Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SABİT PROTEZLER II-Bahar Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza TANDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKron protezleri dışında kalan metal inley, onlayler ve kök destekli post-core restorasyonların yapımı
Dersin İçeriğiBu ders; 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj,2.Döküm,3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi,4.Döküm inley ve onleylerin cilası,5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma,6.Döküm,7.Tesviye ve kumlama,8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı,9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi,10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü,11.Tesviye,12.Kumlama,13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak,14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Post core restorasyonlarının yapım aşamalarını bağımsız şekilde yönetebilir.14, 19, 9A
1.1.İndirekt post core restorasyonların özelliklerini özetler14, 16, 9A
1.2.Post core restosyonlarının tasarım prensiplerini tartışır.10, 19, 9A
2.Farklı post core restorasyonlarında kullanılan materyallerin özelliklerini tartışabilir10, 14, 9A
2.1.Metal döküm postların yapım aşamalarını uygular19, 6, 9A
2.2.Non-metalik postların özelliklerini ve yapım açıklar16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj
22.Döküm
33.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi
44.Döküm inley ve onleylerin cilası
55.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma
66.Döküm
77.Tesviye ve kumlama
88.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı
99.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi
1010.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü
1111.Tesviye
1212.Kumlama
1313.Modele mum ile post-core modelajı yapmak
1414.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)286
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SABİT PROTEZLER II-Bahar Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza TANDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKron protezleri dışında kalan metal inley, onlayler ve kök destekli post-core restorasyonların yapımı
Dersin İçeriğiBu ders; 1.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj,2.Döküm,3.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi,4.Döküm inley ve onleylerin cilası,5.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma,6.Döküm,7.Tesviye ve kumlama,8.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı,9.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi,10.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü,11.Tesviye,12.Kumlama,13.Modele mum ile post-core modelajı yapmak,14.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Post core restorasyonlarının yapım aşamalarını bağımsız şekilde yönetebilir.14, 19, 9A
1.1.İndirekt post core restorasyonların özelliklerini özetler14, 16, 9A
1.2.Post core restosyonlarının tasarım prensiplerini tartışır.10, 19, 9A
2.Farklı post core restorasyonlarında kullanılan materyallerin özelliklerini tartışabilir10, 14, 9A
2.1.Metal döküm postların yapım aşamalarını uygular19, 6, 9A
2.2.Non-metalik postların özelliklerini ve yapım açıklar16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.İnley ve onley için model hazırlanması ve modelaj
22.Döküm
33.Döküm inley ve onleylerin tesviyesi
44.Döküm inley ve onleylerin cilası
55.Mum ile direkt post-core modelajı ve manşete alma
66.Döküm
77.Tesviye ve kumlama
88.Zirkon çubuk ile model hazırlanması ve core modelajı
99.Zirkon çubuk üzerine seramik pişirilmesi
1010.Ağızda şekillendirilmiş reçine post-core dökümü
1111.Tesviye
1212.Kumlama
1313.Modele mum ile post-core modelajı yapmak
1414.Presleme fırınında post- core bitimi yapmak
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:05