Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYIPLI BİREY VE AİLELERİNE YAKLAŞIMODY2115027Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Çarşamba 19:30-20:15

Çarşamba 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eda ÇEVİK, Aylin BAKIRCI, Öğr.Gör. Seher YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme kayıplı bireylere ve ailelerine yönelik eğitim ve sosyal hizmet konularında bir farkındalık oluşturmak ve bu kişilere yaklaşım prensiplerinin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Engelliliğe İlişkin Temel Kavramlar, Engelliliğin Nedenleri, Engel Türleri,Engelliliğe İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar,Engelliliğin Aile Üzerindeki Etkileri,Engellilik ve Toplum, Engellilere Yönelik Toplumsal Tutumlar,Engel Türleri,İşitme Kayıplı Bireye Yaklaşım, Tutum ve Davranışlar, Metot ve Teknikler,İşitme Kayıplı Çocuğa Sahip Aileye Yaklaşım Prensipleri,Engelli Hakları,İşitme Kayıplı Birey Ve Ailesinin Hakları,Engelli Bireylerin Sorun ve Gereksinimleri,Engelliliğe İlişkin Ulusal ve Uluslararası Mevzuat,Türkiye'de Engelli Bireyler İçin Eğitim Hizmetleri ve Sosyal Hizmetler,Türkiye'de İşitme Kayıplı Bireylere Yönelik Verilen Eğitim Hizmetleri,Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Yardım ve Hizmetler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engelliliğe ilişkin temel kavramları tanımlar.16, 9A
Engelliliğin ailedeki ve toplumdaki etkilerini tanımlar.16, 9A
İşitme kaybının bireyde oluşturduğu olumsuz etkileri ifade eder.16, 9A
İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerin psikolojik durumlarını ve özelliklerini tanımlar.16, 9A
Engelli hakları ile engelli bireylerin sorun ve gereksinimlerini tanımlar.16, 9A
İşitme kayıplı bireye ve ailesine yaklaşım prensiplerini ifade eder.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelliliğe İlişkin Temel Kavramlar, Engelliliğin Nedenleri, Engel TürleriÖn hazırlık yok
2Engelliliğe İlişkin Kuramsal YaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Engelliliğin Aile Üzerindeki EtkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Engellilik ve Toplum, Engellilere Yönelik Toplumsal TutumlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Engel TürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme Kayıplı Bireye Yaklaşım, Tutum ve Davranışlar, Metot ve TekniklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme Kayıplı Çocuğa Sahip Aileye Yaklaşım PrensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Engelli HaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme Kayıplı Birey Ve Ailesinin HaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Engelli Bireylerin Sorun ve GereksinimleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Engelliliğe İlişkin Ulusal ve Uluslararası MevzuatÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Türkiye'de Engelli Bireyler İçin Eğitim Hizmetleri ve Sosyal HizmetlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Türkiye'de İşitme Kayıplı Bireylere Yönelik Verilen Eğitim HizmetleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Yardım ve HizmetlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunumları ve word dosyaları
Nazlı,S.(2007) Aile Danışmanlığı,Anı Yayıncılık,Ankara Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği(Edit.Atilla Cavkaytar) Maya Akademi Yayıncılık,Ankara Metin,N.(2012),Özel Gereksinimli Çocuğun Aileye Katılımı,(Edit:N.Metin) Maya Akademi Yayıncılık,Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME KAYIPLI BİREY VE AİLELERİNE YAKLAŞIMODY2115027Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Çarşamba 19:30-20:15

Çarşamba 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eda ÇEVİK, Aylin BAKIRCI, Öğr.Gör. Seher YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme kayıplı bireylere ve ailelerine yönelik eğitim ve sosyal hizmet konularında bir farkındalık oluşturmak ve bu kişilere yaklaşım prensiplerinin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Engelliliğe İlişkin Temel Kavramlar, Engelliliğin Nedenleri, Engel Türleri,Engelliliğe İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar,Engelliliğin Aile Üzerindeki Etkileri,Engellilik ve Toplum, Engellilere Yönelik Toplumsal Tutumlar,Engel Türleri,İşitme Kayıplı Bireye Yaklaşım, Tutum ve Davranışlar, Metot ve Teknikler,İşitme Kayıplı Çocuğa Sahip Aileye Yaklaşım Prensipleri,Engelli Hakları,İşitme Kayıplı Birey Ve Ailesinin Hakları,Engelli Bireylerin Sorun ve Gereksinimleri,Engelliliğe İlişkin Ulusal ve Uluslararası Mevzuat,Türkiye'de Engelli Bireyler İçin Eğitim Hizmetleri ve Sosyal Hizmetler,Türkiye'de İşitme Kayıplı Bireylere Yönelik Verilen Eğitim Hizmetleri,Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Yardım ve Hizmetler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Engelliliğe ilişkin temel kavramları tanımlar.16, 9A
Engelliliğin ailedeki ve toplumdaki etkilerini tanımlar.16, 9A
İşitme kaybının bireyde oluşturduğu olumsuz etkileri ifade eder.16, 9A
İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerin psikolojik durumlarını ve özelliklerini tanımlar.16, 9A
Engelli hakları ile engelli bireylerin sorun ve gereksinimlerini tanımlar.16, 9A
İşitme kayıplı bireye ve ailesine yaklaşım prensiplerini ifade eder.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelliliğe İlişkin Temel Kavramlar, Engelliliğin Nedenleri, Engel TürleriÖn hazırlık yok
2Engelliliğe İlişkin Kuramsal YaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Engelliliğin Aile Üzerindeki EtkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Engellilik ve Toplum, Engellilere Yönelik Toplumsal TutumlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Engel TürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme Kayıplı Bireye Yaklaşım, Tutum ve Davranışlar, Metot ve TekniklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme Kayıplı Çocuğa Sahip Aileye Yaklaşım PrensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Engelli HaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme Kayıplı Birey Ve Ailesinin HaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Engelli Bireylerin Sorun ve GereksinimleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Engelliliğe İlişkin Ulusal ve Uluslararası MevzuatÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Türkiye'de Engelli Bireyler İçin Eğitim Hizmetleri ve Sosyal HizmetlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Türkiye'de İşitme Kayıplı Bireylere Yönelik Verilen Eğitim HizmetleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Engelli Bireylere Yönelik Sosyal Yardım ve HizmetlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunumları ve word dosyaları
Nazlı,S.(2007) Aile Danışmanlığı,Anı Yayıncılık,Ankara Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği(Edit.Atilla Cavkaytar) Maya Akademi Yayıncılık,Ankara Metin,N.(2012),Özel Gereksinimli Çocuğun Aileye Katılımı,(Edit:N.Metin) Maya Akademi Yayıncılık,Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50