Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI III-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıÖğrenciye acil hastaların değerlendirilmesi ve acil bakım uygulamaları konularında gerekli yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri,Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek,Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak,Gebelik,Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak,Lohusalık ve Yenidoğan
,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1
,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2,Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak,Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek,Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek,Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obstetrik acillerde acil bakım müdahalelerini sıralar. 16, 9A
Psikiyatrik acilleri tanımlar.16, 9A
Geriatrik acillerin bakım ilklereni açıklar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleriDers sunularına çalışmak
2Psikiyatrik Hastalıkları DeğerlendirmekDers sunularına çalışmak
3Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
4GebelikDers sunularına çalışmak
5Normal Doğum Eylemine Yardımcı OlmakDers sunularına çalışmak
6Lohusalık ve Yenidoğan
Ders sunularına çalışmak
7Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1
Ders sunularına çalışmak
8Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2Ders sunularına çalışmak
9Jinekolojik Acillerde Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
10Pediyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunumlarına çalışmak
11Pediyatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
12Geriyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunularına çalışmak
13Geriatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
14Onkolojik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.1.T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Temel Eğitim Kitabı., Onur Matbaacılık, , Ankara, 2006 2. Paramedik Derneği Temel Modül Eğitim Kitabı, PARDER, 2009 3. Paramedik Derneği Mezuniyet sonrası Eğitim Kitabı, PARDER, 2008 4. T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitim Kitabı., 2007 5. Ambulans Ekipleri Staddardizasyonu, AAHD. 2009 6. Avrupa Resüstasyon Konseyi 2005 Resüstasyon Kılavuzu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI III-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıÖğrenciye acil hastaların değerlendirilmesi ve acil bakım uygulamaları konularında gerekli yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri,Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek,Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak,Gebelik,Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak,Lohusalık ve Yenidoğan
,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1
,Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2,Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak,Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek,Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Geriyatrik Hastaları Değerlendirmek,Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak,Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygulamak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obstetrik acillerde acil bakım müdahalelerini sıralar. 16, 9A
Psikiyatrik acilleri tanımlar.16, 9A
Geriatrik acillerin bakım ilklereni açıklar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleriDers sunularına çalışmak
2Psikiyatrik Hastalıkları DeğerlendirmekDers sunularına çalışmak
3Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
4GebelikDers sunularına çalışmak
5Normal Doğum Eylemine Yardımcı OlmakDers sunularına çalışmak
6Lohusalık ve Yenidoğan
Ders sunularına çalışmak
7Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 1
Ders sunularına çalışmak
8Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak 2Ders sunularına çalışmak
9Jinekolojik Acillerde Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
10Pediyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunumlarına çalışmak
11Pediyatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
12Geriyatrik Hastaları DeğerlendirmekDers sunularına çalışmak
13Geriatrik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
14Onkolojik Hastalara Acil Bakım UygulamakDers sunularına çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.1.T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Temel Eğitim Kitabı., Onur Matbaacılık, , Ankara, 2006 2. Paramedik Derneği Temel Modül Eğitim Kitabı, PARDER, 2009 3. Paramedik Derneği Mezuniyet sonrası Eğitim Kitabı, PARDER, 2008 4. T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitim Kitabı., 2007 5. Ambulans Ekipleri Staddardizasyonu, AAHD. 2009 6. Avrupa Resüstasyon Konseyi 2005 Resüstasyon Kılavuzu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:26Son Güncelleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:27