Elektronörofizyoloji programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı ,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi ,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları ,Mesencephalon iç yapısı ve yolları ,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık ,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar ,Yan karıncıklar, BOS dolaşımI,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlayabilir.
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlayabilecektir.
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar.
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatabilecektir.
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.
4. Cortex cerebralisi tanımlayabilecektir.
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.
5. Diencephalon’u tanımlayabilir.
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir doku; nöron, nöroglia
2
Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı
3
Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi
4
Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları
5
Mesencephalon iç yapısı ve yolları
6
Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık
7
Otonom sinir sistemi
8
Telencephalon, Broadman alanları
9
Cortex cerebralis
10
Diencephalon ve yolları
11
Koku beyni, koku yolları, limbik yollar
12
Yan karıncıklar, BOS dolaşımI
13
Nuclei basales, ekstra piramidal sistem
Kaynak
Öğrenciye verilir.
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
4
8
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
31
31
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
NÖROANATOMİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Elektronörofizyoloji programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı ,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi ,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları ,Mesencephalon iç yapısı ve yolları ,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık ,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar ,Yan karıncıklar, BOS dolaşımI,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlayabilir.
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlayabilecektir.
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar.
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatabilecektir.
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.
4. Cortex cerebralisi tanımlayabilecektir.
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.
5. Diencephalon’u tanımlayabilir.
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir doku; nöron, nöroglia
2
Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı
3
Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi
4
Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları
5
Mesencephalon iç yapısı ve yolları
6
Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık
7
Otonom sinir sistemi
8
Telencephalon, Broadman alanları
9
Cortex cerebralis
10
Diencephalon ve yolları
11
Koku beyni, koku yolları, limbik yollar
12
Yan karıncıklar, BOS dolaşımI
13
Nuclei basales, ekstra piramidal sistem
Kaynak
Öğrenciye verilir.
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.