Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MESLEKİ BECERİLER | - | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, klinikte uygulamaları için gerekli olan çeşitli becerileri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma,Kan alma,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla), konuya devam,İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner sonda takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket üzerinde damar yolu açma işlemini uygular. | 16, 9 | A |
Maket üzerinde kan alma uygulamasını gösterir. | 16, 9 | A |
Kan şekeri ölçümünü açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma | Ders sunularına çalışmak |
2 | Yara bakımı ve Pansuman yapma | ders sunularına çalışmak |
3 | Kan alma | Ders sunularına çalışmak |
4 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | ders sunularına çalışmak |
5 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | Ders sunularına çalışmak |
6 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla), konuya devam | ders sunularına çalışmak |
7 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma | ders sunularına çalışmak |
8 | Kan şekeri bakma | ders sunularına çalışmak |
9 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | ders sunularına çalışmak |
10 | EKG çekme | ders sunularına çalışmak |
11 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | ders sunularına çalışmak |
12 | Lavman yapma | ders sunularına çalışmak |
13 | Üriner sonda takma ve çıkarma | ders sunularına çalışmak |
14 | Sütür atma, sütur alma | ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
*Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011 *Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011 *Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007 *Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 |
Öğretim elemanının ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL MESLEKİ BECERİLER | - | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, klinikte uygulamaları için gerekli olan çeşitli becerileri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma,Yara bakımı ve Pansuman yapma,Kan alma,Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı),Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla),Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla), konuya devam,İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma,Kan şekeri bakma,Oksijen verme, Aspirasyon yapma,EKG çekme,Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme,Lavman yapma,Üriner sonda takma ve çıkarma,Sütür atma, sütur alma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket üzerinde damar yolu açma işlemini uygular. | 16, 9 | A |
Maket üzerinde kan alma uygulamasını gösterir. | 16, 9 | A |
Kan şekeri ölçümünü açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | El yıkama-Steril eldiven giyme, Steril paket açma | Ders sunularına çalışmak |
2 | Yara bakımı ve Pansuman yapma | ders sunularına çalışmak |
3 | Kan alma | Ders sunularına çalışmak |
4 | Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi (Solunum, Nabız, Tansiyon, Vücut ısısı) | ders sunularına çalışmak |
5 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla) | Ders sunularına çalışmak |
6 | Oral ve Paranteral ilaç uygulamaları (SC, IM,IV yolla), konuya devam | ders sunularına çalışmak |
7 | İntravenöz katater takma- çıkarma, serum takma-çıkarma | ders sunularına çalışmak |
8 | Kan şekeri bakma | ders sunularına çalışmak |
9 | Oksijen verme, Aspirasyon yapma | ders sunularına çalışmak |
10 | EKG çekme | ders sunularına çalışmak |
11 | Nazogastrik katater takma, Nazogastrik dekomprasyon, nazogastrik besleme | ders sunularına çalışmak |
12 | Lavman yapma | ders sunularına çalışmak |
13 | Üriner sonda takma ve çıkarma | ders sunularına çalışmak |
14 | Sütür atma, sütur alma | ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
*Ay F, Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, İstanbul Tıp Kitapevi, 2011 *Aşti T, Karadağ A, Klinik Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2011 *Taylor,C., Lillis, C., Lemone, P.; Fundamentals of Nursing. Lipincott Company, Philadelphia,second edition,2007 *Sabuncu, N., Alpar, Ş., Özdilli, K ve ark. Edt: N. Sabuncu. Hemşirelik Bakımında ilke ve uygulamalar. Alter Yayınevi,2008 |
Öğretim elemanının ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |