Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MATEMATİĞE GİRİŞ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Kümeler,Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları,En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK),Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri,Üslü Sayılar,Köklü Sayılar,Çarpanlara Ayırma,Oran-Orantı,Denklem Çözme,Sayı Problemleri,Kesir Problemleri,Yaş Problemleri,Kar Zarar Problemleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel matematik tekniklerini kullanır. | 1, 15, 2, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar | İlgili Ders notları |
2 | Kümeler | İlgili Ders notları |
3 | Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları | İlgili Ders notları |
4 | En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK) | İlgili Ders notları |
5 | Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri | İlgili Ders notları |
6 | Üslü Sayılar | İlgili Ders notları |
7 | Köklü Sayılar | İlgili Ders notları |
8 | Çarpanlara Ayırma | İlgili Ders notları |
9 | Oran-Orantı | İlgili Ders notları |
10 | Denklem Çözme | İlgili Ders notları |
11 | Sayı Problemleri | İlgili Ders notları |
12 | Kesir Problemleri | İlgili Ders notları |
13 | Yaş Problemleri | İlgili Ders notları |
14 | Kar Zarar Problemleri | İlgili Ders notları |
Kaynak |
Ders Notları |
İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Ergün Eroğlu, Dora Yayıncılık, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |