Paralelometre ve freze cihazının genel özellikleri ve kullanım teknikleri öğrenerek sabit ve hareketli protezlerde freze cihazı ile yapılan işlemleri gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Paralelometrenin parçaları,2. Paralelometrelerin sınıflandırılması,3. Paralelometrelerin çalışma mekanizmaları,4. Hareketli ve sabit protezlerde paralelometrenin kullanımı,5. Freze cihazının parçaları,6. Freze teknikleri ve uygulamaları,7. Freze cihazının kullanım alanları,8. Tutuculuk ve stabilite kavramları,9. Freze uygulamalarında uyulması gereken genel kurallar,10. Freze işlemi ile giriş yolu hazırlanması,11. Freze uygulama yöntemleri I,12. Freze uygulama yöntemleri II,13. Freze işlemlerinde kullanılan frezler ve seçimlerinde dikkat edilmesi gerekenler,14. Farklı materyallerin freze işlemleri I,15. Farklı materyallerin freze işlemleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Model analizi yapabilir.
19, 5, 9
A
2. Hareketli protezlerde protezin doğru şekilde giriş çıkışı için gerekli yolu tasarlayabilir.
14, 16, 9
A
2.1. Protezlerin giriş yolunu tanımlar.
16, 19, 9
A
2.2. Protezin parçalarının uygun şekilde planlanması için gerekli hazırlıkları uygular.
14, 6, 9
A
3. Sabit protezler üzerinde hassas tutucular için gerekli hazırlıkları değerlendirir.
19, 9
A
3.1. Hassas tutucuların sabit protezlere yerleştirilme işlemini uygular.
19, 6, 9
A
3.2. Hassas tutucuların hareketli protez üzerindeki parçaların tasarlar.
5, 6, 9
A
3.3. Sabit protezler üzerinde hareketli proteze destek olacak unsurları hazırlar.
14, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Paralelometrenin parçaları
2
2. Paralelometrelerin sınıflandırılması
3
3. Paralelometrelerin çalışma mekanizmaları
4
4. Hareketli ve sabit protezlerde paralelometrenin kullanımı
5
5. Freze cihazının parçaları
6
6. Freze teknikleri ve uygulamaları
7
7. Freze cihazının kullanım alanları
8
8. Tutuculuk ve stabilite kavramları
9
9. Freze uygulamalarında uyulması gereken genel kurallar
10
10. Freze işlemi ile giriş yolu hazırlanması
11
11. Freze uygulama yöntemleri I
12
12. Freze uygulama yöntemleri II
13
13. Freze işlemlerinde kullanılan frezler ve seçimlerinde dikkat edilmesi gerekenler
14
14. Farklı materyallerin freze işlemleri I
15
15. Farklı materyallerin freze işlemleri II
Kaynak
Ders sonunda öğretim üyesi tarafından verilir.
1. Overdenture made easy. J. Preiskel
2. Oral Rehabilitation I & II. S. Palla
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
1
14
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
45
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FREZE TEKNİKLERİ
-
Güz Dönemi
1+0
1
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Emir Farboud BONABIAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Stefani EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Paralelometre ve freze cihazının genel özellikleri ve kullanım teknikleri öğrenerek sabit ve hareketli protezlerde freze cihazı ile yapılan işlemleri gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Paralelometrenin parçaları,2. Paralelometrelerin sınıflandırılması,3. Paralelometrelerin çalışma mekanizmaları,4. Hareketli ve sabit protezlerde paralelometrenin kullanımı,5. Freze cihazının parçaları,6. Freze teknikleri ve uygulamaları,7. Freze cihazının kullanım alanları,8. Tutuculuk ve stabilite kavramları,9. Freze uygulamalarında uyulması gereken genel kurallar,10. Freze işlemi ile giriş yolu hazırlanması,11. Freze uygulama yöntemleri I,12. Freze uygulama yöntemleri II,13. Freze işlemlerinde kullanılan frezler ve seçimlerinde dikkat edilmesi gerekenler,14. Farklı materyallerin freze işlemleri I,15. Farklı materyallerin freze işlemleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Model analizi yapabilir.
19, 5, 9
A
2. Hareketli protezlerde protezin doğru şekilde giriş çıkışı için gerekli yolu tasarlayabilir.
14, 16, 9
A
2.1. Protezlerin giriş yolunu tanımlar.
16, 19, 9
A
2.2. Protezin parçalarının uygun şekilde planlanması için gerekli hazırlıkları uygular.
14, 6, 9
A
3. Sabit protezler üzerinde hassas tutucular için gerekli hazırlıkları değerlendirir.
19, 9
A
3.1. Hassas tutucuların sabit protezlere yerleştirilme işlemini uygular.
19, 6, 9
A
3.2. Hassas tutucuların hareketli protez üzerindeki parçaların tasarlar.
5, 6, 9
A
3.3. Sabit protezler üzerinde hareketli proteze destek olacak unsurları hazırlar.
14, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Paralelometrenin parçaları
2
2. Paralelometrelerin sınıflandırılması
3
3. Paralelometrelerin çalışma mekanizmaları
4
4. Hareketli ve sabit protezlerde paralelometrenin kullanımı
5
5. Freze cihazının parçaları
6
6. Freze teknikleri ve uygulamaları
7
7. Freze cihazının kullanım alanları
8
8. Tutuculuk ve stabilite kavramları
9
9. Freze uygulamalarında uyulması gereken genel kurallar
10
10. Freze işlemi ile giriş yolu hazırlanması
11
11. Freze uygulama yöntemleri I
12
12. Freze uygulama yöntemleri II
13
13. Freze işlemlerinde kullanılan frezler ve seçimlerinde dikkat edilmesi gerekenler
14
14. Farklı materyallerin freze işlemleri I
15
15. Farklı materyallerin freze işlemleri II
Kaynak
Ders sonunda öğretim üyesi tarafından verilir.
1. Overdenture made easy. J. Preiskel
2. Oral Rehabilitation I & II. S. Palla
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.