Hafta- Müşteriyi tanıma teknikleri
88. Hafta- Satış teknikleri
99. Hafta- Satış süreci; alıcı ve satıcı etkileşimi
1010. Hafta- Tüketici tatmini ve müşteri odaklılık
1111. Hafta- İkna yöntemleri
1212. Hafta- Satış ve pazarlamada çevresel unsurlar
1313.Hafta- Mikro ve makro çevre
1414.Hafta- Ders tekrarı
Kaynak
İlgili kaynaklar ve ders notları
Pazarlama İlkeleri- Prof. Dr. İsmet Mucuk Pazarlama İlkeleri-Prof.Dr.Baybars Tek Satışta Başarı-Frank Bettger Hizmet Pazarlaması TSEV yayınları Ekip çalışması ve Liderlik- Acar Baltaş

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu