Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SABİT PROTEZLER II2+6510
Ders Programı Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza TANDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKron protezleri dışında kalan metal inley, onlayler ve kök destekli post-core restorasyonların yapımı
Dersin İçeriğiBu ders; 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj,2.Döküm,3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi,4.Döküm inley ve onleylerin cilası,5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma,6.Döküm,7.Tesviye ve kumlama,8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı,9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi,10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü,11.Tesviye,12.Kumlama,13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak,14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Post core restorasyonlarının yapım aşamalarını bağımsız şekilde yönetebilir.1, 10, 14A
1.1.İndirekt post core restorasyonların özelliklerini özetler1, 14, 2A
1.2.Post core restosyonlarının tasarım prensiplerini tartışır.1, 10, 3A
2.Farklı post core restorasyonlarında kullanılan materyallerin özelliklerini tartışabilir1, 14, 3A
2.1.Metal döküm postların yapım aşamalarını uygular1, 10, 4A
2.2.Non-metalik postların özelliklerini ve yapım açıklar1, 10, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj
22.Döküm
33.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi
44.Döküm inley ve onleylerin cilası
55.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma
66.Döküm
77.Tesviye ve kumlama
88.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı
99.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi
1010.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü
1111.Tesviye
1212.Kumlama
1313.Modele mum ile post-core modelajı yapmak
1414.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu