Araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma Konularını Seçme- 1, Araştırma Konularını Seçme -2, Kaynak Araştırması Yapma- 1,Kaynak Araştırması Yapma -2, Kaynak Araştırması Yapma- 3,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1, Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3, Sunuma Hazırlık Yapma-1,Sunuma Hazırlık Yapma-2,Sunumu Yapma-1,Sunumu Yapma-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır.
10, 13, 14, 9
A, E
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar.
10, 13, 14, 9
A, E
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar
10, 13, 14, 9
A, E
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.1. Kaynakları belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
3. Araştırma bulgularını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler.
10, 13, 14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma Konularını Seçme- 1
2
Araştırma Konularını Seçme -2
3
Kaynak Araştırması Yapma- 1
4
Kaynak Araştırması Yapma -2
5
Kaynak Araştırması Yapma- 3
6
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1
7
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2
8
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1
9
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2
10
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3
11
Sunuma Hazırlık Yapma-1
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
12
Sunuma Hazırlık Yapma-2
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
13
Sunumu Yapma-1
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
14
Sunumu Yapma-2
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Şerife YERLİKAYA
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Behnaz KARADOĞAN
Dersin Yardımcıları
Yok
Dersin Amacı
Araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma Konularını Seçme- 1, Araştırma Konularını Seçme -2, Kaynak Araştırması Yapma- 1,Kaynak Araştırması Yapma -2, Kaynak Araştırması Yapma- 3,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1, Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3, Sunuma Hazırlık Yapma-1,Sunuma Hazırlık Yapma-2,Sunumu Yapma-1,Sunumu Yapma-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır.
10, 13, 14, 9
A, E
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar.
10, 13, 14, 9
A, E
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar
10, 13, 14, 9
A, E
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.1. Kaynakları belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
3. Araştırma bulgularını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler.
10, 13, 14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma Konularını Seçme- 1
2
Araştırma Konularını Seçme -2
3
Kaynak Araştırması Yapma- 1
4
Kaynak Araştırması Yapma -2
5
Kaynak Araştırması Yapma- 3
6
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 1
7
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme- 2
8
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme- 1
9
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme 2
10
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme-3
11
Sunuma Hazırlık Yapma-1
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
12
Sunuma Hazırlık Yapma-2
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
13
Sunumu Yapma-1
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
14
Sunumu Yapma-2
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.