Öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya
sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Temel Kavramlar,Kümeler,Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları,En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK),Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri,Üslü Sayılar,Köklü Sayılar,Çarpanlara Ayırma,Oran-Orantı,Denklem Çözme,Sayı Problemleri,Kesir Problemleri,Yaş Problemleri,Kar Zarar Problemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Temel matematik tekniklerini kullanır.
12, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Temel Kavramlar
Ön Okuma
2
Kümeler
Ön Okuma
3
Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları
Ön Okuma
4
En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK)
Ön Okuma
5
Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri
Ön Okuma
6
Üslü Sayılar
Ön Okuma
7
Köklü Sayılar
Ön Okuma
8
Çarpanlara Ayırma
Ön Okuma
9
Oran-Orantı
Ön Okuma
10
Denklem Çözme
Ön Okuma
11
Sayı Problemleri
Ön Okuma
12
Kesir Problemleri
Ön Okuma
13
Yaş Problemleri
Ön Okuma
14
Kar Zarar Problemleri
Ön Okuma
Kaynak
Badem, A. N., Tin, A.T., “Matematik I”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Ergün Eroğlu, Dora Yayıncılık, 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
1
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEMEL MATEMATİĞE GİRİŞ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya
sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Temel Kavramlar,Kümeler,Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları,En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK),Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri,Üslü Sayılar,Köklü Sayılar,Çarpanlara Ayırma,Oran-Orantı,Denklem Çözme,Sayı Problemleri,Kesir Problemleri,Yaş Problemleri,Kar Zarar Problemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Temel matematik tekniklerini kullanır.
12, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Temel Kavramlar
Ön Okuma
2
Kümeler
Ön Okuma
3
Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları
Ön Okuma
4
En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK)
Ön Okuma
5
Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri
Ön Okuma
6
Üslü Sayılar
Ön Okuma
7
Köklü Sayılar
Ön Okuma
8
Çarpanlara Ayırma
Ön Okuma
9
Oran-Orantı
Ön Okuma
10
Denklem Çözme
Ön Okuma
11
Sayı Problemleri
Ön Okuma
12
Kesir Problemleri
Ön Okuma
13
Yaş Problemleri
Ön Okuma
14
Kar Zarar Problemleri
Ön Okuma
Kaynak
Badem, A. N., Tin, A.T., “Matematik I”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Ergün Eroğlu, Dora Yayıncılık, 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.