Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SABİT PROTEZLER II | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza TANDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kron protezleri dışında kalan metal inley, onlayler ve kök destekli post-core restorasyonların yapımı |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj,2.Döküm,3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi,4.Döküm inley ve onleylerin cilası,5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma,6.Döküm,7.Tesviye ve kumlama,8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı,9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi,10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü,11.Tesviye,12.Kumlama,13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak,14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Post core restorasyonlarının yapım aşamalarını bağımsız şekilde yönetebilir. | 1, 10, 14 | A |
1.1.İndirekt post core restorasyonların özelliklerini özetler | 1, 14, 2 | A |
1.2.Post core restosyonlarının tasarım prensiplerini tartışır. | 1, 10, 3 | A |
2.Farklı post core restorasyonlarında kullanılan materyallerin özelliklerini tartışabilir | 1, 14, 3 | A |
2.1.Metal döküm postların yapım aşamalarını uygular | 1, 10, 4 | A |
2.2.Non-metalik postların özelliklerini ve yapım açıklar | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj | |
2 | 2.Döküm | |
3 | 3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi | |
4 | 4.Döküm inley ve onleylerin cilası | |
5 | 5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma | |
6 | 6.Döküm | |
7 | 7.Tesviye ve kumlama | |
8 | 8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı | |
9 | 9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi | |
10 | 10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü | |
11 | 11.Tesviye | |
12 | 12.Kumlama | |
13 | 13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak | |
14 | 14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |