Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON IIANE1263970Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Elvan TERCAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Elvan TERCAN, Prof.Dr. Pelin KARAASLAN, Doç.Dr. Burcu TUNAY, Doç.Dr. Kadir İDİN, Prof.Dr. YUNUS OKTAY ATALAY, Doç.Dr. Bahadır ÇİFTÇİ, Dr.Öğr.Üye. Ayşe İNCE
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıAnestezi ve böbrek fonksiyonları, ısı regülasyonu, pediyatrik anestezi, ağrı tedavisi, yapay solunum, sıvı infüzyonu, kan transfüzyonu ve yoğun bakımda hasta bakımı hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriğiBu ders; Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi,Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkileri,Termoregülasyon, Hipotermi,Hipertemi ve malign hipertermi,Pediatrik anestezi,Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi,Ağrı tedavisinde anestezistin rolü,Yapay solunum ve yöntemleri,Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi,Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu,Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler,Perioperatif sıvı infüzyonu,Yoğun bakımda beslenme,Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Böbrek fonksiyonlarını hatırlar ve anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkilerini sayar. 16, 9A
Anestezinin ısı regülasyonuna etkilerini açıklar. Hipotermi, hipertermi ve malign hipertermiyi tanımlar. 16, 9A
Ağrı tedavisinde anestezi uzmanı ve teknikerinin rolünü sayar. 16, 9A
Anestezi uygulaması ve sonrasında ortaya çıkan komplikasyonları açıklar.16, 9A
Perioperatif sıvı infüzyonu ve kan transfüzyonu ilkelerini sayar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi
2Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkileri
3Termoregülasyon, Hipotermi
4Hipertemi ve malign hipertermi
5Pediatrik anestezi
6Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi
7Ağrı tedavisinde anestezistin rolü
8Yapay solunum ve yöntemleri
9Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi
10Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu
11Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler
12Perioperatif sıvı infüzyonu
13Yoğun bakımda beslenme
14Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri
Kaynak
Öğretim üyesinin mebis notları
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)116
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON IIANE1263970Bahar Dönemi2+024
Ders Programı

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Elvan TERCAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Elvan TERCAN, Prof.Dr. Pelin KARAASLAN, Doç.Dr. Burcu TUNAY, Doç.Dr. Kadir İDİN, Prof.Dr. YUNUS OKTAY ATALAY, Doç.Dr. Bahadır ÇİFTÇİ, Dr.Öğr.Üye. Ayşe İNCE
Dersin YardımcılarıYok
Dersin AmacıAnestezi ve böbrek fonksiyonları, ısı regülasyonu, pediyatrik anestezi, ağrı tedavisi, yapay solunum, sıvı infüzyonu, kan transfüzyonu ve yoğun bakımda hasta bakımı hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriğiBu ders; Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi,Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkileri,Termoregülasyon, Hipotermi,Hipertemi ve malign hipertermi,Pediatrik anestezi,Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi,Ağrı tedavisinde anestezistin rolü,Yapay solunum ve yöntemleri,Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi,Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu,Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler,Perioperatif sıvı infüzyonu,Yoğun bakımda beslenme,Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Böbrek fonksiyonlarını hatırlar ve anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkilerini sayar. 16, 9A
Anestezinin ısı regülasyonuna etkilerini açıklar. Hipotermi, hipertermi ve malign hipertermiyi tanımlar. 16, 9A
Ağrı tedavisinde anestezi uzmanı ve teknikerinin rolünü sayar. 16, 9A
Anestezi uygulaması ve sonrasında ortaya çıkan komplikasyonları açıklar.16, 9A
Perioperatif sıvı infüzyonu ve kan transfüzyonu ilkelerini sayar. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Böbrek fonksiyonlarının değerlendirilmesi
2Anestezinin böbrek fonksiyonları üzerine etkileri
3Termoregülasyon, Hipotermi
4Hipertemi ve malign hipertermi
5Pediatrik anestezi
6Çocukların özellik gösteren cerrahi girişimlerinde anestezi
7Ağrı tedavisinde anestezistin rolü
8Yapay solunum ve yöntemleri
9Yoğun bakıma hasta kabul kriterleri ve Yoğun bakımda hasta takibi
10Kan ve kan ürünlerinin transfüzyonu
11Cerrahi kan kaybını ve transfüzyon ihtiyacını azaltıcı yöntemler
12Perioperatif sıvı infüzyonu
13Yoğun bakımda beslenme
14Yoğun bakımdan hasta çıkarma kriterleri
Kaynak
Öğretim üyesinin mebis notları
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06