Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SABİT PROTEZLER I | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Umut ÇAKAN |
Dersi Verenler | Zeynep KARACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tam metal ve metal plastik fasetli kuron ve köprü protezlerinin laboratuar aşamalarını uygulamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Güdük çivisi ve kaide modeli,2.Güdük elde etme ve artikülatöre alma,3.Tam metal kuron modelaj,4.Tij mumunun bağlanması,5.Ön ısıtma ve döküm,6.Tam metal kuronun tesviye ve cilası,7.Köprü ayaklarının ve gövdesinin modelajı,8.Tam veneer kuronun modelajı,9.Vestibülde retansiyon alanı oluşturma, döküm, tesviye ve cila,10.Opaker sürme ve akrilik tepme ve polimerizasyon,11.Köprü ayaklarının ve gövdesinin modelajı,12.Ağız içi –ağız dışı kombine defekt protezive ağız dışı kombine defekt protezi,13.Tam veneer köprü metal aşaması,14.Tam veneer köprü estetik aşaması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sabit protezlerin yapım aşamalarını sıralayabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
2.Sabit protezlerin yapımında kullanılan materyallerin özelliklerini anlatabilecektir. | 1, 10, 14 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Güdük çivisi ve kaide modeli | |
2 | 2.Güdük elde etme ve artikülatöre alma | |
3 | 3.Tam metal kuron modelaj | |
4 | 4.Tij mumunun bağlanması | |
5 | 5.Ön ısıtma ve döküm | |
6 | 6.Tam metal kuronun tesviye ve cilası | |
7 | 7.Köprü ayaklarının ve gövdesinin modelajı | |
8 | 8.Tam veneer kuronun modelajı | |
9 | 9.Vestibülde retansiyon alanı oluşturma, döküm, tesviye ve cila | |
10 | 10.Opaker sürme ve akrilik tepme ve polimerizasyon | |
11 | 11.Köprü ayaklarının ve gövdesinin modelajı | |
12 | 12.Ağız içi –ağız dışı kombine defekt protezive ağız dışı kombine defekt protezi | |
13 | 13.Tam veneer köprü metal aşaması | |
14 | 14.Tam veneer köprü estetik aşaması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |