Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL MATEMATİĞE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Kümeler,Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları,En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK),Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri,Üslü Sayılar,Köklü Sayılar,Çarpanlara Ayırma,Oran-Orantı,Denklem Çözme,Sayı Problemleri,Kesir Problemleri,Yaş Problemleri,Kar Zarar Problemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel matematik tekniklerini kullanır.12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel KavramlarÖn Okuma
2KümelerÖn Okuma
3Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme KurallarıÖn Okuma
4En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK)Ön Okuma
5Rasyonel Sayılar ve Sayı SistemleriÖn Okuma
6Üslü SayılarÖn Okuma
7Köklü SayılarÖn Okuma
8Çarpanlara AyırmaÖn Okuma
9Oran-OrantıÖn Okuma
10Denklem ÇözmeÖn Okuma
11Sayı ProblemleriÖn Okuma
12Kesir ProblemleriÖn Okuma
13Yaş ProblemleriÖn Okuma
14Kar Zarar ProblemleriÖn Okuma
Kaynak
Badem, A. N., Tin, A.T., “Matematik I”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Ergün Eroğlu, Dora Yayıncılık, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL MATEMATİĞE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli niteliklere ve altyapıya sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Kümeler,Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme Kuralları,En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK),Rasyonel Sayılar ve Sayı Sistemleri,Üslü Sayılar,Köklü Sayılar,Çarpanlara Ayırma,Oran-Orantı,Denklem Çözme,Sayı Problemleri,Kesir Problemleri,Yaş Problemleri,Kar Zarar Problemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel matematik tekniklerini kullanır.12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel KavramlarÖn Okuma
2KümelerÖn Okuma
3Bölme İşlemi ve Tam Bölünebilme KurallarıÖn Okuma
4En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Bölen (EKOK)Ön Okuma
5Rasyonel Sayılar ve Sayı SistemleriÖn Okuma
6Üslü SayılarÖn Okuma
7Köklü SayılarÖn Okuma
8Çarpanlara AyırmaÖn Okuma
9Oran-OrantıÖn Okuma
10Denklem ÇözmeÖn Okuma
11Sayı ProblemleriÖn Okuma
12Kesir ProblemleriÖn Okuma
13Yaş ProblemleriÖn Okuma
14Kar Zarar ProblemleriÖn Okuma
Kaynak
Badem, A. N., Tin, A.T., “Matematik I”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Ergün Eroğlu, Dora Yayıncılık, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:43Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:45