Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ II | EMA2212209 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrenciye; doğal afetleri, kaza ve saldırıların neler olduğunu öğretmek.Kişi böyle bir durumla karşılaştığı durumda neler yapacağını bilmek ve uygulayabilir duruma getirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri,,Afetlerde temel koruma prensiplerine uymak, ,Afetlerde acil bakım uygulamak, ,KBRN riskini değerlendirmek,,Biyolojik kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak,Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak,,Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak,,Genel değerlendirme,Personel güvenliği ve eğitimi,Mesleki sorumluluk kazanmak,Yangın önleme, yangınla mücadele etmek,,Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 1,,Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 2,,Vaka tartışması. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmetlerinin rollerini listeler. | 16, 9 | A |
Afetlerde acil bakım ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A |
Afetlerdeki mesleki sorumluluklarını anlatır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, | Ders sunularını çalışmak |
2 | Afetlerde temel koruma prensiplerine uymak, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Afetlerde acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
4 | KBRN riskini değerlendirmek, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Biyolojik kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak | Ders sunularına çalışmak |
6 | Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
9 | Personel güvenliği ve eğitimi | Ders sunularına çalışmak |
10 | Mesleki sorumluluk kazanmak | Ders sunularına çalışmak |
11 | Yangın önleme, yangınla mücadele etmek, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 1, | Ders sunularına çalışmak |
13 | Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 2, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması. | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların powerpoint sunuları verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ II | EMA2212209 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrenciye; doğal afetleri, kaza ve saldırıların neler olduğunu öğretmek.Kişi böyle bir durumla karşılaştığı durumda neler yapacağını bilmek ve uygulayabilir duruma getirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri,,Afetlerde temel koruma prensiplerine uymak, ,Afetlerde acil bakım uygulamak, ,KBRN riskini değerlendirmek,,Biyolojik kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak,Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak,,Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak,,Genel değerlendirme,Personel güvenliği ve eğitimi,Mesleki sorumluluk kazanmak,Yangın önleme, yangınla mücadele etmek,,Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 1,,Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 2,,Vaka tartışması. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmetlerinin rollerini listeler. | 16, 9 | A |
Afetlerde acil bakım ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A |
Afetlerdeki mesleki sorumluluklarını anlatır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, | Ders sunularını çalışmak |
2 | Afetlerde temel koruma prensiplerine uymak, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Afetlerde acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
4 | KBRN riskini değerlendirmek, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Biyolojik kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak | Ders sunularına çalışmak |
6 | Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak |
9 | Personel güvenliği ve eğitimi | Ders sunularına çalışmak |
10 | Mesleki sorumluluk kazanmak | Ders sunularına çalışmak |
11 | Yangın önleme, yangınla mücadele etmek, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 1, | Ders sunularına çalışmak |
13 | Denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama 2, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması. | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların powerpoint sunuları verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |