Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTEROKLÜZAL APAREYLER | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İpek ÇIKLAÇİFCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ağız içinde farklı amaçlarla kullanılan apareylerin tasarlanması, hazırlanması ve uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. İnteroklüzal apareylere giriş,2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma,5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama,8. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,9. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,10. Ön Konumlandırma splinti yapımı;,11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı,14. Diğer ağzı içi apareyler,15. Diğer ağzı içi apareyler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ağız içinde kullanılan hareketli apareyleri değerlendirebilecektir. | 1, 10, 14 | A |
1.1. Hastanın şikayeti ve hekimin isteği doğrultusunda gerekli apareyi tasarlar. | 1, 10, 2 | A |
1.2. Gerekli apareyi laboratuarda hazırlar. | 1, 10, 13 | A |
2. Hastanın çene ilişkilerine bağlı olarak ihtiyaç olan apareyi geliştirebilir. | 1, 10, 2 | A |
2.1. Farklı çene ilişkilerinde standart apareylerin kullanılacağını ayırt eder. | 1, 10, 14 | A |
2.2. Bu farklılıklara göre hastaya uygun apareyi yapılandırır. | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. İnteroklüzal apareylere giriş | |
2 | 2. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
3 | 3. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
4 | 4. Stabilizasyon splinti yapımı; hastada konumlandırma | |
5 | 5. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
6 | 6. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
7 | 7. Stabilizasyon splinti yapımı; muflada hazırlama | |
8 | 8. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
9 | 9. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
10 | 10. Ön Konumlandırma splinti yapımı; | |
11 | 11. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
12 | 12. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
13 | 13. Horlama ve sleep apne apareyi yapımı | |
14 | 14. Diğer ağzı içi apareyler | |
15 | 15. Diğer ağzı içi apareyler |
Kaynak |
Ders sonunda öğretim üyesi tarafından verilir. |
1. Science and Practice of Occlusion. Mc Neill 2. Management of temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |