Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNTEROKLÜZAL APAREYLER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İpek ÇIKLAÇİFCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağız içinde farklı amaçlarla kullanılan apareylerin tasarlanması, hazırlanması ve uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. İnteroklüzal apareylere giriş,2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,8. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,9. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,10. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,14. Diğer ağzı içi apareyler,15. Diğer ağzı içi apareyler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ağız içinde kullanılan hareketli apareyleri değerlendirebilecektir. | 14, 19, 9 | A |
1.1. Hastanın şikayeti ve hekimin isteği doğrultusunda gerekli apareyi tasarlar. | 16, 19, 9 | A |
1.2. Gerekli apareyi laboratuarda hazırlar. | 17, 19, 9 | A |
2. Hastanın çene ilişkilerine bağlı olarak ihtiyaç olan apareyi geliştirebilir. | 16, 19, 9 | A |
2.1. Farklı çene ilişkilerinde standart apareylerin kullanılacağını ayırt eder. | 14, 19, 9 | A |
2.2. Bu farklılıklara göre hastaya uygun apareyi yapılandırır. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. İnteroklüzal apareylere giriş | |
2 | 2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
3 | 3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
4 | 4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
5 | 5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
6 | 6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
7 | 7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
8 | 8. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
9 | 9. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
10 | 10. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
11 | 11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
12 | 12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
13 | 13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
14 | 14. Diğer ağzı içi apareyler | |
15 | 15. Diğer ağzı içi apareyler | |
Kaynak |
Ders sonunda öğretim üyesi tarafından verilir. |
1. Science and Practice of Occlusion. Mc Neill
2. Management of temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNTEROKLÜZAL APAREYLER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İpek ÇIKLAÇİFCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağız içinde farklı amaçlarla kullanılan apareylerin tasarlanması, hazırlanması ve uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. İnteroklüzal apareylere giriş,2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,8. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,9. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,10. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,14. Diğer ağzı içi apareyler,15. Diğer ağzı içi apareyler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ağız içinde kullanılan hareketli apareyleri değerlendirebilecektir. | 14, 19, 9 | A |
1.1. Hastanın şikayeti ve hekimin isteği doğrultusunda gerekli apareyi tasarlar. | 16, 19, 9 | A |
1.2. Gerekli apareyi laboratuarda hazırlar. | 17, 19, 9 | A |
2. Hastanın çene ilişkilerine bağlı olarak ihtiyaç olan apareyi geliştirebilir. | 16, 19, 9 | A |
2.1. Farklı çene ilişkilerinde standart apareylerin kullanılacağını ayırt eder. | 14, 19, 9 | A |
2.2. Bu farklılıklara göre hastaya uygun apareyi yapılandırır. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. İnteroklüzal apareylere giriş | |
2 | 2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
3 | 3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
4 | 4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
5 | 5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
6 | 6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
7 | 7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
8 | 8. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
9 | 9. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
10 | 10. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
11 | 11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
12 | 12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
13 | 13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
14 | 14. Diğer ağzı içi apareyler | |
15 | 15. Diğer ağzı içi apareyler | |
Kaynak |
Ders sonunda öğretim üyesi tarafından verilir. |
1. Science and Practice of Occlusion. Mc Neill
2. Management of temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:05