Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL HASTA BAKIMI II | EMA2112202 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,, Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon,,Sık görülen hastane enfeksiyonları,,Tranfüzyon tekniği, Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım,,Çoğul travmalar ve acil yaklaşım,,Travmaya metabolik ve endokrin cevap,Travmaya metabolik ve endokrin cevap, devam,Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri,Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri,,Epilepsi ve başağrısı,Nörolojik aciller,Çocuk istismarı,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlar. | 16, 9 | A |
Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeler. | 16, 9 | A |
GIS acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Sık görülen hastane enfeksiyonları, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Tranfüzyon tekniği | Ders sunularına çalışmak |
5 | Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Çoğul travmalar ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Travmaya metabolik ve endokrin cevap | Ders sunularına çalışmak |
8 | Travmaya metabolik ve endokrin cevap, devam | Ders sunularına çalışmak |
9 | Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Epilepsi ve başağrısı | Ders sunularına çalışmak |
12 | Nörolojik aciller | Ders sunularına çalışmak |
13 | Çocuk istismarı | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Dahili ve Cerrahi Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen |
Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL HASTA BAKIMI II | EMA2112202 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,, Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon,,Sık görülen hastane enfeksiyonları,,Tranfüzyon tekniği, Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım,,Çoğul travmalar ve acil yaklaşım,,Travmaya metabolik ve endokrin cevap,Travmaya metabolik ve endokrin cevap, devam,Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri,Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri,,Epilepsi ve başağrısı,Nörolojik aciller,Çocuk istismarı,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlar. | 16, 9 | A |
Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeler. | 16, 9 | A |
GIS acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Sık görülen hastane enfeksiyonları, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Tranfüzyon tekniği | Ders sunularına çalışmak |
5 | Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Çoğul travmalar ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Travmaya metabolik ve endokrin cevap | Ders sunularına çalışmak |
8 | Travmaya metabolik ve endokrin cevap, devam | Ders sunularına çalışmak |
9 | Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Epilepsi ve başağrısı | Ders sunularına çalışmak |
12 | Nörolojik aciller | Ders sunularına çalışmak |
13 | Çocuk istismarı | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Dahili ve Cerrahi Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen |
Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | | X |
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | | | | | X |
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | X |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:26Son Güncelleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:27